A magyar vasúttörténet 160 éve során még soha nem teljesített szolgálatot nő mozdonyvezetőként. Most a MÁV csoport és a GYSEV Zrt. közös felhívásban női motorvonat-vezető gyakornokokat is keres, akik 13 hónapos képzést követően állhatnak munkába motorvonat-vezetőként. Azonban a mozdonyvezetők tiltakoznak a munkáltató elképzelése ellen.
A hagyományos mozdonyoknál azért nincs lehetőség a nők alkalmazására, mivel a szerelvények esetleges össze-, illetve szétkapcsolásához jelentős súlyt (egy csavarkapcsot) kell megemelni, azonban a korszerűbb motorvonatoknál – mivel azok központi ütköző- és vonókészülékkel felszereltek – üzemszerű működtetés, vezetés közben nem szükséges jelentős fizikai erőt kifejteni.
A mozdonyvezetők jelentős része azonban sérelmesnek gondolja a női mozdonyvezetők alkalmazását. Véleményük szerint a sok éve szolgálatot teljesítő férfi munkatársakat éri majd hátrány a kivételezést igénylő kolleginák miatt. Míg a nőket a modern, kényelmesebb motorvonatokon alkalmazzák majd, addig a régi férfi dolgozóknak esélyük sem lesz arra, hogy ezeket az új szerelvényeket vezessék. Ráadásul bármely üzemzavar, speciális beavatkozást igénylő esemény esetén a nők a férfikollégáikra szorulnak majd, hiszen olyan feladatok merülhetnek fel, amelyeket a nők fizikai adottságaik folytán sem képesek ellátni.
A Mozdonyvezetők Szakszervezetének vezetősége is aggódik, mondván, hogy hozzávetőleg száz-százötven mozdonyvezetőnek egyébként sincs elegendő munkája. Kiss László, a szakszervezet elnöke egyik nyilatkozatában rámutatott: „kuriózum-mozdonyvezetőket” képeznének, miközben munkaerőtöbblet miatt akár elbocsátások is lehetnek. A szakszervezet szerint sem lesz igazságos a beosztás a nők alkalmazása esetén, mivel a több évtizedes szakmai tapasztalattal rendelkező férfiaknak nem lesz lehetőségük rá, hogy a modernebb vonatokon dolgozzanak.
Tehát érdekes helyzetet teremthet az emancipáció a vasúttársaságoknál; a férfi mozdonyvezetők rosszabb körülmények között dolgoznak majd és végzik a piszkos és nehéz munkát a kényelmes vonatokat vezető kisasszony-masiniszták helyett, ráadásul tekintettel arra, hogy beosztásuk azonos, korántsem kizárt, hogy ezek a nők a férfitársaikkal azonos bérezésben részesülnek majd. Érthető, hogy ilyen feltételek között a mozdonyvezetők a legkevésbé sem örülnek a női munkatársak közeljövőben várható érkezésének.
Plusz nekem erről a női sofőrök is eszembejutottak…
Tök jól jellemzi ez a nők betörését bármely munkahelyre. Amíg a munka nehéz volt, kemény, veszélyes, addig kellett a fenének, szenvedjenek vele a férfiak. Amint könnyebb lett és vadvirágosabb, azonnal jöhet a női munkaerő, na nehogymá’ a gonosz patriarchák ne engedjék be a nőket… És persze ez a MÁV-os példa rámutat arra az apróságra, ami fölött legtöbbször elsiklunk, hogy ami a felszínes szemlélő számára egyenlőségnek tűnik (beengedik a nőket és ezentúl lesz női + férfi mozdonyvezető is), az valójában közel sem egyenlő, mert a nők automatikusan a jó helyekre kerülnek, a férfiak meg a rosszakra.
Nem értem. Minek ez az egész? A fizikai aggályokon túl nem értem, hogy minek bevonni egy olyan területre egy hatalmas új csoportot konkurensként, amely terület az eddig tradicionálisan bentlévők között is egyre szűkül, mert elkeseredett harc folyik a helyekért. Illetve már előre látom egy bizonyos híradás szalagcímét melyben lesz egy varázsszó! “Nos? Mi az a szó? Nos? Valaki?…… Valaki?…………… Úgyvaaan !!! Igeeen!! KVÓTA!”
Apropó! A védőnői, ma Magyarországon az egyik legnagyobb hiányszakma. Kíváncsi volnék, hogy mit szólnának az illetékesek, ha megjelennének a fiúk férfiak, hogy ők márpediglen ezen a pályán akarnak érvényesülni! Annak ellenére, hogy a női masinisztákkal ellentétben egy percig sem merülne fel sem a fizikai sem a mentális alkalmatlanságuk, soha nem engednék meg, még így sem, hogy hiányszakma! Hogy miért? Mert hiteltelen lenne maga a látvány is sokak számára. Ugyanúgy ahogy hiteltelen lesz a mozdony fülkéjében egy nőt látni.
