A múlt héten megjelent egy hír, miszerint egy népszerű amerikai rapper fellázadt a Negro cukorkának a nevén, a csomagolásán vagy egyében, ez nem derül ki egyértelműen, de a kommentelői (rajongótábora) rátettek még egy lapáttal. A hír elég rövid, ezért is nem derül ki, hogy 50 centnek konkrétan mi a baja a Negroval, de a kommentelés sokatmondó, érdemes elolvasni.
Ez a hír ugye nem kapcsolódik szervesen a férfihang témájához, ami miatt mégis szükségét éreztem megírni ezt a rövid cikket az az, hogy szépen látható, hogy milyen könnyen megvezethető az emberiség birkábbik része. Elég volt kitenni egy fotót a Negro cukorkáról és rögtön jött a rasszista vád, magát akasztó fekete ember víziója, a fehérek utálják a feketéket mégis majmolják őket megszólalások, stb. Kíváncsi vagyok, hogy amikor ezeknek elmagyarázzák, hogy miről van szó, akkor vajon magukba néznek-e, bár őszintén szólva én az ilyenekből nem nézem ki. A lényeg, hogy egy-egy ilyen megnyilvánulással úgy lehet fellázítani bárki és bármi ellen a népet, hogy semmilyen komolyabb erőfeszítést nem igényel. Nem véletlen, hogy az oktatást egyre alacsonyabb szintre terelik, megpróbálnak minden önálló gondolatot elnyomni, hiszen ha elérnek egy bizonyos szintet, akkor ilyen egyszerűen azt adnak be a népnek, amit akarnak. És ennek a módinak viszont már szerves része a feminizmus is, hiszen a férfi-nő polkorrekt viszonyulás éppen olyan már ma, mint akár a fehér-fekete, akár más kombináció. Ha a nép elég birka lesz, akkor elfogad bármit, akár azt is, hogy a nők felsőbbrendűek, ezért a férfiaknak el kell végezni minden olyan alantas munkát, amelyekre csak ők képesek, miközben a nők irányítanak mindent.
Ebben a konkrét esetben valószínűleg szó sincs szándékos félrevezetésről, mert 50 cent megnyilvánulásából is egyértelmű, hogy ő sem tartozik a legnagyobb elmék közé, a reakció viszont azt hiszem szépen igazolja azt, hogy sikerült olyan mélyre taszítani a a nép szellemi szintjét, hogy nem csak vakon követi az irányt, de még rá is tesz.
Folytassuk.
Fel vagyunk háborodva, hogy van Niger nevű ország. És Nigéria is. Sőt, a Niger folyó azt jelképezi (50 centül), hogy fojtsa bele magát.
A medvecukor – avagy bocskorszíj – fekete színű, fő alkotórésze az édesgyökér. Az 50 centes jelképrendszerben: akaszd fel magad fekete.
50 cent maga a nigror (sötétség). (Mielőtt még megvádolnának rasszizmussal: nigror, nigroris, m. – lat.)
Mint a bár elcsépelt, de most kapóra jövő mondás tartja: 50 centnek a Negro világítana a szájában.
És csak úgy csöndben jegyzem meg, hogy Pietro Negro cukrászmester, e cukorka attya sírva foroghat sírjában – és 50 cent, valamint rajongói bocsánatáért esedezik a neve miatt. Meg az a grafikus is, aki megalkotta a kéményt (torkot) kotró kéményseprőt.
Egyébként szerintem az ábrán lévő férfi nem is tűnik színesbőrűnek. Legszívesebben nem is foglalkozna az ilyenekkel az ember, csak az a probléma, hogy ilyen emberek a bálványok és őket követik rengetegen, és amit ő mond, azt elfogadják. Nem tudom korábban is ilyen birka volt-e a nép, de most nagyon az és ez szerintem probléma, mert fogjuk hagyni, hogy azt tegyenek velünk, amit akarnak, globalizáció címén.
Korábban jóval kevésbé voltak ennyire birkák. Hogy így alakult a helyzet, az sokmindennek köszönhető, például annak, hogy a gyereknevelés terhe a családokról “átvándorolt” a tévére. Aki tévén nő fel, az ott találja meg a példaképeit is. És hát az is egyértelmű, hogy a vetített műsor színvonala egy bizonyos irányba tendál… Ha azt mondom nem véletlenül, az persze már összeesküvéselmélet :)
Azért nem érzek szándékosságot emögött, mert a nép tényleg ennyire birka. Ha nem válogatják meg neki azt, hogy mit nézhet, akkor a szemetet nézi. Mostanában lett például a két legnagyobb kereskedelmi adó hírműsorából bulvármédia, pedig híradót elvileg olyan emberek néznek, akiket érdekelnek a hírek. Aztán persze az egyik adónak nem tetszett, hogy a másiké átvette a vezetést a nézettségben, erre elkezdett bulvározni, vissza is vette a vezetést, erre amaz szintén bulvárosított és egyenlített. Így jelenleg ott tartunk, hogy a nézettségi adatok hasonlók mint mielőtt elkezdték a bulvárosodást, csak most már mindkettő szemetet ad, de egyik sem akar visszatérni a régimódihoz, mert akkor veszít. Ez az utóbbi 1,5 évben történt, azóta nem is nézem ezek hírműsorait, pedig azok előtt több adón is megnéztem azt.
