„Igen, nálunk is vót’ Bartók Béla út elvtárs. Gyűjteni vót’ a Bartók Béla út elvtárs. Gyüttek barna bőrkabátban, géppisztollyal, mindent elvittek. Gyűjtöttek. Ja, az nem a Bartók vót’. Most jelenti a TASSZ. A Bartók az népdalt gyűjtött, az Isten ággya’ meg.” (Hofi Géza)
Hogy mi a különbség, mind kulturális, mint mentális, mint szellemi téren, azon géppisztolyos elvtársak, és Bartók Béla között, akik gyűjtöttek, hosszasan mesélhetnénk, de felhívnám a figyelmet egy hasonlóságra – sokkal több nincs – hogy mindkét társaság fehér férfiak társasága volt. Ők gyűjtöttek. Az ő szokásuk, hogy dolgokat összeszedjenek, és hazahurcoljanak. Amennyit csak lehet, nem annyit, amennyi reálisan kellene.
Tessék bemenni egy bélyeggyűjtő körbe. Hány nő lesz ott? Nem mondom, hogy egy se, de esetleg minden századik.
Tessék megnézni az ásványgyűjtőket. Hány közöttük a nő? Nem sok. (Én összesen négyet ismerek az országban: Körmendy Reginát, Dombi Ritát, Nagy Mónikát és Fedor Jánosnét, nyilván vannak még többen, de olyan sokan nemigen.)
Tessék keresni női fegyvergyűjtőt. Női autógyűjtőt. Női hangszergyűjtőt. Női műgyűjtőt. Olyan nőt, aki összerakta Amazónia összes pillangófaját egy rovargyűjteménybe, aki a világ 1300 álskorpiófaját összeszedte formalinos üvegbe, aki elkészítette Közép-Európa százméteres léptékű talajtérképét, vagy aki létrehozta a Kárpát-medence várrom-kataszterét. Ugye? Pedig azt szoktuk mondani, hogy a nők jobb érzékkel bírnak a precíz tömegfeladatok végrehajtásához.
Hiába, ez – a gyűjtőmunka, a gyűjtőszenvedély – valószínűleg férfiprivilégium. De azért, férfiprivilégium ide avagy oda, azért nem valószínűsíthető, hogy Nigériában ezer és millió bélyeggyűjtő van. Hogy Ceylon csak úgy hemzseg a klasszikus órákat gyűjtőktől. Hogy Namíbiában számos internetes csoport szerveződött kövületek gyűjtésére. Hogy ott ez nem szokás? Hmmm.
Hogy gyűjtögetni, művészettörténeti, földtörténeti, botanikai, kultúr-, és technikatörténeti gyűjteményeket létrehozni… kifejezetten fehér férfiak szokása? Hogy az Ermitázs híresebb gyűjtemény a mombasai múzeumnál, hogy a New York-i Metropolitant nem harlemi néger fiúk adták össze, hogy a Louvre gyűjteményét nem malájok hordták egy halomra, hogy Herman Ottó, Semsey Andor vagy Czarán Gyula nem brazilok voltak, hogy Linné rendszertanát vagy Haeckel zoológiai monográfiáját, Hipparkosz csillagkatalógusát, Avicenna kánumját nem busman hómunkások írták le?
Nagyon ritka az a fehér férfi, akinek nincs gyűjtő -, vagy másféle összeszedő-szenvedélye (pl. horgászat, vadászat, könyvmolykodás, barkácsolás) legalább élete egy szakaszában. Nem furcsa?
Nos, őszintén szólva, mindannyian tudjuk a választ: nem, ez nem furcsa. Sőt, annak, aki alapszinten képes gondolkozni, teljesen természetes. Az a furcsa, ha egy férfit nem érdekel semmi. Az nagyon buta vagy nagyon semmirekellő, vagy alkoholista.
Mert mi a gyűjtőszenvedély? Egy szublimáció, akárcsak a sport vagy a művészet. A művészet a valóság visszatükrözésének képessége magas nívón (ezért nem művészet az, amelyet a XX. század eleje óta „izmusék” produkálnak, azaz az „alternatív”, „te, odaszarjak a sarokba? – minek, úgyse értenék” nagyképű, de színvonaltalan pöffeszkedés), a sport a versengés, a küzdelem, a harc szublimációja.