Volt barátnőm álma volt a villamos- vagy mozdonyvezetés, szóval vannak ilyen nők… (nem, nem volt leszbikus sem, csak kicsit hülye). Persze már villamosra sem sikerült bejutnia, mert megbukott a PÁV-on, szóval álom maradt a dolog. Ő mondjuk elbírt volna egy 15 kilós vasat szerintem. :)
Nem ez a baj. Ha találnak nőket (találnának), akik képesek teljesíteni a fizikai követelményrendszert is, akkor hitelesek lennének mozdonyvezetőként. Az viszont igazságtalan, hogy eltérő követelményeknek kell megfelelniük és jobb helyen dolgozhatnak. Ha ugyanannyiért, azt már nem is minősítem. Én is “férfias” munkakörben dolgozom, de nem volt szükségem efféle diszkriminatív segítségre.
Teljesen egyetértek.
Hogy működik ez a rendőrségnél, katonaságnál, nem tudja valaki? Gondolom ott sem végzik ugyanazt a munkát nők meg férfiak. Vagy fizikai alkalmasság alapján igen? És hogy alakul a fizetés ehhez képest?
Csökkentett fizikai alkalmassági van, vannak olyan tesztek is, ahol a férfiakénak durván a fele-harmada mindenből. Fizetés ugyanaz, a gyakorlatban irodai munkákat kapnak, ha mégsem, akkor intézkedésnél teljes mértékig a férfi kollégákra szorulnak. Láttam pár igazoltató rendőrlányt élőben, hatalmas műkörmök, apró termet, elcsukló vékony hang; úgy röhögték körbe őket, mint annak a rendje, de mindig volt egy lovagias kolléga, aki a segítségükre sietett, olyankor hirtelen ők is egyből bátrabbak lettek.
Katonaságnál szintén – nevetséges fizikai elvárások és kényelmes aktatologatás, fizetés ugyanaz. Éles bevetésen egy civil lenyelné őket keresztbe.
Most így hirtelen ilyet találtam róla, ezek még nem olyan vészes eltérések, viszont régebbiek a táblázatok is.
Honvéd alkalmassági
Rendőr alkalmassági
Érdemes összevetni az amerikai adatokkal.
Smirti van igazságod, de gondoljunk bele csak magába a látványba, ahogy egy ipari vágányon álló szerelvény mozdonyáról lelétrázik egy koszos olajos overallos nő. Az én szemembe megszűnne nőnek lenni. Nem tudom elfogadni mert az ég világon semmi , de még fikarcnyi értelme sincs. Miért kell egy nőt ilyen helyen dolgoztatni? Miért kell egy nőnek szennyes, rozsdás, keményedett fekete gépzsírral borított 10-15 kilós vascsapszegeket kengyeleket, vasrudakat , nehéz kábelcsatlakozókat ráncigálni két tehervagon ütközői alatt, a sínek közti dzsuvában majdnem hasalva mondjuk -10 fokban????!!!!! Minek ez az egész amikor 100 férfi jelentkező (akiknek szinte ez a természetes közegük) ugrana ki a bőréből ha megkaphatná a melót. Miért kell egy alapvetően (hangsúlyozom ALAPVETŐEN ÉS TÚLNYOMÓRÉSZT) alkalmatlan csoportból, “tűkeresés a szalmakazalban” technológiájával nagy nehezen kiszenvedni az elenyésző alkalmasakat, mikor ott hemzseg egy hadosztálynyi nagy eséllyel eleve alkalmas!!!!???? És mit mond otthon a feleségének az a pályakezdő jól képzett, vagy épp 50 feletti tapasztalt férfi vasutas, aki megpályázta ugyanazt a masiniszta állást de beficcent a helyére egy nő (és persze egy férfi segéd mellé a masiniszta meló nehezebbik feléhez)!!!!!? “Drágám van egy a családunk egésze számára rossz, viszont a te számodra diadalszerű jó hírem. A rossz az , hogy nem én kaptam az állást. A jó hír pedig, hogy ti nők újabb diadalt arattatok a patriarchizmus és a józan ész felett!”
Kinek a háborodott elméjéből pöckölődött ki ez a verejtékes gondolat, hogy “nőket a mozdonyfülkékbe”??? Mikor és melyik meetingen dobta fel napirendi pontként és kik voltak azok a barmok az asztal körül akik akár meggyőződésből akár félelemből rábólintottak???!!! Ezekre nagyon kíváncsi volnék!
Nagyon!!!
Egyrészt nem dolgoztatnák, mert ő maga szeretett volna ott dolgozni, s ha alkalmas, miért ne vennék fel a munkára.
