Ez egy nagyon rövid cikk lesz, afféle szolgálati közlemény, és a lényeggel kezdem: ne nézzétek meg az új Mad Max filmet. Vagy legalábbis pénzt ne adjatok érte.
Hogy miért? A “Királyok Visszatérte” blog erre vonatkozó cikke röviden idéz a Time magazinból: “A film főszereplője nem Tom Hardy, vagyis Mad Max. A főszereplő Charlize Theron, akit Eve Ensler, a Vagina monológok szerzője készített fel. Ez egy feminista film. Theron nem csak irányít, de a bunyók dandárját is ő viszi.”
Őszintén szólva engem amúgysem nyűgözött le a trailer – autós üldözésekből és felrobbanó járművekből láttam már eleget ahhoz, hogy ne hozzon lázba egy újabb film, ami kizárólag ennyit tud felkínálni a nézőnek. Valószínűleg rááldoztam volna egy lyukas másfél órát, csak a lángfelhők és jobbegyenesek kedvéért, de így, hogy több más klasszikus után ezt is meggyalázták a feministák… Pfff.
Egyelőre hasonló a véleményem a női Ghostbusters-ről is, de ki tudja, hátha az nem lesz annyira feminista.
Hűha, mit fognak írni a Wonder Woman-ről?:)
Mondjuk az mindig is erről szólt!
Bizony, pont ezért mondtam. Ennek ellenére bírom WW-t, jó karakter, mármint persze csak a DC világában.
Ott én is bírom, ahol nem adják a szájába ezeket a feminista dumákat. Pl.: a Justice League Unlimited-ben jó volt!
Amúgy nekem ezek a szövegek ezekben a képregényekben pont azt mutatják meg, hogy Diana mennyire gyenge nő. Hiába az isteni hatalom, végig azzal foglalkozik, hogy mit várnak el tőle és mindenkinek a képébe vágja, hogy ő mennyire nem akar ezeknek az elvárásoknak megfelelni. Ha erős nő lenne, akkor nem is érdekelné az egész dolog. Az meg eleve kényszerképzet, hogy ezt gondolja a férfiakról, amiket elmond.
Mind az 5 évadnyi Justice League-ben tetszett. Mondjuk én képregény-junkie voltam gyerekként, és mostanra is maradt ebből bőven, de már nem adok 1000ft-ot egy füzetért. 90es évek elején a Pókember 36Ft volt:) És hozzánk akkor nem is jutott el sok minden. Főleg a DC hősök maradtak ki anno.
A férfiak harciasságának társadalmi leszerelése új szakaszba lépett, valszeg az a cél, hogy már a virtuális térben (ahová a mozi is tartozik) se élhessék ki “agressziv” késztetéseiket. Folyik a nyugati férfi virtuális kasztrálása.
Lesz kémiai is. Az unokáink már látni fogják.
Az nem lehet, hogy inkább a női agresszivitás kap egyre nagyobb teret?
Ha a női agresszivitást akarnák megfilmesíteni, hajtépés lenne meg kikaparom a szemed típusú kiabálás. A tévében ott vannak az ilyen produkciók, de nem nézik a férfiak (már az igaziak), márpedig ezúttal ők a célközönség. Ezért gyártanak ilyen ostobaságokat, mint az új Mad Max. A harcias férfiasság globális szintű manipulálásról van szó, amit döntően – sőt alighanem kizárólag – férfiakból álló szűk csoportok vezérelnek. Amitől még a feminizmus és a női mentalitás elsöprő térnyerése is igaz, ahogy az egyenlítői forróság és a sarki hideg se zárják ki egymást.
“amit döntően – sőt alighanem kizárólag – férfiakból álló szűk csoportok vezérelnek.”
Ne zsidózz.
Hitler apai nagyanyja tudna erről mesélni.
Inkább Göebbels anyja….az inkább tuti mint Hitler nagyanyja.
Dehogy, ők angyalok. A férfi az aggresszív állat. A nő csak kemény HA akar. De akkor aztán keményebb mint egy férfi.
A Mad Max-trilógia egy igazán férfias alkotás volt. Bár tény, hogy a 2. és a 3. részben ezen a férfias stílen rontott két karaktertípus: a kisgyerek és a vicces idióta. (Máig sem értem, minek kellettek bele.) Igazából az 1. rész a vegytisztán férfias alkotás, a hibái ellenére. Mert hibái voltak, mint a gyenge dialógusok, a közepes színészi játék, a túl gyors történés. De még így is működött, mert átjött a dráma, szeretted a főhőst és gyűlölted a rossz fiúkat. A bosszú egy klasszikus téma. És valljuk be, kurva férfias volt!
Szomorú, hogy mára Mad Max-at is sikerült kiherélni az ilyen Eve Ensler féle kultúrbarbároknak. Ahogy Szoffy írta egy cikke címében: ÁTKOZOTT GENDER STUDIES!
Kérdem én: mi lesz a következő?
Fogynak a férfias hősök, de szerencsére találni még néhányat. Stallone gyártja a Feláldozhatókat, nemrég játszott egy filmben az újra visszatérő Arnolddal, és elég kemény karaktereket hoztak, Jack Bauert is visszahozták nemrég egy évadra, sőt tervezgetnek új 24et. Liam Neeson is keménykedik mostanában a vígjáték és kaland szerepei után, és a divatos képregénykarakterek közt is akad férfias bőven. Vin Diesel és a Rock csinálja a 8. F&F-t, sőt ebben a sorozatban elég kemény női karaktereket is látni.
Tudom, hogy ezek már inkább a régebbi hősök, és az újat közt nem igazán van valódi keménytökű, de azért temetni még nem kell, bár az irány tényleg nem jó.
Ha majd Jason Stathemet agyonveri valami 40 kilós nőcske, akkor lesz igazán nagy a baj.
A Linda eleve paródia, direkt humorosan irrealisztikus :)
The Grey.
Az egész film zseniális, de a zárójelenete…maga a megtestesült férfiasság:-)
Biztos kasszasiker lesz lévén az olyasmihez elegendő a látvány (lásd pl. Michael Bay), a jó ajánló és a hírverés is (lásd pl. Vasember 3). Ebből adódóan lesz folytatása is, viszont ha a tendencia folytatódik annak már a címe is módosul Mad Maxine-re.
Ez vicces cikk.
Na most a Babylon5 2. évad 10.részében két tagbaszakadt férfi belekötött egy nőbe, akit egy női társuk mentett meg. Aztán péppé verte a két katonatársát, de az őrmester – kis híján – a nőt vonta felelősségre. Na most akkor a Babylon5-öt se nézzem, mert az is feminista sorozat?
Az csak egy jelenet és nem a cselekmény fő rendezőelve. Szóval enyhén szólva is van különbség…
“Sose kezdj harcot, de mindig fejezd be.”
Battle of the Line speech
Nem is beszélve arról, hogy tele van önálló életre képtelen, de fegyverrel hadonászó férfiakkal, akik nem tudják lemosni magukról az ex-nőjük vagy a hozzájuk méltatlan mocskát. (Hiszen az Ördög a részletekben van, nem?) Tehát az is feminista sorozat. :)
Phhúúúúújjjjj!!!!!!! :))))))))))))
Ki a meg nem érdemelt nő? Delenn? Avagy Ivanova (a szűz) Marcus Cole-nak?
Ez félrevezető. Pontosítottam: “hozzájuk méltatlan”
Lennie epekedett Delenn után, pedig a csaj nem volt hozzá méltó. Átalakította magát, hozzáment a Csillaggyilkoshoz (aki Lennie klánjának nagy részét kinyírta Delenn hibájából), de ahelyett, hogy megmondta volna, hogy “Delennkém, te elárultál”, és lelépne … ehelyett azon volt , hogy minden módon benyalja magát (ahelyett, hogy minél több nőt minél többször felpróbálna )a konkurenciára vetette magát ráadásul gyáva módon, majd megszökött a felelősségre vonás elől.
Ivanova méltatlan volt Marcushoz. Voltak érdemei, és a maga módján valóban szimpatikus karakter (bár ez szinte mindenkire elmondható), de Marcushoz nem volt elég jó, és ahelyett, hogy a srác rájött volna, és szórakozott volna a helyi táncosnőkkel, vagy a többi női Őrszemmel, egy Dívát fűzött.
