Egyszerűen ezt a filmet nézve teljesen szükségtelennek érzem, hogy cáfoljam a feminizmus (kivéve az értékelvű feminizmus) és kistestvére: az emancipáció (amely valójában egyoldalúan női emancipációt jelent) tévedéseit, mantraszerű önigazoló, női ego-tornyozó (attól vagyunk értékesek, hogy jobbak vagyunk a férfiaknál) igazságait, melyekről egyre nyilvánvalóbb, hogy mindig is féligazságok voltak. És akkor még a hazugságokról nem is beszéltem.

Aki ezt a filmet nem érti, annak én is hiába magyarázom. Clint Eastwood egyszerre régimódi és kőmodern. Tudja mi a szélesség és magasság, hol van a lent és merre található a fent. És mi az a Bent, ahol még évek múlva is rezeg a légkalapács visszaütése. (A kikapcsolt tévét bámuló férfi, akiben még ott zakatol a háború.)
Képes elmesélni (Bradley Cooperen keresztül, aki bemutatja – és fogalmam sincs, hogy csinálja, de megteszi) mi az, hogy: Férfi.
Nem láttam a filmet, nem tudok hozzászólni. Másrészt nagyon rövid a cikk, hogy bármit is mondhatnék vele kapcsolatban.
Elek! Örülök, hogy ennyi is megjelent. Amúgy ez egy filmajánló. Nézd meg (ezért is írtam) és szólj hozzá. Az egyetlen film, ami megihletett, mégis úgy gondoltam, annyira tiszta és érthető, hogy nincs értelme értelmezve újramesélni. Minden egyes másodpercét tisztán átéltem és tudtam, mi miért van benne.
Én sem láttam a filmet.
Nekem hálivúdi férfiasság-ikonom Paul Newman volt. Hogy ne írjak hülyeséget, most megnéztem az életrajzát a wikin, ott azt írják, a pletykák szerint homár volt, James Deannel is eltöltött néhány éjszakát. Hogy mik ki nem derülnek…
Ne adj a pletykákra. Vannak olyan emberek akiknek életcélja mások példaképeinek bemocskolása. Minél magasabbra tör valaki, annál több irigység céltáblájává válik.
Jah, Hitlerről is miket terjesztenek.
Az biztos igaz, hogy demokrata volt. De ahogy olvasom, Szoffy is demokrata, szóval akár antifeminista is lehetett. :)
A Mesterlövész női szemmel. Egy hete láttam a filmet. Politizálni nem szeretnék, ezért eltekintek az amerikaiak iraki szerepének kritikájától. Adott egy átlagos texaszi fiú. Semmi különös, kicsit link, kicsit léha, de szeretni való. A történelem beleszól az életében. Ahogy egy német admirális szokta mondta a tanítványainak útravalóul: “Légy több, mint aminek látszol”. És igen. Embert próbáló helyzetekbe kerül. Kötelességtudó, önfeláldozó, bátor és becsületes. Férfiasságának rejtett értékei, hogy olyan, mint egy kőszikla, olyan mint egy hatalmas fa, amely menedéket ad, mind felszínre kerülnek. Tántoríthatatlan, céltudatos. Amikor elvégezte a feladatát hazatér családjához. Érzékeli, hogy nagyon megváltoztatta a háború. Önmagát is gyógyítja, amikor másoknak próbál segíteni. Hasznos tagja lesz a társadalomnak, családjának támasza. Szerető apa és férj. A film a férfiasság himnusza. Én titokban abban reménykedem – még annak ellenére is, hogy nők által nőiesen neveltekek a fiúk -, hogy a mai európai férfiakban is felbuzoghat a férfias ösztön. Mert mi ez a szó, hogy Férfi. Csak egy szó. Meg kell tölteni tartalommal. A hangadók hangosak, a többség néma. Remélem, nem olyan rossza helyzet. Pl. az Uránia Moziban élő opera közvetítések vannak a MET-ből. Pár nappal később láttam a két egyfelvonásos operát. A Jolantha arról szól, hogy egy király leánya vakon születik. Egy erdő mélyén elzártan nevelik. Nem tudja magáról, hogy vak. Nem szeretném részletesen leírni a történetet. A lényeg, hogy egy férfi szerelme segíti, hogy visszanyerje a látását. A sötétségből a világosságba kerül általa. Így válik teljessé és boldoggá az élete. A másik egyfelvonásos a Kékszakállú herceg vára volt. Judit előítéletekkel teli idegbeteg, agresszív nő. Ő eldöntötte, hogy a herceg gonosz, rossz férfi. Így természetesen teljesen vak, a férfi jó tulajdonságait észre sem veszi. Gyengédségét elutasítja. Judit torz jelleme, a gyengédség, a kedvesség, a báj teljes hiánya önsors rontás, hiszen önmagát a fényből a teljes sötétségbe fogja taszítani. Elvakultságában nem látja önmaga helyzetét. A többi nő sorsára jut. A herceg továbbra is bodogtalan, magányos férfi marad. A művészet, az irodalom foglalkozik a férfi-nő problémával. A korszellem áthatja a művek értelmezését. A filmek és a reklámok által elbutított emberek valójában kevesen vannak, de hangosak. Az ő szavuk a “trendi”. A felelős emberek, férfiak és nők tudják és értik egymást. A nők nagy többsége arra vágyok, hogy legyen egy férfi az életében, a kit tisztelhet, fölnézhet rá. Így teljes a földi lét.
Hű, baszki. De szívemből szóltál.