Másrészt az a te személyes ízlésed, hogy milyen a nőideálod. Ízlésről meg ugye fölösleges vitatkozni.
(Ha választanom kellene, szívesebben lennék koszos overallban és bakancsban, mint szűk kosztümben és magassarkú cipőben. De ettől még abszolút nőnek érzem magam. :o) Szerencsére más is annak tart.)
szűk kosztümben és magassarkú cipőben
Az túl asszonyos. Legyen inkább miniszoknya hosszú csizmával.
Nekem sosem állt jól a hosszú csizma.
Meg hát nekem ez már nagyon kihívónak minősül. És domina stílusú sem vagyok.
Az meg ribis. Hurrá.
“Az túl asszonyos.”
És az baj? :) Legutoljára tizenévesen akadtam fenn ilyesmin, manapság már inkább értékelem. Kellenek a fenének tinédzser csitrik akik se öltözni, se sminkelni, se beszélgetni, se viselkedni, se szexelni nem tudnak rendesen. Jó a feszes s*gg, de azért nem minden.
Öregszem, na :)
Az se érdekel, ha káposztalé van a fejében, csak a segge legyen jó.
Kinek a paplé…
Azért a perverzségnek is van határa.
De ha egyszer az élet nem fenékig tejfel…
@ Korsilov: Én nem ezt írtam, hanem ezt:
“Ha találnak nőket (találnának), akik képesek teljesíteni a fizikai követelményrendszert is, akkor hitelesek lennének mozdonyvezetőként.”
A külön elbírálás eszembe sem jutott.
(Jólesik, ha megnéznek, de az utcán nem is a nyakig olajos overallban járok. A munkahelyemen vezetőként nem az a dolgom, hogy nőies legyek. Azt mondja a kedvesem, hogy cementeszsákban is nőies lennék. :) Más meg (“gyakorlatilag” :P ) hiába tart annak, mert számára nem vagyok elérhető miniszoknyában sem. :) )
“gondoljunk bele csak magába a látványba, ahogy egy ipari vágányon álló szerelvény mozdonyáról lelétrázik egy koszos olajos overallos nő. […] Miért kell egy nőt ilyen helyen dolgoztatni? Miért kell egy nőnek szennyes, rozsdás, keményedett fekete gépzsírral borított 10-15 kilós vascsapszegeket kengyeleket, vasrudakat , nehéz kábelcsatlakozókat ráncigálni két tehervagon ütközői alatt, a sínek közti dzsuvában majdnem hasalva mondjuk -10 fokban”
Korsilov et., mit miért kell, mit miért kell… a cikknek pont az a lényege, hogy nem kell, mivel a masinisztalányok mennének a modern, könnyen kezelhető, szobatiszta, kényelmes rózsaszín plüsspárnás mozdonyokba, és ha netán mégis valami gebasz támadnék, akkor (Isten segedelmével) a negyed-fél mázsás olajos vasdarabokat is akadna férfi kolléga, aki lovagiasan megemelgeti helyettük. Ugyanaz, mint építkezésen, ott se csinálnak az amerikai nők lényegében semmit, csak a kvóta miatt benyomták őket söprögetni – aranyáron.
Értem. És én ettől most egy “búúúúús pandaaaa lettem” :)
Mink nemigazán kedveljük itten akik nemigazán kedvelnek itten errefelé.
A HVG-n olvastam erről, és egyáltalán nem lep meg (sajnos). Ha Orbán Viktor képes egy Matolcsy nevű kórlap nélkül szökött elmebajost a helyén tartani annak ellenére, hogy több tucatszor bizonyította szakmai alkalmatlanságát, és elképesztően hülye személyét, miért meglepő, hogy a MÁV-ba is egy olyan kerül, aki képtelen bármi előremutató, megközelítőleg helyesnek tartható döntésekre? Egyszerűbb tovább életben tartani ezt a korrupt óriást, közben tömni a zsebeket, és ha szükség (azaz a Vezér) úgy kívánja, dobjunk be valami megvalósíthatatlan vagy irreális ötletet, hagyj csámcsogjon a hülye pórnép hetek át ahelyett, hogy a rossz gazdaságpolitika és hazugságok ellen tüntetnének éjjel-nappal, mint Európa nem egy országában.
Demokrácia, én így szeretlek.
A magyar demokráciafelfogás a bűnös, nem maga a politikai rendszer. Az általad preferált fasizmus tíz évet se volt képes kihúzni, a kommunizmus pedig csak a világégés utáni békevágy, később pedig a szovjet megszállás miatt maradhatott fent kb: ötven évig, és egyik diktatórikus felállás sem hozott igazi életszínvonal-javulást, sőt rosszabbá vált a mindennapi megélhetést, továbbá igazságtalanságai csak áldozataikban különböztek, mindketten saját illegitim hatalmuk féltéséből uszítottak és üldöztek.