KÖVETKEZTETÉS: feminista sorozat, és minden egyéb pozitív érdeme ellenére azt is hülyeség nézni! :))))))))))))))))))))))
Ennyi erővel antifeminista is lehetne. Mindkét példa elrettentő béta viselkedést ír körül és tetteiknek meg is van a következménye. A megszégyenülés és az értelmetlen halál.
Másik oldalról ott vannak az alfák. G’Kar az igazi oroszlán, natural born alfa vagy Londo a bohém, machiavellista MGTOW. No meg ott vannak az emberi alfák: Sheridan, Garibaldi, Sinclair… ;-)
Az egyik kedvenc jelenetem, amikor Londo bejelenti a feleségeinek, hogy milyen ajándékot kapott a születésnapjára: az uralkodó megengedte neki, hogy elváljon tőlük :)
G’kar csak az elején volt nagy legény. Igen, ő le tudta magáról mosni a Litha visszautasítása miatti csalódást. (Olykor egyszerre három nővel is.) De aztán a háború alatt és után egyre kisebb lett pénisze, majd később összeállt azzal a nővel, aki a legelején kikosarazta. Igaz, Litha csak kihasználta őt, majd amikor G’kar megkapta, amit akart tőle (telepata gyereket) eldobta.
Londo esetén igazad van, de ő később rabszolga-császár lett. Tehát ahogy a feministák mondanák: “megkapta a méltó büntetését”.
Garibaldival épp az volt a baj, hogy nem tudta lemosni magáról Lizt. Még egy könnyűvérű katonalány is felajánlotta ingyenes szolgálatait. Bár Liz és ő a végén összejöttek, és Garibaldi rendesen megtollasodott.
Szóval igazi férfi nem nézi azt a sorozatot. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
(Megjegyzés: minden csak azon múlik, hogy a részleteket kiragadva mit próbálunk belemagyarázni egy történetbe. Ennyi erővel a Mad Max 3 is feminista történet volt, hiszen a főellenség ott is egy nő+a végén életben hagyta Maxet ezzel bizonyítva a feministák által hangoztatott női könyörületesség és megbocsátás fensőbbrendű intellektusát.)
Nem azzal van bajom, hogy léteznek női akcióhősök. Azzal van bajom, hogy egy több mint 30 éves legendát, ami kimondottan a férfiasságról szólt, most a feministák és polkorrektek kedvéért meggyaláznak. Aggasztó tendencia hollywoodban, hogy jól bejáratott férfi karaktereket változtatnak nővé, vagy feminizálnak felismerhetetlenné. Szarok én a Babilon5 erős női karaktereire, tőlem tobzódhatnak ahogy akarnak, de a Mad Max ne változzon már át feminista oktatófilmmé, ami arról szól, hogy a főszereplőt hogyan alázzák meg és röhögik körbe a nők, akik sokkal erősebbek, ügyesebbek, okosabbak, és haddnemondjam: férfiasabbak. Erre a szemétre én nem vagyok kíváncsi. Ha valaki egy ilyen témájú filmet akar forgatni, akkor hozzon létre valami újat saját kútfőből, ne a férfiaknak szóló klasszikusokat tegye tönkre. Marion Zimmer Bradley jut eszembe, aki az Artúr-legendát “dolgozta fel” feminista szemmel, úgyhogy az ő könyvében a kertekasztal lovagjai mind homokosok, akik emellett kizárólag a nők bántalmazásában lelik örömüket. Undorít a feministák irigysége, amivel el akarnak marni mindent a férfiaktól, vagy ha az nem megy, akkor meggyalázzák, elpusztítják.
Elszomorító. Ensler szerint azért lett ez a legjobb rész, mert míg az korábbiakból hiányzott a pozitív jellemfejlődés és az erős öntudatos női karakter, a Fury Road már teljesen erre alapoz. Pozitív jellemfejlődés hiánya, ezt Miller is elismerte (gondolom egy feminista rögtönítélő bíróság előtt, majd miután elnézést kért, megígérte, hogy ez az álomvilágban élő leszbikus rettenet szabad kezet kap mindenhez). Egy utópisztikus világban, ahol a főhős családját lemészárolták, minden reménytelen… miféle pozitív jellemfejlődés lehet reális? Pont ezt az atmoszférát öli meg, amit a MAD MAX teremtett.
“mint 30 éves legendát, ami kimondottan a férfiasságról szólt, most a feministák és polkorrektek kedvéért meggyaláznak” – Idén ezt a filmet vártam a legjobban, s anélkül hogy láttam volna, ugyanezt érzem. Lassan nincs akkora név Hollywoodban, aki ne feküdne le ennek a kötelező agymenésnek. Pedig Hardy-ban bíztam, sőt rajta kívül nem is láttam alkalmasabb személyt Mel Gibson utódjának abban az elpuhult miliőben. Ezek után már félek, mi lesz a következő részekben, állítólag további 2 részre aláírt. Sikerült meggyalázni az Ausztrál filmgyártás égkövét, nem várok én már semmit…
Viszont, hogy valami pozitívat is írjak, a napokban láttam a Fenegyerek c. filmet ami egy igazi tökös férfias alkotás, minden manírt nélkülöz, rövid ütős dialógusok, jó zene, jó sztori stb. ajánlom mindenkinek!
Kínkeserves hülyeségek ezek a csináljunk folytatásokat.
Szóval egy kicsit sem vicces ez a cikk. Ha a férfiaknak van még gerince és öntudata, akkor tényleg a bojkott lenne a megoldás. Nem azért mert ilyen-olyan karakterek vannak benne, vagy mert jól vagy rosszul sikerült, hanem önmagában az elegendő hozzá, hogy egy ilyen Eve Ensler féle leszbikus, férfifóbiás undormánynak bármi köze van hozzá. Mit keres egy ilyen beteg nőutánzat esztétikai vagy ideológiai tanácsadóként egy filmben??? A “férfierőszak” elleni küzdelem élharcosa pont a Mad Max stábjában? Nem is tudom, hogy sírjak vagy nevessek… Egy olyan filmben, amelynek eredetileg központi eleme a megkerülhetetlen (és nem is az óhajtott) erőszak, mint a túlélés adott körülmények közötti egyetlen eszköze. (Nesze neked feminizmus: védelmezz, de ne legyél erőszakos.) Egyébként ha jól belegondolok, akkor nem is tudom, hogy valójában a film készítői vagy inkább Eve Ensler köpte jobban szemközt saját magát… Ha a férfiaknak lenne megfelelően fejlett önérzete, akkor nem csak bojkottálnák a filmet, hanem talán még fel is gyújtanák azt a mozit, amely helyet ad egy olyan filmnek, amelyhez Eve Ensler-nek bármi köze van. :)
“…egy ilyen Eve Ensler féle leszbikus, férfifóbiás undormánynak bármi köze van hozzá. Mit keres egy ilyen beteg nőutánzat esztétikai vagy ideológiai tanácsadóként egy filmben???”
Lassan megyünk lefelé. Egy Anita Sarkeesian és Leigh Alexander ma “informatikusok”, akik beleszólhatnak “szakember” gyanánt egy olyan témába, amiről gőzük sincs. Eve Ensler pedig, mint “filmkritikus”, cseszhet szét egy filmet. Ez már tényleg az a kor, ahol elég megfelelő kapcsolati tőkével rendelkezned, hogy betölthess egy szakmát. És akkor itt visszautalnék Wastrel egyes gondolataira: miszerint egy állásinterjún, egy pozíció megszerzésénél nem azt nézik, hogy helytállsz a szakmádban, hanem hogy tudsz jópofizni a kollégáddal és a főnököddel.
Szégyen és gyalázat!
Lehetett volna bennük annyi becsület, hogy legalább nem Mad MAxnek hívják…
Mert az igazi Mad Max nem egy omaga, nem hagyná hogy egy nő legyen a domináns mellette…
A Mad Mangina szerintem jó címválasztás lett volna. :)
vagy a Mad Onna.
