“Több női rendezőt Hollywoodba!” – követelőzik Natalie Portmanre hivatkozva az index. Felindultságuk tökéletesen érthető, mivel Hollywoodból ki vannak tiltva a női rendezők. Illetve várjunk csak… Nincsenek. Bármelyik nő veheti a bátorságát, és kellő munkával, tehetséggel fel tudja küzdeni magát a legnagyobbak közé. Kathryn Bigelow például 2010-ben megnyerte a legjobb filmnek és a legjobb rendezőnek járó Oscar-díjat is; emellett van további 52 díja és 25 jelölése is. Rendezni akart, megtehette.
Csakhogy femitópiában egy nőnek ahhoz, hogy nemzetközileg elismert, híres rendező legyen, nem kell férfiakkal versenyeznie, vagy ebbe feccölni a rengeteg munkát, fáradságot. Femitópiában az ilyesmit kvótával osztják – mert hát mindenki tudja, hogy az az igazságos és egyenjogú, ha a férfiaknak kizárólag vérrel és verítékkel kiérdemelhető elismerést a nőknek ingyen szórják a tömegbe, mint gyerekműsorban a cukorkát.
“Natalie Portmannek határozott véleménye van a nők helyzetéről Hollywoodban” – tudósít az index, én meg nem tudom, hogy sírjak vagy nevessek, amikor egy 13 éves korától multimilliomos színésznő a saját klikkjét akarja sajnáltatni. A nők helyzete nagyon borzalmas lehet Hollywoodban, Natalienak is valószínűleg hatalmas gondot jelent, hogy legalább 10 rabszolgát kell tartania pénzhegyeinek vasvillázására. Portman sajnos szelektív csőlátásban szenved, amikor csak azt látja, hogy a hollywoodi menők között többségben vannak a férfiak, és megfeledkezik arról, hogy a férfiaknak van egy másik 99,9%-a, akinek elérhetetlen álom az a pénz, csillogás és hírnév, amit ő maga gyermekkorától birtokol. Ez a csőlátás igen gyakori feministáknál, amikor a társadalom legfelső 1%-ára nézve kijelentik, hogy márpedig “a férfiaknál” van a hatalom, és a szőnyeg alá söprik a maradék 99%-ot, akiknél semmiféle hatalom nincs.
Nade vissza Natalie sanyarú helyzetéhez Hollywoodban:
“Hogyan készül az ember Thor csajának szerepére?”
“(…) Amikor a szerepre készültem, ezekre koncentráltam, no meg arra, hogy milyen lesz pofon vágni a pasimat.”
Natalie ugyanis (akiről az index címlapján megtudjuk, hogy “csak annyira feminista, amennyire kell”) a legújabb Thor filmben képen törli a címszereplőt, és ha már úgyis formába lendült, hát Lokit is. A gonosz nőellenes Hollywoodban elfogadhatónak, sőt, pozitív üzenetnek tartják a női erőszakot a férfiakkal szemben. Különös.
Ez egyébként jó minta a családon belüli erőszakot meg nem értők számára is: az egyszerű földi halandó képentörli a skandináv mitológia isteneit, azok pedig nem ütnek vissza. Hát nem az erősebb szokta terrorban tartani a gyengébbet? Nem a nagy durva férfiak bántják a szegény gyönge nőket? Hogy is merne egy nő megütni egy férfit, hiszen az sokkal erősebb…
Hát így:
Az igazi csavar a történetben, hogy Natalie nem túl gyakorlott ütések szimulálásában, s mivel többszöri felvételre sem sikerült hiteles álpofont produkálnia, a stáb úgy döntött, inkább legyen igazi az ütés. Elvégre Tom Hiddlestone (a Lokit játszó színész) férfi, szóval mit számít neki ha 5-6 megismételt felvételen elcsattan 5-6 valódi pofon??? Portman nyilatkozata szerint igencsak sajoghatott a szerencsétlen arca, de egy férfinak a szeme sem rebbenhet pár női pofontól, hiszen kinevetnék ha nyavajogna.
Aki úgy érzi ez jó párhuzam arra, ami a mindennapi életben zajlik, azt megnyugtathatom: jól érzi. A feministák kitartóan hazudják tele a médiát és az utcákat, de aki nyitva tartja a szemét, azt nem tudják átejteni. A férfiak elleni erőszak kevésbé látható, mert nyilvános esetekben általában elsiklunk felette, “privát” agresszió esetén meg inkább csöndben marad az áldozat. Mire alapozom a merész állítást, hogy átsiklunk a nyilvános női erőszak fölött? Arra, hogy a legújabb hollywoodi blockbusterben egy nő végigpofozza a férfi főszereplőket, és ebben a többség szerint nincs semmi kifogásolnivaló. A stúdió, a producerek, a rendező, a színészek, a forgatókönyvíró, és a mozik szépen átsiklottak afölött, hogy a filmvászon nem csak szórakoztat, de alakítja is a közönséget (legalábbis ha hinni lehet a feminista filmkritikusoknak), vagyis ezek a jelenetek a női erőszakot nem csak elfogadhatónak ábrázolják, de népszerűsítik is. Ez az igazi grrrl power!
Fordítva mindez elképzelhetetlen lenne – feminista utcai zavargások kezdődnének, ha kiszivárogna annak kósza gondolata, hogy Thor és Loki egyaránt felpofozzák a női főhőst. Erőszak-kultúráról papolnának, meg a nőverés társadalmi elfogadottságáról, ami azért abszurd, mert a mozikban vetített végtermék önmagában fényes bizonyíték arra, hogy a nők elleni erőszakot erősen ellenzi a társadalom, míg a férfiak ellenit szórakoztatónak tartja. Ha létezik manapság “erőszak-kultúra”, akkor az a női erőszak dicsőítése – így persze felmerül az állandósulni látszó kérdés, hogy miféle nőelnyomó férfiuralom az, ahol nők szabadon verhetnek férfiakat, a fordítottja viszont teljesen elképzelhetetlen.