Örök kérdés, hogy a hülye népet szolgálják ki a gagyi műsorokkal, vagy a gagyi műsorokkal hülyítik el az embereket. Szerintem ez oda-vissza működik, egy önmagát erősítő folyamat.
A mozikkal is az a bajom, hogy nem tudtak megállni egy emberileg elfogadható határon. A “régi” akciófilmekben halomra lőtték egymást az emberek, de a hangsúly az akción volt, az igazság győzelmén, stb. A mai filmekben egyre inkább arra megy ki a játék, hogy miféle újabb gyomorforgató és undorító “gonoszságot” tudnak kitalálni a fenenagy kreativitásukkal. Az öncélú belezésektől és vérfolyástól már agyhúgykövet kapok. Köszönöm szépen, nekem nem attól lesz egy film értékes, hogy olyan módokon mutatja be emberek kínhalálát, amire eddig még senki sem gondolt. Na mindegy, kissé eltértem a tárgytól :)
Magánvélemény: ráadásul már a “kreativitás” is kihalóban van, egy ideje kb. a saját, korábban megalkotott, erősen középszerű öteteik újramelegítésére futja (és itt nem a remake-reboot tendenciára gondolok, hanem a szrkezetre, karakterekre, ötletekre, amelyekben jóval korábban elindult a kaptafázódás).
Igen, és minden ilyen remake értéktelenebb lesz az eredetinél, hiszen ezekből épp azok fognak hiányozni, ami a lényeg volt, csak ezt nem veszik észre. Erről az jutott eszembe, amikor egy Bud Spencer-Terence Hill utánzatot akartak készíteni nagyon hasonló alkatú szereplőkkel (azt hiszen izraeliek), de teljesen reménytelen volt, hiszen az eredetiből már minden mozdulatot ismertünk a szereplőktől, ezekben pedig ez nem volt meg. Kicsit már távolabbi példa, de említhető még a magyar rémrendes család, amely majdnem egy az egyben próbálta másolni az eredetit, de rém gyenge lett, hiszen nagyon hiányzik belőle az eredeti Al mimikája, Peg hangja és mozgása, Bud gyámoltalansága, na meg a sztorik is.
Igen, valószínű hogy öngerjesztő folyamat, de szándékosságot nem érzek a jelenlegi rombolás mögött. Mármint lehet, hogy tudják, hogy ezzel rombolnak, de nem hiszem hogy ezért csinálják.
Ma azért már kínosan ügyelnek arra is az akciófilmekben (de már a rajzfilmekben is), hogy legyenek női és fekete, vagy zsidó karakterek a jó oldalon hőst alakítva, ami eleve rontja az élvezhetőséget, hiszen a valóságtól nem kellene nagyon elrugaszkodni. Már a sorozatok is tele vannak ilyennel, ott az “Elveszett ereklyék fosztogatói” a “Xéna”, a “Robin Hood” ahol a hercegnő harcban jártas, stb. Persze ezeket is megnézi az ember, de szerintem a legritkább esetben hiszik el az emberek, hogy a valóságban az ilyen cicababák meg tudnának verni akár egyetlen férfit is, csak a szemüket legeltetik rajtuk a férfiak.
Másik jellemező dolog, hogy az akármilyen körülmények között küzdő csapatokba is tesznek nőket sokszor igen magas arányban, és mivel a kiélezett helyzetekben nyilván csak a férfit tüntethetik fel legerősebbként, legjobb harcosként, stb., a nők lesznek az agyak a csoportban…
Nem is az. Az 1900-as évek elején nemigen voltak négerek Európában. Miért róluk mintázták volna azt a kéményseprőt?
Az embereknek baromi kényelmes birkulni. No, meg a bulvár is ezért szaporodott el ennyire. Csak a szenzáció kelti fel az emberek nagy részének érdeklődését. Csak akkor képesek figyelni, ha ugrálsz és ordítozol előttük csiricsáré színeket lengetve. (De pl. hasonlíts össze egy ’70-es, ’80-as évekbeli akciófilmet egy mostanival. Vagy egy ’70-es ’80-as évekbeli talk-show-t egy Maunikasóval vagy Józsibarátsóval.)
Persze én tudom, hogy nem fekete a fickó, de arra akartam utalni, hogy nem is tűnik annak a rajzon.
Igen, én is szoktam magamtól kérdezgetni, hogy vajon manapság miért nem csinálnak olyan filmeket, amilyeneket a 60, 70, 80-as években. A 90-es évek közepe óta készített filmek 10%-ra nem fogunk szerintem emlékezni mondjuk 2030-ban, de még mindig fogunk a Bud Spencer-Terence Hill, Louis de Funes, Pierre Richard, Bruce Willi, Stallone, stb. filmekre.
Elég közismert az emberek többségének ostobasága. Az amerikai feketék az amerikai filmek mesevilágával ellentétben nem az eszükről híresek, nem véletlen magas arányuk az amerikai börtönökben. Az amerikai reklámipar, filmgyártás és televíziózás pedig bizony szándékosan hülyíti a nézőket, ez a második célja a profitszerzés mellett. Különben hogy kerülhetnének hatalomra a bankárok által pénzelt politikusok, akik számukra kedvező döntéseket hoznak rendszeresen ?
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem 50 Cent volt, aki rasszistázta az európaiakat, hanem a farkaskái. Többen is írták, hogy az nem akasztott fekete ember, hanem kéményseprő, és a “Negro” a feltaláló neve volt.
Négercsókot nem vásárolt esetleg? :DDD