Már más filmes blogokon az előzetesek írt kommentekben is feltűnt sokaknak, hogy alig mutatnak valamit Maxből meg az akcióiból, biztos nem akarják ellőni, stb. Hát akkor most már tudjuk miért nem mutatják: mert nincs.
A film értékelése a port.hu-n: 8,8/10
A film értékelése az IMDB-n: 9,0/10
Vagyis úgy néz ki: sikerül lenyomni az emberek torkán. A szomorú az, hogy a sok férfi észre sem veszi, hogy mi van a háttérben. Arról nem is beszélve, hogy férfiak tömegei lettek rászocializálva, hogy a girl power az jó. (Még akkor is jó, ha ellent mond az emberi természetnek.)
Mad Max, mint karakter meggyalázása (amit a cikk szerzője nem tart negatívumnak):
http://vs.hu/magazin/osszes/a-veres-jovoben-a-nok-dirigalnak-mad-max-kritika-0514#!s0
“Mad Maxről azért nem esett még szó, mert ő mint Immortan foglya a film elején pusztán egyike a két lábon járó vérzacskóknak, később pedig az a fő dolga, hogy üljön Furiosa mellett a kamionban és kussoljon. Persze, Mad Max az előző három filmben is vonakodó hős volt, aki leginkább azt akarta, hogy békén hagyják, és mindig csak akkor lépett a tettek mezejére, amikor morálisan elkerülhetetlenné vált. Itt is pontosan ez történik, és Miller még egy olyan fricskát is megenged magának, hogy amikor jöhetne Max egyik nagyjelenete, akkor szépen hagyja, hogy kisétáljon a képből, mi Furiosával maradunk, aztán hamarosan visszatér Max azzal, hogy elintézte a dolgot, és megyünk tovább.
Merthogy ennek a filmnek igazából nem Max, hanem Furiosa a főhőse, ez a félkarú amazon, akinek pont csak annyit ismerünk meg az előtörténetéből, hogy felcsigázzon minket a tervezett folytatás ígérete, aminek már bevallottan ő áll majd a középpontjában.”
“Immortan nőket használ afféle keltetőgépeknek, akik sorban szülik neki a gyerekeit, hogy meglegyen a harcosutánpótlás. Ezt egyébként – ahogy annyi minden mást sem – nem magyarázzák el pontosan a filmben, itt nem a dialógusokból derül ki, hanem a képekbe van kódolva a legtöbb információ. Furiosa próbálja biztonságos helyre menekíteni Immortan feleségeit, akik öten vannak, és mind fehérneműmodell-kinézetűek, ami a macsóskodó akciófilmekre utaló, szándékos poénnak tűnik, sőt, az, hogy a legfontosabb figurát közülük a Transformers 3 Rosie Huntington-Whiteley-je játssza, felér egy Michael Bay-nek címzett beintéssel. Látod, haver, így kell bombasztikus látványfilmet csinálni, nem ahogy te bohóckodsz.”
“Apropó bohóc, Furiosa „fool”-nak szólítja, azaz gyakorlatilag leidiótázza Maxet, akinek nem tudja a nevét, a modellcsajokról pedig kiderül, hogy ha nem is olyan magabiztos a fellépésük, mint Furiosáé, azért elég sok trükköt tudnak saját maguk megvédésére. Bár Miller azt állítja, hogy ez nem volt kezdettől szándékos, csak így alakult a sztori, nehéz lenne eltagadni a film erős feminista kicsengését, ami miatt viszont Max és az őt alakító Tom Hardy némiképp hoppon marad. Hardy amúgy iszonyú tehetséges, de háttérbe szorított figurájából itt nem tud igazán sokat kihozni, Mel Gibson nem feltétlenül jobb színész nála, de kétségtelenül karizmatikusabb volt Maxként.”
És ezek után le meri írni a kritika írója a következőt:
“De ez nem hiszem, hogy különösebben zavarni fogja a régi Mad Max-rajongókat, akik bőven kapnak kárpótlást más téren.”
Kárpótlás…? Az árvíz-károsultakat szokták kárpótolni…
Mint Mad Max-rajongó, NEM FOGOM MEGNÉZNI!
“Hardy amúgy iszonyú tehetséges, de háttérbe szorított figurájából itt nem tud igazán sokat kihozni, Mel Gibson nem feltétlenül jobb színész nála, de kétségtelenül karizmatikusabb volt Maxként.”
Itt van a kutya elásva. Hízlalja a beteg feminista egót, ha egy férfi fölött dominálnak, de valahogy mégiscsak vonzóbb volt a másik… Vajon miért? Mitől lehet karizmatikusabb egy önálló, erős, magabiztos férfi, mint egy nyámnyila puhapöcs aki tűri hogy dróton rángassák és megalázzák? De mindegy is, a jövő útja a feminizmusé, tiporjunk sárba minden férfit!!!
Na, most hogy mindenki így lefújolta, már tuti le fogom töl .. izé megnézem moziban :D haha.
Addendum: semmi baj nincs a szexi hősnőkkel. ugye alapvetően onnan jön az ötlet, hogy az olyan játékoknál, ahol a főszereplőt hátulról nézve rohangálsz balra jobbra, ott jobb a fíling, ha egy női segg ringását figyeled. egyébként meg kövezzetek meg, de ha csárlíz teron rá akar ülni .. akármelyik testrészemre .. hát tegye meg! esküszöm, még el is mosogatnék neki utána. a gond az, amikor az átlagos zsírkoca csárlíz teronnak gondolja magát.
Van egy másik film, ami sokkal destruktívabb, aljasabb és feministább. Ez pedig a Maleficent (Demona asszem magyarul … ) . Ráadásul mivel dizni, ezért 12-es karikával ment. Azért a mostani medmex is 15+-os, tehát ilyen tiniszar.
baszki most nézem az eredeti medmex rating-jét mi ez a k sok rerating haha :D
Nem Charlize Theron seggével van a gond, hanem azzal, hogy Mad Max néven nyomnak le egy feminista propagandafilmet aminek az eredetihez semmi köze. Nevezzék a filmet “Fogcsikorgató homoki fapinák”-nak és semmi bajom nem lesz vele. Attól viszont undorodom, hogy vissza-visszanyúlnak régebbi alkotásokhoz és ideológiai alapon átformálják, tönkreteszik őket. Bizonyos értelemben egyszerre mérgezik meg a múltat és a jövőt, én meg biztos vagyok benne, hogy tudatosan, szándékosan csinálják.
Szándékosan, de nem tudatosan. Ezek a filmek a nőknek sem tetszenek, csak legfeljebb azt állítják hogy igen, mert ez a divat, vagy azt hiszik hogy ez a divat, és azt hiszik, “illik” megnézni és nem illik fikázni és mivel nők a célközönség így bevételt is generál, mert a nők csak akkor dicsekednek el vele hogy látták, ha moziban látták, különben nem mert azt hiszik a letöltés ciki, ugyanez volt a szürke ötven farkával is, mind elment a moziba hogy valamelyikre ráülhessen a hájas seggével, de csak azért hogy elmesélhessék a barátnőiknek, hogy a premiert látták viszont 10/9 négyszemközt simán bevalotta hogy gyenge szar film… mint ez… Tudatosság… bárcsak megérném… Csárliszeron pedig egy szar színész, nem véletlen hogy csak akciószerepekben próbál villogni… Pl. a Carnage egy elég jó film, mindkét női főszereplő hatalmasat alakít, már többször megnéztem, megunhatatlan, őket lehet szinésznőnek nevezni…
Ezt most úgy írod, mintha nem ezt csinálnák mindennel. A film 9-et kapott az imdb-n, és sok zsét fognak bizonyos emberek keresni vele. A feminizmus jó üzlet. Szerinted hol érdekli őket, hogy tönkrevágnak vele egy franchise-t? Vagy hogy milyen férfias a film, vagy mennyire nem !? Ez (show)business, és itt a business-en van a hangsúly. Mekkora undorító szarmány lett pl az új star wars trilógia is? No, és mégis szarásig keresték magukat vele. Mikor érdekelte hálivudot hogy mit és mennyire vernek szét !? Az egész egy nyilvánvaló agymosás, amivel amerika a saját felsőbbrendűségét akarja.
