0 megosztás

Amikor a leggazdagabb gyerek hisztizik

A nők helyzete Hollywoodban

Több női rendezőt Hollywoodba!” – követelőzik Natalie Portmanre hivatkozva az index. Felindultságuk tökéletesen érthető, mivel Hollywoodból ki vannak tiltva a női rendezők. Illetve várjunk csak… Nincsenek. Bármelyik nő veheti a bátorságát, és kellő munkával, tehetséggel fel tudja küzdeni magát a legnagyobbak közé. Kathryn Bigelow például 2010-ben megnyerte a legjobb filmnek és a legjobb rendezőnek járó Oscar-díjat is; emellett van további 52 díja és 25 jelölése is. Rendezni akart, megtehette.

Csakhogy femitópiában egy nőnek ahhoz, hogy nemzetközileg elismert, híres rendező legyen, nem kell férfiakkal versenyeznie, vagy ebbe feccölni a rengeteg munkát, fáradságot. Femitópiában az ilyesmit kvótával osztják – mert hát mindenki tudja, hogy az az igazságos és egyenjogú, ha a férfiaknak kizárólag vérrel és verítékkel kiérdemelhető elismerést a nőknek ingyen szórják a tömegbe, mint gyerekműsorban a cukorkát.

“Natalie Portmannek határozott véleménye van a nők helyzetéről Hollywoodban” – tudósít az index, én meg nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek, amikor egy 13 éves korától multimilliomos színésznő a saját klikkjét akarja sajnáltatni. A nők helyzete nagyon borzalmas lehet Hollywoodban, Natalienak is valószínűleg hatalmas gondot jelent, hogy legalább 10 rabszolgát kell tartania pénzhegyeinek vasvillázására. Portman sajnos szelektív csőlátásban szenved, amikor csak azt látja, hogy a hollywoodi menők között többségben vannak a férfiak, és megfeledkezik arról, hogy a férfiaknak van egy másik 99,9%-a, akinek elérhetetlen álom az a pénz, csillogás és hírnév, amit ő maga gyermekkorától birtokol. Ez a csőlátás igen gyakori feministáknál, amikor a társadalom legfelső 1%-ára nézve kijelentik, hogy márpedig “a férfiaknál” van a hatalom, és a szőnyeg alá söprik a maradék 99%-ot, akiknél semmiféle hatalom nincs.

Nade vissza Natalie sanyarú helyzetéhez Hollywoodban:

“Hogyan készül az ember Thor csajának szerepére?”

“(…) Amikor a szerepre készültem, ezekre koncentráltam, no meg arra, hogy milyen lesz pofon vágni a pasimat.”

Natalie ugyanis (akiről az index címlapján megtudjuk, hogy “csak annyira feminista, amennyire kell”) a legújabb Thor filmben képen törli a címszereplőt, és ha már úgyis formába lendült, hát Lokit is. A gonosz nőellenes Hollywoodban elfogadhatónak, sőt, pozitív üzenetnek tartják a női erőszakot a férfiakkal szemben. Különös.

Ez egyébként jó minta a családon belüli erőszakot meg nem értők számára is: az egyszerű földi halandó képentörli a skandináv mitológia isteneit, azok pedig nem ütnek vissza. Hát nem az erősebb szokta terrorban tartani a gyengébbet? Nem a nagy durva férfiak bántják a szegény gyönge nőket? Hogy is merne egy nő megütni egy férfit, hiszen az sokkal erősebb…

Hát így:

Jane slapping Loki

Az igazi csavar a történetben, hogy Natalie nem túl gyakorlott ütések szimulálásában, s mivel többszöri felvételre sem sikerült hiteles álpofont produkálnia, a stáb úgy döntött, inkább legyen igazi az ütés. Elvégre Tom Hiddlestone (a Lokit játszó színész) férfi, szóval mit számít neki ha 5-6 megismételt felvételen elcsattan 5-6 valódi pofon??? Portman nyilatkozata szerint igencsak sajoghatott a szerencsétlen arca, de egy férfinak a szeme sem rebbenhet pár női pofontól, hiszen kinevetnék ha nyavajogna.