Ezzel szemben hiába van 20 éve egyre sikertelenebbül vezetett demokrácia, ez mind a művelőinek köszönhető, hiszen más országokban több száz éve kialakult hagyományai vannak, és ami miatt messze sikeresebbek is, mint mi valaha is leszünk, ha a megjavulás helyett egy újabb önjelölt kiskirályt választunk.
Azért ez a helyzet közel sem ennyire egyszerű. Szokás a magyar dolgokat szidni, de sok tekintetben a mi hagyományaink még jobbak mint akár a “legmenőbbeké”. Másfelől nézve meg a legmenőbbeknek is csak az arca nagy, pl. a hírös amcsi demokráciáról hadd ne kelljen kiselőadást tartanom, hogy mekkora kakikupac. Elég ha annyit mondok, az egymással versengő elnökjelöltek top10 támogatói listáján 8 cég azonos?
…most találtam ezt a hírt az MRA redditen:
Brüsszelben(!) egy diák női ruhában ment az utcán mert ezt szabták ki rá az egyetemen a “beavatási szertartás” részeként. Egy csapat muszlim elkapta és megerőszakolta. Mi a hivatalos reakció? “Be kell tiltani a nőnek öltözést mert egyes csoportokat provokálhat”.
Hogy is volt azzal a demokráciával? Tudom, ez nem politikai ügy, de sokat elárul a mentalitásról. Annyira liberálisok lettünk, hogy mindenkinek mindenre joga van, a muszlimoknak még a megerőszakolásodhoz is, mert nekik senki nem mer szólni, hiszen egyből nácinak bélyegeznék. Hajrá a kulturális öngyilkosság útján…
“hiszen egyből nácinak bélyegeznék”
Manapság ettől nagyobb dicséret nem létezik.
Te, szerinted hány millióan akarnak nyugat-európai vagy amerikai szarhegyén élni, mintsem saját hazájukba? Hány százezren menekülnek Mexikóból és Észak-Afrikából a nyugati rendű demokráciákba? Miért a liberálisok indították sikerrel útjára az “arab tavaszt”? Miért hagyják el Magyarországot olyan sokan (pedig Orbán azt mondja, hogy “haldoklik a Nyugat”)?
Kína, Oroszország, Észak-Korea, Irán, Szaúd-Arábia :stb csak azért nem kerül pellengére politikusaik vagy rendszerük hibái miatt, mert a kritizálókat fenyegetik, bezárják vagy megölik, és nem azért, mert mesebeli fellegvárak lennének a nyugati demokrácia szarkupacai mögött. A demokrácia természetesen nem csoda, nem a létező tökély, ám az ember sem az, de nyitott szemmel figyelve másra nem lehet következtetni, minthogy messze sikeresebbek azok, akik ebben a rendszerben kormányoznak, mint azok, akiket udvari hazudozók, talpnyalók és jogtalanul szerzett kiváltságaikkal hatalmaskodók fojtogatnak, és ez még akkor is így van, ha keresett természeti erőforrások is mögöttük állnak.
A másik hozzászólásod viszont egyetértek, a mai nyugati mentalitás betegségének újabb példája. Kezelni lehetne ezt, ha a nyugati értékrend nemcsak előbbre valónak tekintenék, hanem egyenesen rákényszerítenék annak teljes elfogadására. Ez nem nácizmus, ez teljesen jogos követelése az őslakóknak, én sem tennék mást, ha egyszerűen nyilvánvalóan sikeresebb, jobb vonásokkal rendelkezik, mint amit nekem tanítottak a szüleim. Persze ehhez először magát kéne tisztelnie a Nyugatnak, lerázni saját szégyenkultúráját, amit nemcsak a nácizmus okozott (ebből tanulni természetesen szükséges, ám enyhén szólva túlzásba vitte), hanem a baloldal is, amely kapott a lehetőségen, és hülye gyerek módjára rombolta le azt, amitől messze kimagaslóbb civilizáció minden másénál.
“Te, szerinted hány millióan akarnak nyugat-európai vagy amerikai szarhegyén élni, mintsem saját hazájukba?”
Persze hogy mennek, mivel említett helyeken a bevándorlót az őslakosokhoz képest felsőbbrendű, érinthetetlen szent lényként tisztelik. Ha Amerikában mondjuk a feketék, melegek és muzulmánok helyett a magyarokat emelnék piedesztálra és tennének mindent a seggük alá, Te is meggondolnád, hogy odamész. Nem kell egyébként sok idő, 25 éven belül a Nyugat felől fog menekülni a fehér népesség Kelet felé; a készülődés már most tetten érhető, ha nézelődsz kicsit amerikai, brit vagy ausztrál blogokon. Én speciel fogadni mernék egy Audi A5-ösben, hogy legelőször a svédek fognak megindulni délkeletnek, az okok úgy gondolom egyértelműek.