A versenysport a civilizált világban, az ókori Hellaszban már háromezer éve is a harcot hivatott leváltani, nemesíteni, a fair play szabályai közzé terelni. Tessék megnézni egy gólszerző labdarúgó örömét és csapattársai viselkedését: nonverbális kommunikációjuk egy csontlándzsás kőkori harcos viselkedése: magasra nyújtott kéz (én vagyok a legnagyobb) ökölütés a levegőbe (velem van az erő) levegőbe ugrálás (kicsattan belőlem az életerő) mezlevétel (nézd, milyen izmos vagyok), térdre rogyva felemelt kezek (térden is magasabb vagyok nálatok) vigyor (ezek a fogaim, ezekkel marcangollak szét) grimaszok (harci düh) vagy Roger Milla emlékezetes seggrázó tánca (megbaszom anyád is), hátbaveregetés (befogadó harci tánc) ölelgetés (enyém vagy, egyek vagyunk) pacsi (kéz a kézben a közös erő). A civilizált, modern világban az ember nem viselkedhet törzsi harcos színvonalán, nem zsugorítja a levágott fejét a szomszédainak (legfeljebb facebook-on, virtuálisan), nem belezi ki a sógorát, és harci vagy hatalmi viselkedését – szublimálja. Kimegy horgászni, ha zsákmányolhatnékja van (férfi), elmegy focimeccsre szurkolni, ha ordibálhatnékja van (férfi), elmegy tippmixezni, ha kockáztathatnékja van (férfi) elmegy vásárolni, ha összeszedhetnékje van (nő), elmegy manikűröshöz, ha dughatnékja van (nő), elmegy a barátnőkkel pletyizni, ha panaszkodhatnékja van (nő). Mert, bár tenné, akarná, de a társadalmi normák nem engedik meg, hogy rabolni vagy erőszakolni menjen (most tekintsünk el attól a rétegtől, amely szarik a társadalmi normákra).
A bronzkori harcos századik leszármazottja harci ábrákkal rajzolt testét harci dühvel
egybekötve mutogatja a nézőknek. Forrás: Esport1.hu
A nő jellemzően és általában, olyan formában, mint a gyűjtőszenvedéllyel rendelkező férfi, nem gyűjt, és a színesbőrű sem gyűjt, mert nekik erre nincs ösztönük. Hiába gazdagszik meg pl. az USA-ban egy afroamerikai kosaras, bokszoló vagy baseball-játékos, vagy színész, nem fog nekiállni autókat és barokk műtárgyakat gyűjtögetni, mint pl. egy Anthony Hopkins vagy egy Gene Hackman. Beverly Hill-s luxusházakat, meg fehér luvnyák skalpjait, azt esetleg gyűjtögeti, de művészeti vagy természettudományos gyűjteményt, vagy bármit, ami kitartást, alázatot, érdekelődést igényel – azt nem.
A különböző hasznos és haszontalan, de szép, érdekes, vagy furcsa, érdeklődésre számot tartó tárgyak és eszközök gyűjtögetése sem más, mint szublimáció: egy civilizált viselkedési formája annak, hogy a férfi a családja, a csoportja érdekében felhalmoz. A csiszolatlan kőkorszak beli vadász természetesen élelmiszert gyűjtött, hogy családjának legyen élelmiszertartaléka, meg persze, tüzelőt, meg nyíhegynek való kovadarabokat, a mai ember nem elégszik meg azzal, hogy kolbászok és füstölt oldal szalonnák lógjanak a kamrájában: valahogy úgy vannak vele, mint a húsvéti nyúl, amely normálisan, rendes nyúlként viselkedik, de egy ködös hajnalon akkor is belóg a tyúkudvarra, és kifesti a tojásokat. Nincs menekvés az ösztönök elől!
Ahogy az általam sokszor idézett Fritz Kahn szexuálpszichológus fogalmazta meg: a férfit ösztöne készteti a gyűjtögetésre. Oka, hogy sok-sok ezer évvel ezelőtt az férfi szaporodott, (Európában – a szerző) akinek családjának télen volt mit ennie, és ez az a család volt, ahol a férfi mániákus gyűjtögető volt. A fehér férfi minden egyedének sem volt, gyűjtögethetnékje, csak azoknak, akik Európában laktak a legutóbbi Würm glaciálisban, és ilyen ösztönnel nem rendelkeztek, családjukkal együtt sem volt annyi túlélési esélyük, mint sánta sünnek a hatsávos út közepén, csúcsforgalomban.