Jaj igen .. és úgy írsz doogokat, mintha láttad volna a filmet. Várjuk már meg, és miután láttuk, akkor alkossunk már róla véleményt.
Ilyen “közszolgálati” cikket az öcsém is tudna írni ha lenne hozzá hatalma, mert akárhova nézünk csak unalmas, üres igaz szép nőket látunk a műsorokban. Cikkre mit lehet mondanom átlagos közútált férfiemberként? A Bosszúállók 2-ben is idegesített a prostis Fekete Özvegy, de az még elment kategória volt. Azt szoktam mondani egyes embereket ki kell tenni a sivatagba és otthagyni egy időre, hogy edződjenek. Azokat a nőket is ha férfiak akarnak lenni, bátran ki a sivatagba ala nature! A női katonákkal sem szabad kivételezni, mert egyenlőség van. Ha már Charlize Theron egy leszbikus femináci akit már ártatlan anyaszerepben is láthattunk, akkor legyen egyszemélyes film és ne legyenek szolgái se! Maximum mint Maxnak a kutyája, hogy ne érezze magát egyedül az apokaliptikus ürességben. Dobják ki a főszereplőnőt a sivatagba és – de teljesen egyedül legyen ám – tengődjön magányosan, komornyikok nélkül ahogy a hajléktalan férfiak az utcán! Az hiteles lenne és elhinném, hogy a nő puszta önerőből túlélőképesebb mint a férfi. Viszont ha a filmbéli hiteltelenségekkel és CGI-vel kasszasikereket lehet elérni, akkor a társadalommal van a gond, mert nulla férfiminta marad a TV előtt lebzselő fiataloknak. Az Éhezők Viadalával kezdődött egy bevételi bomba, a jövőben lehet már csak ezek a filmek számíthatnak kasszasikernek, hiszen ahogy a feminista liberális lapok emlegetik a férfi akcióhösök “levitézlett”-ek, Stallone, Swarzi már röhely tárgyai és bár lenne utánpótlás férfi akcióhősökre az erőszakos és egyben ártatlan nők úgy látszik sokkal érdekesebbek. Nekem nem, nekem inkább hiteltelenek.
Majd amikor betör az iszlám a nyugati civilizációba, majd nézd meg, hogy akik ki fognak menni a csatatérre harcolni és megdögleni az európai kultúra védelmében, azok nem a girl power-ek és a manginák lesznek, hanem a feministák által annyira démonizált erős férfiak. Ugyanúgy a férfiak hullatják majd a vérüket a jövő háborúiban, mint ahogy tették az I. és a II. világégésben. A helyzet mindig ugyanaz lesz, akármilyen mázat (hamvasi értelemben: kényöcsöt) húznak is rá.
Semmi ilyemi nem lesz. Úgy halunk ki mint a dinoszauruszok. Nem lesz itt dicső halál, meg könnyes szemű négerek, arabok, cigányok és hasonlók akik meggyászolják a sírba süllyedt fehér ember kultúráját.
Hát, én biztos, h. a kisujjamat sem fogom mozdítani ezért a feminizmusba süllyedt álszent szarért.
Ez egy női kultúra terméke, a szociális molyolás takarmánya. Mi meg ezen szenvelgünk. Akadjunk már le a ránk ömlesztett klisékről, mert a férfiaknak dolga van a világban, nem nekünk való a női tömegkultúra felböfögése.
A női kultúra igényes és elismerésre méltó terméke a Jane Eyre vagy az Anna Shirley-könyvek. Ez itt fent, ez a feminizált Mad Max szimplán szemét. Amit szomorúan kajálni fognak a megtévesztett férfiak is. A sok akciójelenet és a látvány miatt.
Eve Enslerre kellene bízni a 300 remake-jét is. Kiderülhetne például, hogy Leónidász egy 45 kilós leszbikus nő. (Bizonyítani ugyan nem lehet, de az ellenkezőjét sem!!!4) Na megyek, mert odaég a vacsora és megró a feleségem.
En nem lattam es nem is fogom megnezni, mert oszinten szolva nem erdekel, de mar tobb helyrol hallottam (antifeminista korokbol), hogy egyaltalan nem lett sem szar, sem az a feminista ideologiai hanyadek, amit vartunk.
Szoval szivesen latnek itt egy kommentet valakitol, aki tenyleg meg is nezte :)
Közben kijöttek a magyar ismertetők is, a rajongók tényleg egy csúnya átverés áldozatai lettek. Egy feminista propagandafilm az egész. Mad Max csak egy mellékszereplő a feminista hősnő mellett.
Magam mozgok a magyar fantasy – sci-fi szubkultúrában. Így van rálátásom néhány dologra. Például látom azt, hogy mind a Gender Krónikák, mind a Mad Max 4 népszerűségnek örvend ebben a magyar fantasy – sci-fi szubkultúrában.
Ez miért gond?
Azért, mert ma az egyik legnépszerűbb kulturális miliő a fantasy és a sci-fi. A fantasy és a sci-fi erősen befolyásolja a fiatal korosztályok többségét. Szerintetek mit olvasnak többen a mai fiatalok? Kornya Zsoltot vagy Esterházy Pétert? Gáspár Andrást vagy Kertész Imrét? Bán Mórt vagy Nádas Pétert? Gyűrűk Urát vagy Rózsa nevét? Asimovot vagy Proustot? STAR WARS-t vagy Hrabalt? Szerintem tudható, hogy nem az utóbbi felé hajlik a mérleg serpenyője. A fiatalokat erőteljesen nem a mai kánon, nem a mai modern lektűr, hanem a fantasy és a sci-fi világ termékei alakítják.
Hogy ez miért alakult ki, az most nem érdekes. Ami érdekes, hogy ebbe a mai magyar sci-fi és fantasy szubkultúrába betört a Gender Studies. Olvasgatom a kritikákat, és azt látom, hogy a férfiak többsége a Mad Max 4-ben egy ütős akciófilmet és a Gender Krónikákban egy fordulatos sci-fit látnak. Nem érzékelik az ideológiát, egyszerűen nem működnek a szenzorok, nincs immunitás. Tapasztalatom, hogy a férfiak egy nagy részének a LÁTVÁNYOS AKCIÓ számít, az pedig olyan mindegy, hogy a főhős férfi vagy nő. Hogy közben meggyalázzák a Mad Max legendáját? Szerintetek mennyien hördültek fel a ritka szar Terminátor 3-an, ami ugyancsak meggyalázta (persze más módon, nem politikaik indokból) a Terminátor franchise-t? Elmondom, kevesen. Itt is kevés számú az ellenállás.
A magyar kulturális életben csak pozitív kritikákkal találkoztam mind a Gender Krónikákkal, mind a Mad Max 4-gyel kapcsolatban. Ami pedig ezekkel az alkotásokkal a probléma, hogy nem pusztán szórakoztatni akarnak, hanem egy ideológiát keresztülnyomni a társadalmon.
Íme, egy pozitív kritika egy népszerű kritikustól a Mad Max 4 kapcsán:
aeonflux.blog.hu/2015/05/21/kritika_mad_max_a_harag_utja_mad_max_fury_road
“az évtized legjobb akciófilmje”
Íme, egy pozitív kritika egy népszerű kritikustól a Gender Krónikák kapcsán:
kultnaplo.blogspot.hu/2013/12/ta-mia-sansa-dontes-joga-gender.html
“minőségi magyar sci-fi”
És bár nem feminista, de továbbra is “progresszív” alkotás, a Fehér Isten, ahol egy konzervatív táborban közismert figura fedezi fel az “értékeit”:
prizmafolyoirat.com/2014/07/10/vaduzenet-a-feher-isten-es-az-allatok-lazadasa/
Hogy Szirmai Gergely “progresszív” oldaláról ne is beszéljek!
A Gender Studies, ha jó a csomagolása, akkor lenyomható a nyugati társadalom torkán. S miközben öngyilkos lesz a nyugati kultúra és civilizáció, lassan bezabálja a külső entitás, az iszlám:
mno.hu/velemeny/kinyissuk-a-szelencet-1288182
Mondjuk szvsz azért az jó hír, hogy Mad Maxben csak egy sima akciófilmet látnak, milyen fasza az üldözés meg minden, és nem azt mondják, milyen jó feminista mű.
