Adolf Weininger
0 megosztás

Álljunk ellen: aszex és apolitika

A szex és a politika: mindent átható mozgatói és mételyei a modernkori együttélésnek. Előző cikkemben próbáltam meggyőzni a Férfihang olvasóit, hogy két világ-manipuláló hatalmi vonulat létezik ma a glóbuszon, egyik a képmutató „farizeusság”, másik az álszent „jezsuitaság”. Azon poszt tárgya a hipokrízis volt, a dolgot ott erre hegyeztem ki. Amúgy nem állítom, hogy a megtévesztés lenne a fő társadalmi funkciója e két, eredetileg nyilván jó szándékú vallási-spirituális mozgalomnak. Azt viszont állítom, hogy mint mai intézmények erősen játsszák ezt a szerepet… Mindenesetre – biztos, ami biztos – ebben a cikkben a „farizeus” és a „jezsuita” szavakat idézőjelbe teszem. Elvégre hatalmas tudás és mélységes hit is jellemzi azon emberek többségét, akikkel kapcsolatban e kifejezések indokoltak.

Ha Jeruzsálemet és Rómát, e két, teljesen másképp örök várost spirituális központoknak is tekintjük, és a köréjük épült, vagy belőlük kisugárzó modern hatalmi igényeket ideológiáknak, akkor észrevehetjük, hogy a „farizeus” szemlélet a szexust, a „jezsuita” a politikát szövi bele mindenbe. Homlokegyenest ellenkező világnézetekről van szó, ezért alkalmaznak gyökeresen eltérő technikát: a „jezsuita” átpolitizál, a „farizeus” átszexualizál. Ugyanazt a totális eredményt akarják, csak fordítva – előbbi a közszférát erőltetné a magánéletre, utóbbi a magánszférát a közéletre.

A mai „farizeus” világtrend ultra-liberális. Szex magáért a szexért; majdnem mindenki majdnem mindenkivel. Elméleti megalapozója Sigmund Freud, aki – bár igen bizonygatta az ellenkezőjét – voltaképp nagy ívben tett a vallásosságra. Az irányzat jellegzetes ideológusa Judith Butler, aki szerint az ivarszervek jelentősége mellékes abból a szempontból, hogy valaki férfi-e vagy nő; a nemünk nem születés, hanem választás kérdése, a hűhós megkülönböztetés csak társadalmi konstrukció.

A mai „jezsuita” világtrend ultrakonzervatív. Hatalom magáért a hatalomért; majdnem mindenki majdnem mindenki ellen. Elméleti megalapozója Friedrich Wilhelm Nietzsche, aki – bár igen bizonygatta az ellenkezőjét – voltaképp nagyon vallásos figura volt. Az irányzat jellegzetes ideológusa Carl Schmitt, aki szerint a politika lényege a barát-ellenség viszony; a vallás és a politika nagyjából ugyanazt jelenti, az állam és az egyház összeolvasztása az üdvös, nem pedig a szétválasztása.

Mármost az ellenállás két lehetséges formája ennek megfelelően alakul: aszex és apolitika mint beállítódások, amelyek – egyéb feltételek szerencsés együttállása esetén – ellenállóvá tehetik az ember fiát vagy lányát a hatalom bedarálási technikáival szemben. (Figyelem, a „farizeus” egyén-mánia ugyanúgy be akarja darálni a valódi egyéniséget, mint a „jezsuita” közösség-mánia! Csak cselesebben csinálja…)

Ismerjük az amorális kifejezést, ami nem erkölcstelent, hanem erkölcs nélkülit jelent. Az erkölcstelent az immorális jelenti. Az aszexuális sem szex-ellenest, hanem szex-nélkülit, az apolitikus nem politika-ellenest, hanem politika-mentest jelent. E mentességek nem arról szólnak, hogy kerülni kéne a szexet vagy a politikát (az amorálisok se kerülik a morális helyzeteket:), hanem hogy miközben szexelünk vagy politizálunk, nem tulajdonítunk különösebb jelentőséget neki. Azért csináljuk, mert élvezzük, nem azért, mert fontos. Nem hagyjuk, hogy e két mánia átjárja a bensőnket.

Látszólagos értelmetlensége ellenére e fura elszakadás valószínűleg bárki által megvalósítható. Ennek kapcsán hihetünk a spirituálisan képzett egyéniségek szlogenjének, miszerint „minden fejben dől el”.

Márpedig ha a szextől és a politikától úgy távolodunk el, hogy közben azért ottmaradunk, azaz nem fejvesztve, fogadkozva, habzó szájjal távozunk (ami a maradás nem önkéntes formája), akkor valakiben – magunkban – már meg is akadályoztuk azt, amit bizonyos társadalom-mérnökök előre gondosan megterveztek. Legalábbis az ún. összeesküvés elméletek hívői azt állítják, hogy pontos tervezés van a háttérben; szerintük ezek gyakorlati kérdések, nem elméletiek.

Isten tudja.