A fehér férfi gyűjt. Szellemi és iskolázottsági szintjének, érdeklődésének és hajlamainak megfelelően van, aki sörösdobozokat és van, aki reneszánsz festményeket, van, aki bélyeget, van, aki Lamborginiket, van, aki japán miniatúrákat, és ezen belül is van, aki XVII. századi cseresznyevirágos eredeti fametszeteket, más meg XXI. századi, hiányos öltözetű, karikírozottan nagy szemű tinilányokat ábrázolókat, ebből a szempontból ez mellékes. Gyűjt, mert ösztöne gyűjtögetésre készteti.
Ebben feszül egy látszólagos ellentmondás, mert a tömegeknek tanított komersz történelemoktatás első lapjain az olvasható, hogy az „ősember” (jelentsen ez bármit, ez kb. olyan fogalom, mint az izé) idején a férfiak vadásztak, a nők gyűjtögettek (meg barlangban lakott, és bőr ágyékkötőben kőbunkóval hadonászott). Nos, ez így eléggé sarkított, mert egyrészt a férfiak sem vadásztak mindig, és főleg nem mamutra (jellemzően nem mamutra, ha ősember lennék, én is inkább őzre és kacsára vadásznék, mint egy akkora benga nagy szőrös dögre, amivel nem bírok el, de ha elbírok vele, se tudom az egytizedét se megenni egyszerre az összes haverommal együtt se), mondani sem kell, hogy nem, nem laktak barlangban (nem közforgalmú, de a nemzeti park engedélyével, hivatásos barlangásszal látogatható a Bükki Kőlyuk-barlang, ahol meg lehet tekinteni, hogy a barlangba húzódott bükki kultúra embere a barlangban is felépítette cölöpházát), és az, hogy a „nők gyűjtögettek”, leginkább azt jelenti, hogy ők a vadászatokban általában nem vettek részt. Valójában – és erre a legékesebb bizonyíték éppen a férfiak gyűjtőszenvedélye és a nők ilyen irányú szenvedélyének jellemző hiánya – a gyűjtögetést, a begyűjtést is a patriarcha irányította és vezette, a nők csak munkaerőként vettek ebben részt, értelmét és fontosságát nem volt szükséges magukévá tenniük. Tették, amit mondtak.
Magyarország legnagyobb magán ásványgyűjteménye Kövecses Lajosé (Siófok).
Negyven év gyűjtőmunkája. A szerző felvétele.
Lényeges és fontos hangsúlyozni: a nőknél megfigyelhető, ruha-cipő-rúzs felhalmozás nem gyűjtőszenvedély. (Ezek a nő számára nem tárgyak, hanem protézisek, azaz önmaguk meghosszabbított részei.) A gyűjtögetés, a gyűjtőszenvedély nem egyenlő a gyűjtéssel, nem egyenlő rengeteg hasonló vagy hasonló célú tárgy kupacba hordásával és elásásával, a földbe vagy a szekrény mélyére. Utóbbi a méhecskék és a hangyák által is művelt dolog. A gyűjtőszenvedély feltételezi az adott téma iránti érdeklődést és abban elmélyülést, annak tanulmányozását, rendszerezését és szabályzását. A gyűjtőmunka ezért tanít és nevel, alázatot és szorgalmat, tanulást és kitartást igényel. Hitvány ember nem képes gyűjteni. Ezért szublimáció, ezért más már, mint az őse, a gyökéroka, a kiváltója volt, ahogy a labdarúgás sem egyenlő a háborúval, még ha a B középnek ettől eltérő véleménye is van. (Az 1960-as évekig Európában éppen azért nem létezett futballhuliganizmis, mert a szurkolóknak osztályrészül jutott igazi háború is, és köszönik, elegük is lett belőle, nem igényelték.) Azért több, mint a dolgok kupacra hordása, mert ősének, a dolgok kupacra hordásának is úgy volt csak értelme, ha az meghatározott célért történik, átlátva, tudatosan. Az ösztön adott, a cselekvés viszont már tudatos.