Aki úgy érzi ez jó párhuzam arra, ami a mindennapi életben zajlik, azt megnyugtathatom: jól érzi. A feministák kitartóan hazudják tele a médiát és az utcákat, de aki nyitva tartja a szemét, azt nem tudják átejteni. A férfiak elleni erőszak kevésbé látható, mert nyilvános esetekben általában elsiklunk felette, “privát” agresszió esetén meg inkább csöndben marad az áldozat. Mire alapozom a merész állítást, hogy átsiklunk a nyilvános női erőszak fölött? Arra, hogy a legújabb hollywoodi blockbusterben egy nő végigpofozza a férfi főszereplőket, és ebben a többség szerint nincs semmi kifogásolnivaló. A stúdió, a producerek, a rendező, a színészek, a forgatókönyvíró, és a mozik szépen átsiklottak afölött, hogy a filmvászon nem csak szórakoztat, de alakítja is a közönséget (legalábbis ha hinni lehet a feminista filmkritikusoknak), vagyis ezek a jelenetek a női erőszakot nem csak elfogadhatónak ábrázolják, de népszerűsítik is. Ez az igazi grrrl power!

Fordítva mindez elképzelhetetlen lenne – feminista utcai zavargások kezdődnének, ha kiszivárogna annak kósza gondolata, hogy Thor és Loki egyaránt felpofozzák a női főhőst. Erőszak-kultúráról papolnának, meg a nőverés társadalmi elfogadottságáról, ami azért abszurd, mert a mozikban vetített végtermék önmagában fényes bizonyíték arra, hogy a nők elleni erőszakot erősen ellenzi a társadalom, míg a férfiak ellenit szórakoztatónak tartja. Ha létezik manapság “erőszak-kultúra”, akkor az a női erőszak dicsőítése – így persze felmerül az állandósulni látszó kérdés, hogy miféle nőelnyomó férfiuralom az, ahol nők szabadon verhetnek férfiakat, a fordítottja viszont teljesen elképzelhetetlen.

Post Author: Deansdale

Külön bemutatkozni nem szokásom a neten, beszél helyettem a véleményem - azt nem rejtem véka alá. Eleget foglalkoztam a feminizmussal ahhoz, hogy véleményt merjek formálni róla. Akkor is, ha ez a polkorrekt széllel való szembevizelést jelent.
f Facebook
0 megosztás


18
olvasói vélemény eddig. - Szólj hozzá te is! Minden hang számít!

Bejelentkezés szükséges a hozzászóláshoz!
7 Egyéni hozzászólás
11 Válasz hozzászólás
1 Követők
 
Legtöbbször megválaszolt hozzászólások
Jelenleg legvitatottabb hozzászólások
14 Hozzászólások szerzői
Reactordon FefinhoDeansdalehgyiAlter Ego Legújabb hozzászólók
  Feliratkozás  
legújabb legrégebbi legnépszerűbb
Visszajelzés
Aurelius Respectus
Olvasó
Aurelius Respectus

Azért valamivel bonyolultabb a helyzet. Az amerikai filmgyártásban már az 1960-as évek óta megy a kvótázás önkéntes alapon a színészek közt: feketék, homokosok, nők stb. Ráadásul ez a filmek témavezetésében is érvényesül. A pozitív fekete, homokos stb hős az egyik oldalon, a másik oldalon a gonosz német, arab, vallásos keresztény stb.

Tibi
Olvasó

Ezzel kapcsolatban Samuel L. Jackson fekete színész elhíresült mondása jut eszembe, miszerint Hollywood a feketéknek feleannyit fizet, mint a fehéreknek. Nekem ezzel csak az a problémám, hogy a legtöbb filmben az afroamerikai színész kizárólag a főhős barátját játssza, aki rendre meghal a 42. percben, (amit aztán a főhős később megbosszul) így,  egy 90 perces film esetén semmiképp sem beszélhetünk aránytalanságról, ha feleannyi a gázsi.

Naooo
Olvasó
Naooo

“Bármelyik nő veheti a bátorságát, és kellő munkával, tehetséggel fel tudja küzdeni magát a legnagyobbak közé. Kathryn Bigelow például 2010-ben megnyerte a legjobb filmnek és a legjobb rendezőnek járó Oscar-díjat is”

Zsoszkárdíjnál munka meg tehetség? Ne vicceskedjünk már.