Gender Krónikákat láttam polcon, de a témát látva úgy döntöttem, messziről elkerülöm.
Persze azért nem kell túlzásokba esni az irodalmi művek/filmek/játékok megítélésénél, nyilván az elsődleges szempont sokszor az, hogy csajnak milyen jó segge van, oké, legyen pár erős női karakter is, mégse csak férfiakról szóljon egész stb.
Pont hogy nagyon nem jó az, hogy sima akciófilmet látnak benne. Pont attól válik védtelenné az ember agya az ilyen propagandával szemben, hogy van egy tudatosan befogadott réteg (hűdefasza felrobban, pörög, lövöldöznek és micsoda csöcsök vannak mindenhol), és közben tudat alatt a látott szerepek rögzülnek, hogy ez a normális viselkedés, amit a képen látok. Én már jártam úgy egy vitában, hogy azt mondtam egy konkrét viselkedésre, hogy “nehogy már, senki nem csinál ilyet, ez teljesen természetellenes lenne” és erre az volt az ellenérv, hogy “nézd meg az XYZ filmet, abban a főszereplő pont ezt csinálja”.
Kétféleképpen lehet védekezni a világképednek a média általi befolyásolása ellen (és ezekből csak az első működik biztosan :-).
1. nem nézed meg soha egyáltalán (még HD torrentben sem)
2. folyamatosan arra koncentrálsz, hogy felismerd a tudat alatti szinten átjuttatni kívánt üzenetet, leleplezed és nevetségessé teszed (önmagad és nézőtársaid számára). De még ha az egyik üzenetét leleplezed is, a másik simán besurranhat a fejedbe, ha nem vigyázol!
megnéztem a Mad Max 4-et és kellemesen csalódtam. egyáltalán nem volt benne semmi erőltetett feminista propaganda.
meg a film elején a női főszereplő Furiosa, pont hogy nem elnyomott nő, hanem egy kisfőnök, akinek utasításait férfiak követik.
és Max egyáltalán nem mellékszereplő volt, pont hogy ő mentette meg klasszikus férfihősként a film végén a nőket.
Sydra írta:
„Marhára nem értem miért mondja rá mindenki, hogy feminista film. Miért? Mert erős női karakterek voltak benne, akik kivették a részüket a munkából? Ennyi erővel az alien meg terminátor filmek sokkal inkább feministák. Amúgy a filmben lévő női karakterek teljesen egy szinten voltak kezelve a férfiakkal. Ők is vállalták a felelősséget, a pofonokat, őket is átlőtték, falhoz csapták, ledózerolták … stb. A feminizmus pont hogy nem ilyen nőket akar. Ők érinthetetlen istennőket akarnak, akik a női és férfi lét minden előnyét magukénak tudják, miközben az emberiség minden felelősségét a férfiakra akarják átruházni. Eddig is nem csináltak mást, minthogy reggeltől estig siránkoztak, amíg egy férfi meg nem oldotta a gondjaikat. A feministák erős nő képe a 200 kilós, büszke, egoista kombájn, bölcsész diplomával, akinek mindenhez joga van, de semmihez nem ért és pusztán rámutatással elvitethet bárkit a rendőrséggel.
Amúgy én örülnék a legjobban ha a világ tele lenne igazi erős nőkkel, nem ezekkel a nyafogó 10 éves álszűzekkel.”
Nagyon jó meglátás a hasonlatod az Alien széria és a Terminátor 2 kapcsán.
Furiosa is úgy lett vki a film elejére, hogy vmit elért, küzdött. És igen, ezek a nők filmben igyekeztek felelőséget vállalni. Fúria semmi ilyet nem gyavajgott, hogy nőként őt nem hagyják érvényesülni. Soha nem említette a nemét és azt sem, hogy a szemét férfiak nem tartják egyenjogúnak. Egyszerűen egy EMBER volt, aki a zsarnokság ellen küzdött.
Persze a feministáknak nem elég jó ez a film. A feminista-szimpatizánsok (index.hu, 444.hu, HollywoodNewsAgency-Szirmay Gergely) meg pár antifeminista meg feminista filmnek tartja. Sztem nem! Tudom, hogy Theron felkészült Eve Ensler segítségével, de csak egy mondat van sztem ami férfiellenes feminista: amikor elérkeznek az öreg nők törzsterületére, akkor azok 1 mondatban ellenségesen állnak a férfiakhoz, de Furiosa 1 mondattal meg is védi őket „Ők velünk vannak (értsd: „ők jók!”)
A film semmi ilyet nem erősít, hogy Jó nők vs. Gonosz férfiak. egyszerűen csak a jó és rossz harca van benne, a nemek kihangsúlyozása nélkül.
Az meg külön idegesítő, hogy Szirmai Gergely úgy állítja be a filmet, hogy „Tisztelgés a női nem előtt” + nőajnározó szövegek. : S a szülést, mint teljesen normális biológia funkciót megint vmi misztikus, természetfeletti dolognak beállítani. : (
https://www.youtube.com/watch?v=viEVD1pHRK8
Azért néhány kérdés engedj meg nekem Vis, hogy látatlanba eldöntsem feminista, vagy sem. Én még nem láttam.
1. Hogyan aránylik egymáshoz a nők által megölt férfiak, és a férfiak által megölt női szereplők száma?
2. Tartalmaz-e a film negatív női szereplőt, avagy csak férfiak tetszelegnek a gonosz szerepében?
3. Van-e Max-nek konstruktív javaslata, ötlete a filmben, amit a lányok követnek? Aktív-e?
4. Beszélget-e Max a film folyamán más férfival, vagy inkább csak nőkkel? (ez egy ún. fordított Bechdel) Illetve beszélhet-e a nőkkel, vagy inkább a szemöldök játékára korlátozódik a szerepe ezen dialógusokban.
5. A kritikákból tudható, az elsődleges vonal, az emancipált erős döntésképes nőszerep. Van-e emellett párhuzamosan pozitív (követhető) férfiszerep a filmben, vagy csak ellenségképként díszletként várják, míg Furiosa le nem lövi őket?
6. Tanúsít-e érdeklődést bármelyik lány Max iránt, még azelőtt, hogy bármi hősieset tett? Érdeklődik-e iránta bárki is úgy, ahogy nő férfi iránt? (ezt nagyon kevés film hozza le)
7. Nagyjából, ha meg kellene saccolni: mennyi játékidő jut a CÍMSZEREPLŐRE, és mennyi Theronra?
(senki nem állította, hogy ez egy rossz akciófilm… a franchise elfeminizálása lehet inkább a halkan huhogók baja, de hangsúlyozom, én még nem láttam)
Igen, ezekre én is kíváncsi vagyok, főleg arra, vajon mennyit nyomatnak egy Charlizet akciószerepben?
(Mondjuk Lucy Lawless sztem elég röhejes volt Xenaként, de ő legalább tényleg dolgozott bányában. Michelle Yeoh tényleg hiteles.)
„Azért néhány kérdés engedj meg nekem Vis, hogy látatlanba eldöntsem feminista, vagy sem. Én még nem láttam.”
akkor NÉZD MÁR MEG! : ) ne legyél vele ellenséges
egyelőre csak ennyit:
3. igen, őnélküle nem győznek a nők.
4. Max nem beszélget, az olyan buzis-nőies dolog. : ) ő csak férfiasan cselekszik : )
5. Max mellett van egy másik fickó, aki „megtér”, elhagyja a zsarnokot, segíti a nőket és Max-et.
7. sztem fele-fele Max és Furiosa.
Az Ex Machina c. filmet inkább feministának látom. : S jobbat vártam tőle, ilyen álfilozofálgató film lett.
Nem volt rossz, de jó sem. Viszont nem nélküli android nem lehet feminista.
Azért lássuk be, MI robotot csinálni férfi fog. És egy férfi nem fog hímnemű, vagy nem nélküli robotot csinálni, ha csinálhat egy bombajó nőt is. :)
SPOILER
öntudatra ébredő MI nő, kinyírja az őt tárgyként kezelő zsarnokot.
“akkor NÉZD MÁR MEG!”
Eszemben sincs, inkább újra ereszd el a szakállamat.
Kedves Visuo!