Post Author: Adolf Weininger

Adolf Weininger
Az, amit Csurka – hogy megnevezzük legnagyobb, legmélyebb szenvedélyének tárgyát – „zsidónak” tekint, Otto Weininger és legnagyobb tisztelője, Adolf Hitler óta egyértelmű kulturális képlet, ahogyan Horkheimer és Adorno klasszikusan megfogalmazta: „Mindegy, milyenek a zsidók önmagukban. Képük mint a legyőzött képe tele van olyan vonásokkal, amelyeknek halálos ellenségük kell hogy legyen a totalitáriussá vált uralom: a hatalom nélküli boldogság, a munka nélküli bér, a határkő nélküli haza, a mítosz nélküli vallás vonásaival.” TGM: Csurka István halálára, 2012 február
f Facebook
0 megosztás


17
olvasói vélemény eddig. - Szólj hozzá te is! Minden hang számít!

Bejelentkezés szükséges a hozzászóláshoz!
4 Egyéni hozzászólás
13 Válasz hozzászólás
1 Követők
 
Legtöbbször megválaszolt hozzászólások
Jelenleg legvitatottabb hozzászólások
7 Hozzászólások szerzői
KorianderAdolfo WeiningerhgyiReszet Elekvladimir Legújabb hozzászólók
  Feliratkozás  
legújabb legrégebbi legnépszerűbb
Visszajelzés
Deansdale
Admin

Ezen a témán rágódom én is egy ideje, csak más megközelítésből. Jó, hogy a mindennapok kézzelfoghatóságán túlmutató témák is terítékre kerülnek errefelé.

greifswalder
Olvasó
greifswalder

Olvasnivaló. A. R-ék is felkapták a fejüket,  és lefordították a cikket. Láthatólag nehezen emésztik meg, hogy vannak antifeminista nők is, kapásból agymosottnak nevezik őket. Szó van benne az MRA mozgalmakról is.

https://www.facebook.com/WomenAgainstFeminism?ref=stream

http://mic.com/articles/94328/9-photos-that-prove-these-women-against-feminism-still-need-feminism

http://eszmetar.wordpress.com/2014/07/20/kepek-es-bizonyitekok-avagy-miert-is-kell-a-feminizmus-a-feminizmus-ellenzoinek/

Reszet Elek
Újságíró

Az elsőből a kedvencek:

” Men should not be born apologizing.”

” I don’t need feminism because I love being true woman”

” I don’t need feminism because I am a victim of nothing but my own bad choices.”

A második-harmadikból:  Mi a fene az a “genderfluid férfi”?

“…nem szólnak bele az utódnemzéssel kapcsolatos döntéseikbe [a férfiakéba]” – nofene!

Sőt a cikkből megtudhattam, hogy többek között az ide kommentelő hölgyek is csak agymosottak ill. nem ismerik a feminizmust, olyanok akiket az aljas (és persze nem genderfluid, bigender stb) FJA-k (férfijogi aktivisták) megrontottak.

Amúgy ahogy már szóba is került, majd minden nőnek van fiútestvére, fia vagy apja. Ebből adódóan (és mivel az igazságérzet nem férfi princípium) a feminizmus rombolásának előrehaladtával egyre több nő is megtapasztlja majd mit is jelent a modern nyugati feminizmus.

Reszet Elek
Újságíró

Megnéztem mi ez a genderfluid. Egek! Már megint kreáltak valami valótlan, elvi ökörséget…

De van itt bigender meg genderqueer no és persze pansexual és transgender. Lassan eltűnnek a férfiak és a nők?

vladimir a gyikember
Olvasó
vladimir a gyikember

hu, b@szki! ott hagytam abba, amikor kiderult, hogy ezek a csajok sulyos karokat okozhatnak, mert anti-feminstak! azert ez nem gyenge onertekelesre vall.
(Adolfo, az elozo avatarod jobban tetszett…)

hgyi
Szerkesztő

Nem vetted még észre, milyen súlyos károkat okozunk? :o)))))

(Nekem is jobban tetszett. Adolf kartács nem ilyen cicás… :o)) Bár lehet, hogy lelkében mégis.)

hgyi
Szerkesztő

Bár, ha a feminizmusban okozunk súlyos károkat, akkor volt értelme a munkának, és megerősít a folytatásban.

vladimir a gyikember
Olvasó
vladimir a gyikember

Korabban eleg sokat foglalkoztattak ezek a kerdesek. Jo itt Azsiaban! Olyan tavoliak az ilyen problemak! :)

hgyi
Szerkesztő

Amázlista!! ;o)))

vladimir a gyikember
Olvasó
vladimir a gyikember

reszben mazlista. ugyanis eleg tudatos valasztas volt. :)

Koriander
Olvasó
Koriander

mon cher ami,

pátosz nélkül írom szimpátiával,

hogy a  telepátia létezik (=hasonlóan érzékelem, látom)…

ez egy zseniális cikk.

mégis mindkét rendszer maga az okkult gnózis,

ami sosem válik tökéletes trükké,

mert elmarad a jutalom,

és ez jelenti az ember(iség)  tragédiáját,

hogy sosem jutunk túl a második mozzanaton… 

üdvözlettel,

Apátia.

u.i.: “Keressük a titkot, de nem találjuk. De nem is vagyunk igazán kíváncsiak rá, mert nem a valóságot akarjuk, hanem az illúziót.” A tökéletes trükk.