“legelőször a svédek fognak megindulni délkeletnek”
Remélem ide véletlenül sem fognak betévedni.
“Az általad preferált fasizmus”
Milyen fasizmus?
“A németek az osztrák külügyminisztérium irattárában ugyanis kétségtelen bizonyítékot találtak, miszerint 1938 március 13-a előtt Mussolini ösztönözte Schuschniggot, hogy védekezzék a németek ellen. Aligha lehet véletlen, amikor Rommelt megkérdezték; kiket tart az olasz tisztek közül megbízhatónak, Rommel azt válaszolta: “olyan nincs.””
“Az olaszok magatartására jellemző, hogy a fegyverszünet megkötése előtt igyekeztek minél több német hadosztályt az országba csalogatni, hogy kiszolgáltassák ellenségeinek. Megállapodtak az angol-amerikai illetékesekkel, hogy ők maguk vágják majd el a német utánpótlás vonalait az Alpok hágóin, s alkalmat adnak az angolszászoknak a Szicíliában álló német páncélos hadosztály elvágására. Hitler a Romániában beszerzett olaj tekintélyes részét átadta Olaszországnak a háború energia szükségletének biztosítására. Ugyanakkor az olasz hadsereg – alig hihető, hogy Mussolini tudta nélkül – tartalékolta, s éppen az olaj hiányával igyekeztek a sikertelenségekért Hitler szemrehányásait kivédeni. Ezek után nem lehet azon csodálkozni, hogy néhány hónap múlva november 13-án a szövetségesek közös hadviselő félnek ismerik el Olaszországot. A németek mindent elkövetnek hűtlen olasz szövetségesük visszaszerzésére, megszállják az ország egy részét, kiszabadítják Mussolinit börtönéből, de már nem tudnak az árulók fölé kerekedni.”
“Paul Schmidt-től tudjuk, hogy Mussolini már az 1940 január 4-én kelt levelében – feltételezhetően Anglia súgására – Hitler figyelmét Oroszország felé irányította. “Élettérproblémájának megoldását Oroszországban keresse, sehol másutt.” – írja a német-orosz szerződést akkor még nagyon is korrektül tartó Hitlernek. Aligha lehet véletlen, hogy a levélre Hitler csak két hónap múlva válaszolt. Sok egyéb tény is igazolni látszik, hogy az olasz királyi ház is részt vett abban a cselszövés sorozatban, amely Németországot belerángatta a háborúba. Erre a legalkalmasabb eszköznek Mussolini bizonyult. Több jel arra mutat, hogy erről maga Mussolini is tudott.”
“Galbiati a milícia főnöke felajánlja: “Duce, ha parancsot ad, azonnal letartóztatom ezeket az árulókat mind.” Mussolini azonban nem reagált. (Vajon miért nem?) Így is csak a nagytanács ülésének másnapján a király fogadása után tartóztatták le. Ha Mussolini hű szövetségese lett volna Hitlernek, akkor a hozzá hű milíciával nemcsak a nagytanács tagjait, hanem akár a királyi ház tagjait is letartóztathatta volna.”
“A későbbiek során Mussolini nemcsak Olaszországban, hanem az általa megszállt területeken sem hajtotta végre a Hitler által sürgetett zsidókorlátozó intézkedéseket. Hitler ebben annak a feltevésének igazolását látta, hogy Edda lánya Mussolininek egy orosz zsidónővel való viszonyából származik.”
“tíz évet”
Jaaa, hogy te a nemzetiszocializmusra gondoltál? 1945-1933=12 Nem olyan nehéz a matematika, ha ismerjük az alapműveleteket.
“se volt képes kihúzni”
Ha valakit hátulról elgáncsolnak, akkor magától esik el?
“mindketten saját illegitim hatalmuk féltéséből uszítottak és üldöztek.”