Azért valamivel bonyolultabb a helyzet. Az amerikai filmgyártásban már az 1960-as évek óta megy a kvótázás önkéntes alapon a színészek közt: feketék, homokosok, nők stb. Ráadásul ez a filmek témavezetésében is érvényesül. A pozitív fekete, homokos stb hős az egyik oldalon, a másik oldalon a gonosz német, arab, vallásos keresztény stb.
Ezzel kapcsolatban Samuel L. Jackson fekete színész elhíresült mondása jut eszembe, miszerint Hollywood a feketéknek feleannyit fizet, mint a fehéreknek. Nekem ezzel csak az a problémám, hogy a legtöbb filmben az afroamerikai színész kizárólag a főhős barátját játssza, aki rendre meghal a 42. percben, (amit aztán a főhős később megbosszul) így, egy 90 perces film esetén semmiképp sem beszélhetünk aránytalanságról, ha feleannyi a gázsi.
“Bármelyik nő veheti a bátorságát, és kellő munkával, tehetséggel fel tudja küzdeni magát a legnagyobbak közé. Kathryn Bigelow például 2010-ben megnyerte a legjobb filmnek és a legjobb rendezőnek járó Oscar-díjat is”
Zsoszkárdíjnál munka meg tehetség? Ne vicceskedjünk már.
Emlékszem, amikor hasonló kérdéseket vetettem fel könnyed hangvételben egy videoklip kapcsán http://www.ferfihang.hu/2012/08/22/katy-perry-okollel-ut/ előpattant egy olvasó, és a szememre olvasta, hogy milyen humorérzék nélküli, kisstílű alak vagyok, hogy merem kifogásolni, hogy egy művészeti alkotás a férfi ellen zajló erőszakot népszerűsíti. Az a legszörnyűbb, hogy azok, akik a nők elleni erőszak ábrázolásában azonnal az “erőszakkultusz dicsőítését” látják és esztétikai, etikai felvetésekkel is megtámogatják ezt a véleményüket, pont azok követelnék meg, hogy a vásznon a férfiak elleni erőszakot kellő humorérzékkel vegyük tudomásul. És ami legborzalmasabb, hogy miközben alaptételként elfogadandó, hogy a nők elleni erőszakot semmi sem mentheti, ugyanakkor ők azonnal találnak a maguk gondolkodási koordinátái között olyan okokat, amelyekkel morálisan képesek alátámasztani a férfiak elleni erőszak ábrázolását. És ugyanezek számára az sem gyomorforgató, hogy a férfiak elleni erőszakot számos alkotó kifejezetten a haszon reményében ábrázolja. Ennyit ezeknek az embereknek az igazságszeretetéről és erőszak ellenességéről.
A cikkben szereplő gifen érdemes megnézni az arcokat. A pofozkodó ribié dühös, indulatos, a másik három szereplőé pedig döbbent.
Női pofon kapcsán….kellene egy közvéleménykutatást végezni, hogy hány férfi kapott már pofont nőtől (párkapcsolaton belül,amolyan “mert megérdemled te disznó” formában). Csak ellensúlyozni kéne már ezt a “minden negyedik/ötödik nőt….”
Azt is meg lehetne csinálni, hogy a feministák által alkalmazott módszerekkel ugyancsak megkérdezzük a férfiakat, hogy ők voltak-e már áldozatai a párkapcsolati erőszaknak. Szerintem ha belevesszük a verbális erőszakot, elhanyagolást stb (mert úgy tudom ők beleszámítják ebbe a bűvös statisztikába), akkor férfiak esetében kijöhet akár minden második is.
Az ötlet jó, én valóban kivitelezhetőnek tartok egy önkéntes kérdezőbiztosokkal lebonyolított anonim kérdőíves kutatást a partnerkapcsolati erőszak terén (is).
ééés,ki csinálja meg?
Szerintem te képes vagy megcsinálni.
És tényleg. Zolinak bizonyos tekintetben szakterülete, szóval lehet a tudására támaszkodni egy kérdőiv összeállítása során.
Én meg tudom, hogyan kell kiértékelhető kérdőívet összeállítani. Más szavakkal: tudom, hogy a tartalmat milyen keretbe kell foglalni.
,,Natalie Portman:
Született: 1981. június 9., Jeruzsálem, Izrael
Jelenleg 32 éves.”
Ezt tegnap néztem meg. Én bírom a srácot, de időnként nagy baromságokat hord össze:
http://www.youtube.com/watch?v=4fTux-34gl8&feature=c4-overview&list=UUgP9ETA61mi7UwMbbkVsCSQ
igen, ez faszság volt részéről, a szokásos feminista maszlagot mondja ő is
Kár. Régebben írták róla, hogy liberális, én persze védtem, hülyeségnek tartottam. De most ebben a videóban mond gyökérségeket, egy korábbiban meg a melegek miatt őrjöngött. Érdekes ez, mert a tolerancia filmeket mondjuk utálja.
http://deansdale.blog.hu/2013/11/25/hollywood_feminizmus
Király, hogy Te is követője vagy :) Jó lett az írás, jól tetted, hogy üzentél neki. Vele az a probléma, hogy bár intelligens a maga módján, de Ő is benyalja a társadalmi maszlagokat.
Reagált valamit a a bejegyzésre ?
Ez engem is érdekelne.
Kit érdekel, a Zsindex mit cirkuszol? A leghitványabb netszemét ami csak létezik, még a 4chan is színvonalasabb tőle.