Ez adja gyűjtőszenvedély és az ehhez kapcsolódó tudományos gyűjtő, kutató és rendszerező munka kulturális, technikai, természettudományos jelentőségét és fontosságát: a legtöbb kiváló tudós és művész egyben gyűjtő is volt. A földrajztudósok ásványgyűjtők, a művészettörténészek műgyűjtők, a biológusok botanikai és zoológiai gyűjtők, a zeneszerzők hangszer-, vagy zenegyűjtők (az író írja, a festő festi, a zeneszerző „szerzi” ). Igen, én is tudom, hogy Snóblis Józsi söröskupak-gyűjteményének művészettörténeti jelentősége az egyetemes kultúra szempontjából messze nem olyan magas, mint Xantusz János és Kittenberger Kálmán Afrika-gyűjteményének, melyet „érdekes módon” nem afrikaiak gyűjtöttek, írtak le, és rendszereztek, de általánosságban, igenis, elmondhatjuk: gyűjtés nélkül nincs tudományos munka, se természettudományos, műszaki, de nagyjából humán területen se. Én megkockáztatom, hogy az a tudomány, aminek van egzakt leíró gyűjteménye. A rovartannak van. Az ásványtannak van. Az irodalomtörténetnek van. A néprajznak van. A genderizmusnak és a feminizmusnak pont annyi, mint a chemtrailnek. Olyan hosszú, mint a természetes floridai sípályák vagy a szaud-arábiai vallászabadság-biztosító törvények listája. Jó, igen, jelenleg még az exobiológiának sincs, bár nem jártam a CIA titkos raktáraiban, de annak elméletben lehetséges, hogy legyen.
Richard Katz, aki a múlt század húszas éveiben írta néprajz-, és útleírás-könyveit, azaz egy olyan világban, mikor a nyugati ember agyát és nyelvét még nem kötötte gúzsba a cenzúra és a politikai korrektség, leírja, hogy a „senang” maláj, az egyszerű ausztrál bennszülött vagy a bantunéger viselkedése és gondolkodásmódja egy természetes adaptáció ahhoz az éghajlathoz és életviszonyokhoz. Az, amit mi munka-, és társadalmi erkölcsnek nevezünk és tartunk, a szorgalom, a precizitás, az igyekvés és az előrelátás, a trópusokon nemcsak felesleges, de jórészt megvalósíthatatlan is. Pontosabban, nem célravezető. „A mi erkölcseink és társadalomfelfogásunk a színeseknek ugyanolyan káros, mint az övéké nekünk. Európai munkakultúrával élni délszakon annyira nevetséges, mint a Németországban a meztelenség decemberben.”
Tudnivaló, hogy a Karibi-szigeteken vagy dékelet-Ázsiában nem lehet csak úgy éhen halni vagy az út szélén nyomorultan elpusztulni, azt akarni kell. Arrafelé nem igazán van szükség házra és ruhára, a házakon leve nincs ablaküveg, mert minek. Elvan az ember egy pálmafa árnyékában is. A mangó és a banán gyakorlatilag úgy nő az út mentén, mint nálunk a parlagfű. Nem kell az embernek szántania és vetnie, aratna és télire gyűjtenie, ha nem akar. Európában minden tél nagy számban „irtja” az önálló életvezetésre képtelen hajléktalanokat, ott ez nincs. Ugyanakkor mégsem veszélytelen az élet, sok olyan körülmény van – a vérmételycsigától a májmételyférgen át az ebolán keresztül a mérges kígyókig, skorpiókig és az oroszlánig – amely ellen relatíve szerencse is kell, abszolút védekezés nincs. Ezért a trópusokon sosem volt „helyes” túlélési stratégia túlságosan okosnak, tanultnak és szorgalmasnak lenni, kellett az is, hogy az ember jókor jó helyen legyen, ehhez pedig alapfeltétel, hogy leginkább ne menjen sehová, ha nem muszáj. Más szavakkal: egy színesbőrű genetikailag nem akkor sikeres, ha három gyereket gondosan nevel, taníttat és oktat, mert mindez hiába, ha más véleménye van erről egy krokodilnak vagy egy sárgaláz-terjesztő haemogoggus-szúnyognak, hanem akkor sikeres, ha „gyárt” tucatnyi gyereket, de egyébként túl sokat nem invesztál beléjük, mert egy cápafog vagy egy mérges szkolopendra azt bármikor nullázhatja, és majd az élet szelektál, hogy megmarad-e belőle vagy három. Egy olyan világban, ahol akár egy törzsi háború, akár egy hurrikán bármikor elviheti az ember minden vagyonát, inkább hódít az „élj a mának” szellem, mint a gyűjtés, a felhalmozás. Minek gyönyörű házat építeni, ha egyrészt nem esik a hó, másrészt minden harmadik évben úgyis viszi az ügyeletes trópusi ciklon? Katz leírta, hogy a Fidzsi-szigeteken a bennszülött és a bevándorolt indiai kuli egyaránt annyit dolgozik csak, hogy aznap legyen mit ennie, a holnappal mit sem törődik. Aki törődik a holnappal, a kínai kereskedő, akinek a számlakönyve nem felejti el azt, amit a fidzsi bennszülött tegnap „hozomra” vásárolt, de a kínai is kénytelen magas összegű biztosítást fizetni, részint a cunamik, részint a bennszülöttek „feledékenysége” miatti üzleti veszteségek okán, mert a szorgalmas kínai – felhalmoz. Gondol a jövőre. A fidzsi nem. Katz leírja: a legtöbb maláj azt se tudja, hány éves, és mikor született. Minek foglalkozni azzal, ami elmúlt, és minek törődjön azzal, ami majd csak soká lesz? Sok évezredes, életmód és környezet bevéste kollektív gondolkodásmódot nem lehet csak úgy megváltoztatni.