Akkor te azt mondod, hogy most Eve Ensler valamit jót tett Furiosa karakterén keresztül. Ugyanis Furiosa az ő elképzelése által kialakított karakter. Echte az ő fejéből kipattant teremtmény.
Ezt mondod?
Eve Ensler eme tettében most tiszteletre méltó?
Kedves Pash Cutter!
Azt olvastam, hogy Ensler tanácsokat adott Theronnak a szerepével kapcsolatban, de azt nem hogy az előbbi agyszüleménye Furiosa karaktere.
Én rühellem Ensler-t kívül-belül, a hülye propagandáját, de én semmi ellenszenveset nem fedeztem fel Furiosa viselkedésében, tetteiben, szövegében, pedig nagyon ugrok bármi feminista dologra, ha az csak a legkisebb mértékben jelen van.
Furiosa Imperator karaktere uo. erős, szívós, következetes nő, mint Ellen Ripley-é v. Sarah Connor-é. Ha a legelső neked feminista beállítottságú nő, akkor a másik kettő szerepét is szóld le. És így könyveld el feminista filmnek az Alien szériát és a T2-t, tűzre velük! : )
És nem, nem lettem feminista, se Ensler-rajongó. : ) De egyébként az lehet, hogy a következő rész, amiben Furiosa lesz a főszereplő, az még lehet durván feminista.
Érthető volt minden mondatom? : )
Ellen Ripley-vel nincsen semmi baj. Mint ahogy Sarah Connorral sem. Velük tudtak a férfiak azonosulni, mert látták a képernyőn, hogy amin túlestek ezek a női karakterek, események, hogyan keményíti meg őket. Elhittük nekik, hogy ők kemények, mert azt is láttuk a sztori során, hogy ennek a keménységnek ára van. Nem csak úgy kemények, hanem a túlélésért való küzdelem tette őket keménnyé. Nem kemények önmagukért, hanem keménynek azért, hogy megéljék a holnapot. Emellett nem voltak félistenek, Steven Seagal női megfelelői, akik bemennek egy kocsmába, és mindenkit szétvernek, még a berendezést is. Épp az ellenkezője, kapták a sebeket, sérült a testük, lelkileg összetörtek, és volt, hogy a véletlenen múlott, hogy mégis életben maradtak. Teljesen átélhető karakterek voltak. Olyan girl power-ek, amikkel még a férfiak is tudtak azonosulni, nem csupán a nők.
Ha Eve Ensler nem tett mást, mint hogy klónozta Ellen Ripley-t és Sarah Conort, mikor létrehozta Furiosa Imperatort (micsoda hülye név!!!), akkor talán nincs semmi baj. Még gondolkodom, hogy megnézzem-e. Talán letöltöm, és végigszenvedem. De hogy moziba nem fogok rá beülni, az is biztos.
Én nem tudok Furiosával azonosulni, mert ott van helyette/mellette Max. : ) viszont nekem hiteles a karaktere, ami a színészi alakításnak köszönhető.
„Nem kemények önmagukért, hanem keménynek azért, hogy megéljék a holnapot. Emellett nem voltak félistenek, Steven Seagal női megfelelői, akik bemennek egy kocsmába, és mindenkit szétvernek, még a berendezést is. Épp az ellenkezője, kapták a sebeket, sérült a testük, lelkileg összetörtek, és volt, hogy a véletlenen múlott, hogy mégis életben maradtak.”
hát itt Furiosa kap sebet nem tökéletes, Max adja a végső megoldást és segítséget.
„Ha Eve Ensler nem tett mást, mint hogy klónozta Ellen Ripley-t és Sarah Conort, mikor létrehozta Furiosa Imperatort (micsoda hülye név!!!),”
sztem nincs köze Ripley és Connor személyiségéhez. ez a posztapokaliptikus törzsi név meg inkább Miller találmánya lehet.
Online majd megnézem, mozijegyet ezért nem fizetek.
Vannak nők akikről elhiszem, hogy nem tudná az első részeg csöves kiütni őket. Nem látom, hogy Charlizet miért kéne ebbe a kategóriába raknom?
(Külföldi fórumon lehurrogtak és felhozták, hogy Aeon fluxban már volt akciószerepben. Egyszer meg fogom nézni azt a filmet, mert a sztori érdekesnek tűnik, de magyar kommentelők szerint akciójelenetek totál röhejesek voltak. )
Pash Cutter: „Még gondolkodom, hogy megnézzem-e. Talán letöltöm, és végigszenvedem. De hogy moziba nem fogok rá beülni, az is biztos.”
edie: „Online majd megnézem, mozijegyet ezért nem fizetek.
Vannak nők akikről elhiszem, hogy nem tudná az első részeg csöves kiütni őket. Nem látom, hogy Charlizet miért kéne ebbe a kategóriába raknom?”
bocs, engem ez a sértett, kicsinyies, korlátolt hisztispicsára emlékeztet, annak leereszkedő fellengzős stílusában: „– azért se fogom femináci / zsidó tömegmédiaszemetet finanszírozni!”
Bocs, de ez a hozzászólásod lett a hisztis picsás.
Először is, alig pár filmet nézek meg moziban (utolsók: Interstellar, jó kis felfedezős sci-fi volt, meg Holnap határán jó kis humoros volt) most Argo 2 van listán.
Miért kéne ezért a filmért a moziba mennem? Olyan összetett sztorija van, vagy ez a Charlize minimum egy női Mel Gibson?
és mi benne a hisztis, hogy kijelentem, hogy sértve duzzogtok egy filmre amit még nem is láttatok? : )
„Miért kéne ezért a filmért a moziba mennem? Olyan összetett sztorija van, vagy ez a Charlize minimum egy női Mel Gibson?”
izgalom, akció.
Én azt írtam, nem megyek ezért a moziba, hanem majd otthon nézem meg, csak kevés dolgot nézek, olyat amiben jó akcióknál több is van.
(Szupercellát pl barátnőmmel együtt néztem meg, két régi klasszikus, és hogy szabaduljunk ki nagy szuperbörtönből? Szvsz barátnőm nem fog erre a filmre rácuppanni.)
Illetve azt kérdeztem, hogy ez a Charlize legalább hiteles e valamennyire?
(És nem az hogy a 60 kilójával sorra kétvállra fekteti a nagydarab statisztákat, meg egyszerre két gépkarabéllyal tüzel, meg éjjel fehér spandexben lerohanja fél sereget, mint elmondások szerint másik sci-fi akciófilmben amiben szerepelt?)
Edie! Miért haragszik annyira erre a filmre? Csak azért mert mások ezt mondják? Ha a Szex és New York összeset és a különböző feminista művész filmeket kedvelte -minden bizonnyal igen- akkor ezzel a filmmel mi a probléma? Hiszen eddig csak Visuo látta, és Ő is elmondta, hogy egyáltalán nem vészes. Ettől függetlenül nem tartom kizártnak, hogy maga a film pénzkidobás, de ne felejtsük el, hogy a túlértékelt Interstellar is az volt!
“a túlértékelt Interstellar”
Bizonyos filmek megértéséhez agy is kell, az nincs mindenkinek.
“Bizonyos filmek megértéséhez agy is kell, az nincs mindenkinek.”
Vagy jó humorérzék. Például, amikor a főhős beleesve a fekete lyukba beleszorul egy négydimenziós könyvespolcba, ahonnan a múltbéli lányával a szeretet erejével kommunikál, azon csak röhögni lehet. No nem azért, amiért annyira jó poén lenne, hanem kínjában azért, amiért az ember sikeresen elbszott két órát az életéből egy orbitális marhaságra, amit eredetileg sci-fi címszóval adtak el neki.
Mert a film 90%a az volt, a legtöbb SFről elmondható, hogy a maradék 10%a nem valami tudományos.
(Szerintem meg az Űrodesszia a túlértékelt.)
“Mert a film 90%a az volt, a legtöbb SFről elmondható, hogy a maradék 10%a nem valami tudományos.”
Az említett filmben épp a kauzalitás megsértése az alapgondolat, ami ugye nem véletlenül foglalkoztatja annyira a sci-fi írókat. Minden valamirevaló sci-fi író összekalapál legalább egy időutazásos történetet.