“Hazudtunk reggel, éjjel, meg este”
“Ne azt nézzék, amit mondok, hanem amit csinálok”
“és egyik diktatórikus felállás sem hozott igazi életszínvonal-javulást, sőt rosszabbá vált a mindennapi megélhetést”
“A kezdeti sikeresnek mondható lépéseket DAF az állammal karöltve a következő években tovább fokozta. A náci mintagazdaságok megteremtése érdekében a közgazdász-vegyész végzettségű dr. Robert Ley évről évre egyre több pénzt (1939-ben már 539 millió birodalmi márkát) fordított a vállalati menedzsment és munkavállalók műszaki képzésére, a termékek szabványosítására, az újabb technikai vívmányok kikutatására, valamint az egészségházak és munkáslakótelepek felépítésére. (1943-ig több mint 1600 minden kényelemmel ellátott parkosított munkásvárost és munkáskerületet építtetett a szervezet birodalom-szerte az angol kertvárosi mozgalom után szabadon, amit a lefoglalt szakszervezeti vagyonból és a 25 milliós tagságtól beszedett havi 50 pfenniges tagdíjból finanszíroztak. 1937-1938 között egyébként a munkások átlagfizetése 150-200 birodalmi márka között mozgott.) A ma is irigylésre méltó szociális védőháló és lakhatási körülmények megteremtése mellett a 4400 teljes munkaidőst és 106 ezer (más forrás szerint 1,3 millió) önkéntest alkalmazó DAF figyelme arra is kiterjedt, hogy német „nemzeti közösség” kimagaslóbb és jólétibb szolgáltatásokat kapjon és használjon, mint a hasonló társadalmi rangú angol és a holland munkások.”
“A KdF kínálta belföldi úti célokat 1934-ben még csak 2 millió, 1937-ben azonban már 9,5 millió turista vette igénybe. Az üdülési költségeket úgy alakították ki, hogy napi két márkánál többet sohase kelljen kifizetnie az üdülni vágyóknak, azaz a napi kötelező kiadásnak már magában kellett foglalnia a teljes ellátást, a szállást és az összes járulékos költséget (adók, strandszék, fürdőruha, törölköző stb.) is. 1933-ban a KdF 50 darabos hajórajával elindította olcsó (20 márkás) belföldi folyami hajóútjait is. A Rajnán, a Majnán és az Elbán elindított sétahajó-utakat csakhamar kibővítették a Budapestig, Belgrádig, majd a Duna-deltáig közlekedő menetrendszerű külföldi járataikkal. A folyami utakat évente 20 ezer turista vette igénybe 10 napos ciklusonként váltva egymást. Ugyanilyen, hacsak nem sikeresebb volt a hamburgi Blohm & Voss gyárban külön a KdF kérésére és anyagi finanszírozásával legyártott 12 darabos (ebből 6 bérelt) óceánjáró flotta által lebonyolított 8-14 napig teljes ellátással fűszerezett 1939-ig 673 sikeresen levezényelt külföldi luxusút, amelyekért személyenként 30-45 birodalmi márkát kellett fizetnie a kétkezi munkásoknak. (Mint fentebb írtam a német melósok havi átlagkeresete 150-200 RM volt.)”
“A „Hitler békeflottájának” is nevezett KdF-óceánjárók (Wilhelm Gustloff, Robert Ley, Dresden, Der Deutsche, Stuttgart, Hamburg, Oceana, Sierra Cordoba, Monte Olivia, Monte Rosa, Monte Sarmiento és a St. Louis) több mint 700 ezer munkavállalót utaztatott 1934 tavaszától 1939 szeptemberéig Norvégia, Dánia, Svédország, Finnország, Portugália, Spanyolország, Olaszország, Görögország, Líbia, Szlovén-Horvát-Szerb királyság, Japán és az Egyesült Államok partjaihoz. Heintz Schön „Hitler álomhajói” című könyve szerint a német munkásosztály egyszerűen imádta ezeket az olcsó és egzotikus úti célokat, hiszen sem Vilmos császársága alatt, sem a Weimari Köztársaság fennállása alatt még csak álmukban sem mertek arra gondolni, hogy ilyen helyekre eljuthatnak életükben majd egyszer. „Hitler számítása tehát bevált, a német munkásságot mind a munkahelyén, mind az értelmesen eltöltött szabadidős tevékenységük ideje alatt teljesen ki tudta a párt vonni a baloldali befolyás alól és teljesen sikerült átnevelni őket a nemzeti szocializmus eszméire” is. A II. világháború egyik nagy túlélője, Franz Schönhuber ezt megfejelve ezt írja az egyik könyvében: „angol hadifogságom ideje alatt mesélte nekem az egyik fogva tartóm (civilben ipari munkás), hogy milyen nagy hatást tett az angol kétkezi munkásokra, amikor meglátták az angol partok közelében ezeket a német melósoknak épített luxus üdülőhajókat. Sok gyárban több hetes sztrájk is kitört az irigység miatt.””