Alter Ego
Szerkesztő

Emlékszem, amikor hasonló kérdéseket vetettem fel könnyed hangvételben egy videoklip kapcsán http://www.ferfihang.hu/2012/08/22/katy-perry-okollel-ut/ előpattant egy olvasó, és a szememre olvasta, hogy milyen humorérzék nélküli, kisstílű alak vagyok, hogy merem kifogásolni, hogy egy művészeti alkotás a férfi ellen zajló erőszakot népszerűsíti. Az a legszörnyűbb, hogy azok, akik a nők elleni erőszak ábrázolásában azonnal az “erőszakkultusz dicsőítését” látják és esztétikai, etikai felvetésekkel is megtámogatják ezt a véleményüket, pont azok követelnék meg, hogy a vásznon a férfiak elleni erőszakot kellő humorérzékkel vegyük tudomásul. És ami legborzalmasabb, hogy miközben alaptételként elfogadandó, hogy a nők elleni erőszakot semmi sem mentheti, ugyanakkor ők azonnal találnak a maguk gondolkodási koordinátái között olyan okokat, amelyekkel morálisan képesek alátámasztani a férfiak elleni erőszak ábrázolását. És ugyanezek számára az sem gyomorforgató, hogy a férfiak elleni erőszakot számos alkotó kifejezetten a haszon reményében ábrázolja. Ennyit ezeknek az embereknek az igazságszeretetéről és erőszak ellenességéről.

Sabas
Olvasó
Sabas

A cikkben szereplő gifen érdemes megnézni az arcokat. A pofozkodó ribié dühös, indulatos, a másik három szereplőé pedig döbbent.

Bazinga
Újságíró

Női pofon kapcsán….kellene egy  közvéleménykutatást végezni, hogy hány férfi kapott már pofont nőtől (párkapcsolaton belül,amolyan “mert megérdemled te disznó” formában). Csak ellensúlyozni kéne már ezt a “minden negyedik/ötödik nőt….”

Azt is meg lehetne csinálni, hogy a feministák által alkalmazott módszerekkel ugyancsak megkérdezzük a férfiakat, hogy ők voltak-e már áldozatai a párkapcsolati erőszaknak. Szerintem ha belevesszük  a verbális erőszakot, elhanyagolást stb (mert úgy tudom ők beleszámítják ebbe a bűvös statisztikába), akkor férfiak esetében kijöhet akár minden második is.

Alter Ego
Szerkesztő

Az ötlet jó, én valóban kivitelezhetőnek tartok egy önkéntes kérdezőbiztosokkal lebonyolított anonim kérdőíves kutatást a partnerkapcsolati erőszak terén (is).

Toplak Zoltán
Újságíró

ééés,ki csinálja meg?

Adam
Olvasó
Adam

Szerintem te képes vagy megcsinálni.

Alter Ego
Szerkesztő

És tényleg. Zolinak bizonyos tekintetben szakterülete, szóval lehet a tudására támaszkodni egy kérdőiv összeállítása során.

hgyi
Szerkesztő

Én meg tudom, hogyan kell kiértékelhető kérdőívet összeállítani. Más szavakkal: tudom, hogy a tartalmat milyen keretbe kell foglalni.

Slasher
Vendég
Slasher

,,Natalie Portman:

Született: 1981. június 9., Jeruzsálem, Izrael
Jelenleg 32 éves.”

Ezt tegnap néztem meg. Én bírom a srácot, de időnként nagy baromságokat hord össze:

http://www.youtube.com/watch?v=4fTux-34gl8&feature=c4-overview&list=UUgP9ETA61mi7UwMbbkVsCSQ

visuo
Olvasó
visuo

igen, ez faszság volt részéről, a szokásos feminista maszlagot mondja ő is

Slasher
Vendég
Slasher

Kár. Régebben írták róla, hogy liberális, én persze védtem, hülyeségnek tartottam. De most ebben a videóban mond gyökérségeket, egy korábbiban meg a melegek miatt őrjöngött. Érdekes ez, mert a tolerancia filmeket mondjuk utálja.

Reactor
Újságíró

Kit érdekel, a Zsindex mit cirkuszol? A leghitványabb netszemét ami csak létezik, még a 4chan is színvonalasabb tőle.