Tehát épp a történet alapja nevetségesen együgyű(nek nézi a nézőt), igy az egész sztori kátyavárként dől össze.
Clarke-ot én szeretem, a nagy klasszikusok közül való. Amikor a sci-fi még az volt, ami, nem pedig a plebs számára a végletekig felhígított CGI-halmaz.
Jó akkor volt benne egy eröltetett happy end, de az űrutazás volt benne a lényeg szerintem, és azt jól megcsinálták.
Űrodesszia lehet hogy régi klasszikus, de végén sem derült ki semmi, és alig történt benne bármi.
Kedves Edie!
“Bizonyos filmek megértéséhez agy is kell, az nincs mindenkinek.”
Én is ezt mondom. Önnek nincs, mivel azt állítja, hogy a 2001 túlértékelt. Aki csak azért majmolja az erőltetett Interstellart, mert imdb-n jól áll, sokan istenítik, meg mert Cristopher Nolan rendezte, annak az illetőnek vajon mennyi agya van? Igaza van, Magának tényleg nincs agya :(
“Űrodesszia lehet hogy régi klasszikus, de végén sem derült ki semmi, és alig történt benne bármi.”
A megértéséhez még mindig agy kéne. Írjon, ha sikerült bármit is felfogni a filmből. Abban is igaza van, hogy az Interstellar csak látványban volt erős. Ez így van, de semmi másban!!!
Imádom, mikor az emberek ízlésekről vitatkoznak:)
Dennis!
Itt nincs ízlésvita. A 2001 és az Interstellar két hasonló témájú film, a műfajuk pedig ugyanaz. Tehát össze lehet hasonlítani őket. Itt azzal van a gond, hogy valaki csak azért majmol egy filmet, mert kötelező, és mert jókat írnak róla IMDB-n és mindenhol az interneten. Ami még felháborítóbb, hogy egy olyan filmet szól le, amiből semmit nem tudott felfogni.
Az Intersellar háromnegyedig kifejezetten jó volt, aztán az ember átment amolyan wtf életérzésbe. Akkor már inkább a Gravitáció vagy akár A holnap határa.
A 2001 meg alapban egy más kategória. Mondanivalóját tekintve korszakos, megformálásában pedig rendkívül modern alkotás.
Valóban a háromnegyed részéig volt elviselhető. A 2001 meg egy legendás filmnek számít ez az oldalon (is). De úgy tűnik Edienek nagyobb katarzist okoz a könyvszekrényben való bohóckodás.
Holnap határán jó volt.
Igen, minden jobban meghat egy óra unalomnál és befejezetlenségnél, amúgy Interstellarban meg volt reális befejezés is, hogy nő ott van egyedül idegen bolygón a megtermékenyített petékkel.
Attól hogy valami régi, még lehet egy lapos szar, ami azt tetteti hogy húde mély gondolatok vannak benne. De sznobizmusból persze megnézik.
Jaj, hát az Ex Machina már fent van a torrenteken, ráadásul pl. magyar szinkronnal… töltheted. így megspórolhatsz 1 mozijegyet kicsinyességből/sértődösöttségből és vehetsz rajta 1 kg Tesco virslit.
Részemről semmilyen “hisztispicsa” mentalitást nem látok abban, ha valaki következetesen bojkottálja a filmet. Termékeket nem a minőség alapján szokás bojkottálni, hanem a gyártó által a közéletben kifejtett szellemiség miatt. (Rövid példa: a Danone-t sem azért bojkottálták 2001-ben a magyar vásárlók, mert rossz ízű a joghurtjuk, hanem azért, mert úgy tudták, hogy felvásárolta, majd megszüntetni készült receptúrájával együtt egyik konkurensét, a hazai hagyományokat megtestesítő Győri Keksz-et.) És ez pontosan így igaz egy médiatermékekre is. Azért bojkottálja elvi okokból joggal a férfiközönség a filmet, mert annak a közelébe engedtek egy olyan feministát, aki mérhetetlenül sokat ártott már a férfiak társadalmi megbecsülésének, lényegében egy “férfierőszak elleni”, férfidémonizáló világmozgalmat vezet. Így a film elvi okokból alapvetően méltatlanná vált a férfiak figyelmére, akár jó, akár rossz. Szóval minden elismerésem azoké, akik gondosan és következetesen vigyáznak rá, hogy egyetlen fillérrel se támogassanak egy olyan kulturális terméket, amelyben feminista tanácsadó működött közre. Aki feminista tanácsadót alkalmazó produkciót fogyaszt, az lényegében a saját pénzével támogatja a feminizmus terjesztését. Főleg csalárd és aljas dolog, ha ez ráadásul pont egy olyan kulturális produktumon keresztül valósul meg, amelynek elsődleges fogyasztói mindig is a férfiak voltak. Félelmetes még arra gondolni is, hogy férfiak a saját pénzükkel fizetnek azért, hogy egy filmen keresztül feminista indoktrinációban, agymosásban részesítsék őket, ráadásul esetleg Eve Ensler megfinanszírozhatja a szakértői díjából a következő férfimocskoló világkarnevált. Éppen még az hiányzik a világnak, hogy teljes mértékben beadja a derekát annak a feminista kulturális terrornak, amellyel lejáratni törekednek a feminista hisztis picsák mindent, ami nekik nem tetszik, majd immár hagyományként követelik, hogy őket mint tanácsadót hívják meg a produkcióhoz. Lásd ezt például már hazánkban is a Magyar Narancs és TV2 esetében is. Mindezzel egyébként lényegében már-már kimerítik a zsarolás kategóriáját. Aki meghajlik (akár megelőzésképpen előre) egy ilyen zsarolás előtt, az rászolgált a férfitársadalom bojkottjára! Bárcsak mindenki lenne ennyire öntudatos, mert az ilyen jelenségek megállításához, felszámolásához csak az egyének társadalomtudatos viselkedése lehet a kulcs…
Mondjuk kérdés, mennyi volt Ensler szerepe, arra végülis jó lehetett, hogy valami (megerőszakolt) frusztrált picsákat megmintázzanak. Amúgy nem hiszem, hogy részesedést kapna a filmből.
Miért hiszi, hogy ingyen csinálja?
„Részemről semmilyen “hisztispicsa” mentalitást nem látok abban, ha valaki következetesen bojkottálja a filmet.”
„következetesen”?!?!?! miből is kiindulva? kicsinyes, korlátolt előítéletből, sértettségből?
hát b+, a Trónok harca is 5x feministább, mint a Mad Max 4… Martin bevalottan erős női karakterek, feminista szimpátiájából.
IMDB Link
Olyan bondzsovi-szopó fejük van.
Az egész téma amin most rágódunk egy újabb feminista kreálmány. Ők hazudták tele a nyugati médiát azzal, hogy az MRA szervezetek bojkottálják az új Mad Max-et, pedig nem történt ilyen:
https://www.youtube.com/watch?v=2TLkq1WMgug
És mint ahogy írtam korábban is; Furiosa a tökéletes ellentéte annak a nőképnek, amit a feministák akarnak.
A feministák által preferált világban egy nő nem oldhatja meg a saját problémáit és nem szembesülhet a saját tetteinek a következményeivel:
https://www.youtube.com/watch?v=XNrWuZV3jjw
… az meg hogy pár feminista erős női példaképekre hivatkozásnál filmes karaktereket hoz fel pont azt mutatja, hogy a valóságban nem nagyon vannak ilyenek.
Supergirl
https://www.youtube.com/watch?v=Lm46-envrHo
supergirlnek superblowjobot kell teljesítenie! : )
amúgy az eddigi világ több, mint 100 éves filmtermésében pont annyi volt a női hősök aránya, mint a való világ eddigi történelmében. : ) nem tudom, miért akarják az 50/50%-ot ebben a témában erőltetni. : (
Ez teljesen Superman tükörképe. Semmi eredetiség…
A fele-fele arány nem csak az általad leírtak miatt problémás. A hősiesség férfifogalom, férfiaktól, férfiaknak. A női hősiesség nekünk férfiaknak olyasmi, mint a női barát. Ha a filmekben, történetekben a nőies hősiességet próbálnák értelmezni vagy erősíteni még rendben is lenne a dolog, de jelenleg férfikeretek között próbálják az egészet, megrontva magát a fogalmat is, elvéve annak pátoszát, bemocskolva nimbuszát.