“A hatemeletes hotelkomplexumban összesen 11 ezer szoba szolgálta (volna) ki a vendégeket. Érdekes technikai megoldásnak ígérkezett, hogy az összes 5 méter hosszú, 2,5 méter széles turisták által használható szobák mindegyikét úgy tájolták, hogy a tengerre nézzenek. A szobákba két ágyat, egy szekrényt és egy mosdót helyeztek el. A mellékhelyiségek és a zuhanyzók közös helyiségeknek számítottak, amiket a széles folyosók végein alakítottak ki. A központi fűtés kiépítése érdekében természetesen a komplexumnak saját erőműve, kórháza, postája, iskolája, vasútállomása is volt, amelynek terveit Erich zu Putlitz készített el. A munkálatoknak 9000 munkás és katona bevonásával 1936. május 2-án rugaszkodtak neki. A gyors munkának köszönhetően az első ütem bokrétaünnepségére az alapkő letétele után 17 hónap múlva már sor is kerülhetett. Ekkor vette át a DAF vezetősége és az építész az 1937-es párizsi világkiállítás Grand Prix fődíját is, amelyben a franciák nagyra méltatták a „Prora-modellt”. A második ütem, pontosabban a színház és a fedett uszodák alapozásához 1938-ban fogtak hozzá, amit a Wehrmacht lengyelországi hadjáratának elindítása miatt egy év múlva fel kellett függeszteni. (Az épületkomplexumnak egyébként 1941-re kellett volna hivatalosan elkészülnie.) A háború ideje alatt a 70 százalékos készültségi szinten álló fürdővárosba eleinte a Haditengerészet felügyelete alatt működő rendőr és hírszerző iskolát, majd katonai kórházat, legvégül a bombázások elől menekülő hamburgi lakosságot költöztették be.”
“hiszen más országokban több száz éve kialakult hagyományai vannak, és ami miatt messze sikeresebbek is, mint mi valaha is leszünk”
“Nagy-Britannia államadóssága a GDP 80-90 százaléka közé tehető, közel azonos mértékű, mint Franciaországé, vagy Németországé. Azonban a magánszféra adóssága (lakossági és vállalati hitelek) a GDP 200 százalékát is meghaladja, jócskán felülmúlva az eurózónát jellemző 160 százalék körüli szintet. Azaz az államot és privát szférát együttesen nézve Nagy-Britannia Európa egyik legeladósodottabb országa.”
“Év végére a Szabadság-szobor melléig érne az Egyesült Államok adóssága, ha 100 dollárosokból hordanánk össze a pénzt egy focipályányi területre. Amerika hosszú távú adósságából pedig egy szuper-felhőkarcolót is felépíthetnénk.”
“A kormányfő szerint “még nem késő”, hogy Franciaország sikeresen kilábaljon a pénzügyi válságból, és ehhez “megszorítás nélküli, igazságosan végrehajtott felemelkedést” ígért. “Az adósság súlya nyomasztóvá vált. Az állam évente majdnem 50 milliárd eurót fizet ki a hitelezőinek” – emlékeztetett a kormányfő. Franciaország államadóssága megközelíti a GDP kilencven százalékát.”
“ha a megjavulás helyett”
Hányszor adnak még pofont a szarnak? Hányszor kaparják még össze a demokráciát a történelem szemétdombjáról?
Ne erőlködj, mert
1./ Számomra kuruc.infó-szökevény maradsz;
2./ Nincs kedvem miattad bannolásra kerülni újfent.
Téma lezárva, ne reagálj, mert világlátásuk túlságosan összeegyezhetetlen.
“1./ Számomra kuruc.infó-szökevény maradsz;”
Ezt bóknak veszem. Köszönöm.
“Téma lezárva, ne reagálj”
Értem én. Pofa be, oszt kuss legyen. Demokrácia, én így szeretlek.
Van egy köztes javaslatom: A fórumon a Társadalom – Szociológia kategórián belül hozzatok létre egy új témát, ahova vigyétek át az itt elindult beszélgetést, mert innen – mint a cikk témájához nem illeszkedőt – holnap este törölni fogom. Ott viszont kevésbé szigorú moderáció mellett kedvetek szerint folytathatjátok a társalgást.
“És beméne Jézus az Isten templomába, és kiűzé mindazokat, a kik árulnak és vásárolnak vala a templomban; és a pénzváltók asztalait és a galambárusok székeit felforgatá. És monda nékik: Meg van írva: Az én házam imádság házának mondatik. Ti pedig azt latroknak barlangjává tettétek.”
don Fefinho
Ez féligazság. Azért van olyan sok észak-afrikai muszlim bevándorló, mert egyfelől Kelet-Európát a vasfüggöny zárta el évtizedekre a Marshall-segélyből újjáépített Nyugat-Európától, másfelől azért, mert a II. világháború legszörnyűbb helyi szintű következményéből, a holokauszt (és persze a náci eszmeiség elleni teljesen jogos ellenkampányolás) miatt azt tartották helyesnek, hogy erőltetve de akkor is tiszteljenek minden kultúrát remélve, hogy az amúgy lappangó rasszizmus nem ont magából ki újabb eszelős gyilkosokat, harmadrészt pedig azon egyszerű okból, hogy a létrejövő jóléti állam kiadásainak fedezésére a nagy számú és olcsó munkaerő alapvető volt, mint ahogyan Kínában is az volt a látványos “gazdasági csodájához” (mivel csak a vidék milliós számú nyomorgó éhbérért munkát kapott több tucat lélekölő gyárban). Na OFF vége, mert még a végén emiatt is bannolhatnak.