A Kalahári-medence busmanjai még a hetvenes években is ténylegesen kőkorszakban életek, és mint ilyen, ugyanakkor barátságos emberek (a hasonlóan kőkorszaki pápua törzsek nem voltak barátkozósak, sőt, megették, aki óvatlanul megközelítette őket) a néprajztudósok az ő viselkedésükből igyekeztek az őskorról minél többet megtudni. Vadásznak és gyűjtögetnek, földet nem művelnek: a férfi dolga a család ennivalójának biztosítása. A busmanok nem tartósítják a húst: nem tárolnak. Mit tesznek, ha nincs zsákmány? Egyszerű. Éheznek. Foto: sulinet tudásbázis.
Hogy egy kellően „rasszista” példát hozzak (mivel minden, az emberi népcsoportok, nemzetek, rasszok közötti fiziológiai vagy kulturális különbözőség felvetését és a gyakorlatban történő figyelembe vételét manapság „rasszizmusnak” nevezik, a valódi rasszizmus, mint olyan, elvesztette értelmezési keretét) gondolkodni képes ember nem lepődik meg azon, hogy egy , de több mint ezer éven keresztül vándorló életmódot folytató, de nem nomád (azaz: nagyállattartó, legelőváltó pásztor) állandó települést és államalakulatot nem képező, sátorban és lovaskocsin lakó törzs tagjainak többsége Európába érkezése után több mint ötszáz év múlva is európai szemmel nézve döbbenetesen igénytelen lakókörnyezetére, azt elborítja hulladékkal, nem foglalkozik háza karbantartásával, nem foglalkozik földműveléssel (közmondásosan nem szokja a szántást), ellenben autó (korunk lovasszekere) a legnagyobb szegénység esetén is kell neki, azt cicomázza. Hogy a vándorló vagyonát, pénzét nem fekteti nehéz barokk diófa bútorgarnitúrákba, stabil üzleti érdekeltségekbe vagy földbirtokba, hanem letelepült ember számára megmosolyogtatóan vad vonzalmat érez a könnyen szállítható arany, az ékszerek, a testen állandóan viselhető (gazdagságot azonnal mutató és mobil, ill. gyorsan értékesíthető) csillogó nemesfémek iránt? Egy vándornál ez a logikus. Más a világ rendje Európában és dzsungelben.