A női hőssiesség valahol a női szerepekben erőn felüli helytállás kategóriája kellene hogy legyen. A rómaiak például tisztelték ezt. Lásd a már említett Corneliát (a Gracchusok anyját) vagy Cloeliát, stb.
“A női hőssiesség valahol a női szerepekben erőn felüli helytállás kategóriája kellene hogy legyen.”
Ilyesmit ne is várj a feministáktól. Számukra nem érték, ha egy nő a női szerepeket betöltve tesz tanúbizonyságot kitartásról, helytállásról, szeretetről, hűségről és egyéb pozitív értékekről. Ők úgy értelmezik, hogy te vissza akarod űzni őket a konyhába.
Sokat elárul Antoni Rita köréről, hogy nekik pl. a Neon Genesis Evangelion óriásrobotokba beülő hősnői, Rei és Asuka az idol.
Nem is várok. Nyilvánvalóan megfelelő mintát kell(ene) adni fiúknak és lányoknak egyaránt. Nagyon hamis dolog, amit libsiék és tettestársai sugallnak, miszerint adjuk meg a gyerekeknek a választás lehetőségét. Az ilyenek hangoztatják, hogy az iskolában “értéksemlegesen” kell tanítani. Ez persze ostobaság, lévén a nevelés MINDIG értékek átadása. Valójában az “értéksemleges” nevelés is “érték” átadása, az értéktelenség értékké emelése.
Ha nem értékorientáltan nevelünk, ha nem mutatunk példát kicsiknek és nagyoknak egyaránt (lévén a felnőtteknek is szükségük van, lenne rá) csak önmagában bizonytalan, manipulálható embereket és közösségeket kapunk. Valójában ez a “más szép” meg tolerálj mindent, amit libsiék és sleppjük nyomat, nem több mint a különbségek, a világ sokszínűségének eltüntetése, az egyén identitásának ellopása, a közösségek homogenizálása. Végső soron az ember szellemének megölése. Ezek elsősoros frontharcosai, a feministák, SJW-k, gyökértelen idegenlelkű (és néha vérű) média-megmondóemberek, kripto-liberális pártok tevőleges tagjai pedig nem mások, mint a lélek és az emberi kultúra gyilkosai.
Mondjuk saját művemben is kb 50% os arány van főszereplők terén, bár az egyik nő a főgonosz, és egy másik nő azután győzi le a férfit, hogy utóbbinak jól megrongálták a hajóját.
Miféle mű? G.I. Jane Újratöltve?
18+
http://www.xvideos.com/video441834/supergirl_gives_a_blowjob_for_jimmy_olsen
A pornográf linkeket bannolni kéne a fenébe.
Itt Jimmy Olsen legalább még fehér volt
http://www.dailystormer.com/supergirl-hot-empowered-blonde-beta-friendzone-white-male-alpha-negro-male/
Itt jól szétszedik. Darabjaira.
eddig bírtam. ez a film egy mocskos femináci szar. mad max nem más, mint egy kutya. még szájkosara is van! a p-na megszelidíti, aztán utána már vígan csahol mellette. még vakarózik is! R.I.P.
Fel lehet kötni a gatyát a nagy halom hulladék “igazi nő”-re.
A kép jó, de ezek szerint megnézted a filmet?
a felénél abbahagytam. nagyon megfájdult a fejem.
Szóval becsicskul a nő előtt, és megtesz neki olyanokat, amiket egyébként nem tenne meg?
Ha igen, akkor könnyen tudna azonosulni a főhőssel?
Volt egy olyan film, hogy “red sonja”. Ugye ott svarci volt a háttérhím, és igazából emlékeim szerint semmi gond nem volt vele. Most átgondolva, ha a film címe “Furiosa’s Mad Revenge” lenne, vagy valami hasonló, akkor sokkal emészthetőbb lenne, sőt.
Red Sonja rémlik.
Mint említettem, eleve nem terveztem a moziba rohanni, ha igaz, hogy hagyja, hogy nő irányítsa, és nem a saját érdekeitől és elveitől vezérelve tart vele, akkor még hátrébb szorul a listámon.
egyértelműen a nő irányít.
Mondjuk 3ban is ott volt Tina Turner aki irányított (neki szvsz meg is van hozzá a karizmája) de alapvetően negatív szereplőként.
Nyilván törzsfőnökként lehet irányítani egy alfahímet is…
Mindenesetre mint írtam, eleve bizalmatlan vagyok ilyen folytatásokkal szemben, akkor mennék el moziba, ha mindenki azt mondaná, milyen überfasza, nem barmolták el bizonyos dolgokkal… Úgy hogy marad Argo 2 a mozira, ez meg online jó lesz estére.
“hogy hagyja, hogy nő irányítsa, és nem a saját érdekeitől és elveitől vezérelve tart vele, akkor még hátrébb szorul a listámon.”
Nem kell úgy tenni, mint ha ez annyira zavarná. Tudjuk, hogy nem. Tehát tehet vele egy próbát a filmszínházban.
menj el orvoshoz
Az átellenes oldalon se osztatlan a siker:
http://444.hu/2015/06/01/olyan-buta-filmet-mint-a-mad-max-meg-az-eletben-nem-lattal/
„Sokan feminista felhangokat vélnek felfedezni A harag útjában, de ezt a filmet a feminizmus diadalaként értékelni fatális félreértés: pont annyi feminizmus van benne, mintha a Playboy címlapjára az aktuális playmate mellé kitennének egy félkezű pasit is. De jó pasit ám!
A megmentendő, szám szerint öt darab, egytől egyig picsaszerepre kárhoztatott nő (eredeti foglalkozásuk szerint az egyik Lenny Kravitz lánya, a másik Elvis Presley unokája, a többi három sima fehérneműmodell) elvben a patriarchátus zsarnoksága elől menekül, gyakorlatilag az idő java részében hálóingben sivalkodik a hátsó ülésen, miközben arra se képes, hogy egy csavart becsavarjon. Ha meg nem sikoltozik, akkor erotikusan pancsol a sivatag kellős közepén az éltető vízben – abban a vízben, aminek a hiányától az egész világ szenved. Ebben vajon mi a feminizmus?
Vannak aztán egyéb nők, akik csapda gyanánt ketrecbe zárnak egy meztelen nőt, de a többi, még náluk is nőbb nő átlát a szitán, mert egy ketrecbe zárt meztelen nő csakis csapda lehet, és az is, ráadásul nők állították; és amikor előkerülnek a szomjazó föld barázdáit az arcukon viselő motoros öregasszonyok, akiktől az ember tényleg elvárná, hogy végre tényleg odacsapjanak a mocskos patriarchátusnak, akkor az egyikük elővarázsol egy zsebkonyhakertészetet, és kiderül, hogy paprikapalántát nevel a táskájában, csak sajnos savanyú a föld. Látvány ide, látvány oda, itt végleg föladtam.”
Megnéztem. Nem találtam feministának. Egy-két hülyeség van benne pl. az anyák földművelő közössége (amit ha valaki túlontúl érzékeny zokon vehetne), de ezek egy posztapokaliptikus világba simán beleférnek. Nekem úgy tűnik a két főszereplő sokkal inkább mellérendelő kategória volt. A “hagyományos” férfi megmenti a nőt klisé benne volt és egy kicsit a fordítottja is.
Ami magát a filmet illeti. Majd’ két órás, egyszerű szerkezetű és rendkívül feszített tempójú film. Sok tekintetben olyan, mint egy megelevenedett képregény. A rendező igencsak magasra tette a lécet. Talán a látványos siker elősegíti, hogy a full CGI műanyag helyett valódi látvány fogadja a nézőket a filmvásznon.
De legalább könnyebb lesz belőlük a pornóverziót megcsinálni…:)
Egyszer láttam a Mechanikus narancsot leszbikus feldogozásban, hát eléggé nehezen értelmeztem az eredetihez.Kb mint amikor az AC/DC Highway To Hell-t hallottam szintetizátoron 3 csajjal kórusban egy rádióban.Azóta se halottam többet.