Pedig ezzel pontosan azt fogják elérni, hogy ahol nem omlik még össze elég gyorsan a társadalom, ott az utolsó előtti pillanatban hirtelen nagy népszerűségnek örvendve visszatérnek a nácik. Egy percig ne higgye senki, hogy annak idején az NSDAP létrejöttéért nem tettek meg mindent az úgynevezett szociáldemokrácia nevében. Ugyanide fog megint Európa és Amerika is kilyukadni, csak egy sokkal-sokkal súlyosabb helyzetben, és minden korábbinál hatalmasabb vérontás fogja követni. De tudod mit? Úgy kell nekik…
“Marshall-segélyből újjáépített Nyugat-Európától”
“Valójában a szinte hihetetlenül intenzív német újjáépítési munkálatok már folytak és csodálnivaló eredményeket mutattak föl, mielőtt a Marshall segítségből akár egy cent is látható lett volna. A Marshall segítség fizetései 1948 áprilisában kezdődtek és 1951-ben fejeződtek be. A nyugati övezetek ill. a Német Szövetségi Köztársaság Nyugatberlinnel együtt 1.3 milliárd US dollárt kaptak. Ez annak csak apró töredékét tette ki, amit az USA az általa elfoglalt német területekből kihozott és még ma is kihoz. (Példa: szabadalmak (patentek) ellopása, ipari üzemek szétszerelése, amely csak 1950-ben fejeződött be). Franciaország 2.6 milliárd dollárral kétszer annyit kapott, Nagybritannia pedig 2.9 milliárd dollárt kapott. Annak ellenére, hogy ezekre az országokra nem nehezedtek a németekhez hasonlóan a háború következményeivel kapcsolatos költségek és megszállási költségek sem, hamarosan sikerült a szövetségi németeknek a franciákat és angolokat gazdaságilag messze túlszárnyalni. (…) Az újjáépítésnek és a gazdasági csodának nincs sok köze a Marshall segítséghez”
http://iho.hu/hir/tortenelmi-lepes-vagy-felesleges-munkaero-121201
Egy linket lehetne dobni a cikkünkről, hogy terjedjen…
Megtörtént, bár úgy tűnik, hogy a facebook komment rendszere nem csinál kattintható linket a webcímből…
Enikő, te nem is vagy Enikő?
https://www.mavcsoport.hu/mav/mav-csoportnal-kiemelt-figyelmet-forditanak-sokszinusegre-egyenlo-banasmodra-generaciok
Ez meg mi? Leírja, hogy a vezérigazgató nő, a helyettesek nők, a menedzsment több mint fele nő, majd hangsúlyozza, hogy ezért a nőket kiemelten kell kezelni… Érdekes, ha a férfiak vannak egy munkahelyen többségben és vezetői pozícióban, akkor ott a nőket kell segíteni, ha meg a nők kerülnek többségbe akkor szintén a nőket kell “humán-erőforrás politika” címen tolni “szakmai-előmenetelben” (vezetőképzés?).
Ha valaki leírná, hogy cégünknél több a férfi, ezért a férfiakat kell előnyben részesíteni a “szakmai előmenetelben” akkor már tüntetések lennének a patriarchátus ellen síppal-dobbal.
És a tartósan távollévő férfiak köre? (Ritka, de a férfiak is mennek manapság GYES-re).
Közbe megy a sírás, hogy nőket kell alkalmazni a vonatokon jegykezelőnek, meg hogy Ercsinél rendszeresen fogdossák a kalauzokat…
Ugye, ha megkérdezem, hogy mennyi bértöbblettel kompenzálja felém a MÁV azt, hogy férfi alkalmazottként hátrányosabb helyzetbe kerülök a “humán-erőforrás politika” kapcsán, mint nő kollégáim, akkor nem küldenek el melegebb éghajlatra?
A “Bújj a Cipőmbe” programra lenne néhány ötletem, hogy kinek a cipőjébe bújjon, ahogy a mocskos és nehéz munkát a férfiakra bízzák és a fejük felett ordítozik egy huszonéves jogászdiplomás kiscsaj, akit segítettek a továbbképzésben…
Gratulálok.
Ezért nem ad értelmes ember nő kezébe hatalmat. Nem tudnak bánni vele, pusztító, magára és másokra is veszélyes eszközzé válik így.