A precíz és embert próbáló munka, a feszes ütemterv, a hajtás nap mint nap, Európában, Észak-Amerikában, Kínában vagy Japánban meggazdagodást, Brazíliában, Szudánban vagy Kongóban szívinfarktust okoz. Kutasi Kovács Lajos írta Amazónia-monográfiájában, hogy a vele együtt kivándorolt „hajtós” emberek pár éven belül mind meghaltak, többnyire szív-, érrendszeri betegségben. „Felhígul a vér”, ahogy a brazil caboclo mondja: a trópusokon nem szabad idegeskedni és törtetni, ha valaki hosszú életet szeretne. A mi normáink és gondolkodásmódunk ott nem érvényes, a trópusi ember azt, amit mi erénynek tartunk, az előrelátást, az óvatosságot és a tartalékképzést – kineveti. Nem is érti. Amit mi lustaságnak és felelőtlenségnek, alacsony munkakultúrának és az önbecsülés és becsvágy hiányának gondolunk és lenézünk, nekik az ahhoz az éghajlati és környezeti viszonyokhoz való elkerülhetetlen alkalmazkodás. Ahogy a miénk is az! Katz le is vonja a következtetést: senki ne higgye, hogy fehér ember trópusi viszonyok között európai országot tud létrehozni, a fehérnek téllel bíró, minimum mediterrán éghajlatú országra van szüksége. Fokföldön és Argentínában, Új-Zélandon és Kanadában megtehette, hogy kiirtotta az őslakosságot és elfoglalta a helyét, Kenyában és Zanzibáron, Indiában és Guatemalában legfeljebb megpróbálta, aztán legyintett, és belátta, hogy legfeljebb ültetvényes lesz, és a színeseket dolgoztatja, azzal a tempóval, amivel a színes dolgozni hajlandó. (Ehj, boldog békeidők… Éppen elég baj, hogy változik, melegszik az éghajlat, míg 80 éve Budapesten évi 3-4 nap emelkedett a csúcshőmérséklet 32 fok fölé, most 14-20 nap, lehet, két évtized múlva 100 nap, de a munkarend (egyenlőre) mit sem változik, szieszta nincs, tűző fényes délben kell aszfaltozni, aztán a melós essen össze a hőgutától. (A klímaváltozással foglalkozás nem fér e cikk kereteibe.))
Megismétlem: ezt mondta egy kiváló tudományos ismeretterjesztő író akkor, mikor még az egy meg egy az kettő, a kilenc meg kilenc meg tizennyolc volt a nélkül, hogy a tizennyolcas szám neonácinak lett volna minősítve. A józan és reális világban, mikor még magától értetődőnek számított, hogy Európát európaiak, Afrikát afrikaiak lakják, és mindenkinek ott van a helye, ahová való, persze, máshová is lehet rakni, csak az eredmény fájdalmas vagy röhejes lesz. Vagy egyszerűen csak mérhetetlenül gazdaságtalan.
(Közbevetés: Lukács Béla “Környezetgazdálkodás fizikus szemmel” című művében idézi egy afrikai értelmiségi álláspontját, mikor leírja, hogy mennyire megérthetetlen, mikor eljön a fehér ember Afrikába, meghonosítja a normáit, és persze, azt az afrikai elit is átveszi. Az angol, francia vagy német gyarmatos kiment a dzsungelbe, hatalmas házat épített, azt vastag szőnyegekkel és kárpítokkal rakja tele, mert oda haza ez jelképezte a gazdagságot: a hideg elleni védelem. Afrikában a szellős bungalló és a hideg cementpadló lenne a luxus és a kényelmes. Persze, a gond nem ez, hanem az hogy ez a személet a társadalom és a gazdaság minden szegmensét átitatja, az európai receptet akarják erőltetni a társadalomra, amely ott csak káoszt tud okozni.)
A fehér nőnek, akárcsak a trópusok lakóinak, nem alakult ki gyűjtési, összeszedési ösztöne. Ha jelen civilizált formájában az átlagember sport-, és gyűjtőhobbijait vizsgáljuk, elméletben nekik van igazuk, hiszen önmagában egy bélyeggyűjtés vagy söröspoharak vitrinbe gyűjtése a világ kocsmáiból kontraproduktív viselkedés. Mint ahogy a gyűjtési szenvedéllyel nem rendelkezés nem jelenti azt, hogy egy nő nem tud előre gondolkozni, háztartást vezetni vagy gazdálkodni, azt hiszem, a gyakorlati tapasztalatok ezt ékesen cáfolják, de azt megfigyelhetjük, hogy kevésbé törekednek a felhalmozásra és a készletezésre. Azt hiszem, ha bárkivel pöröl neje, hogy minek ebből ennyi, miért van tele mindennel a polc, miért van dugigra rakva a fagyasztó vagy miért kellett venni a hat mellé egy hetedik horgászbotot, a frappáns válasz legyen az: menj máskor feleségül egy négerhez, ne aggódj, ő nem fog neked hazahordani semmit: se fizetést, se tűzifát, se szerszámokat, se ennivalót. Legfeljebb változatos nemi betegségeket.
Like.
Azért mindig vannak kivételek: Mike Tyson-nak elég szép autógyűjteménye volt, szó szerint.
Volt? Mért, megdöglött már végre, vagy lefoglalták?
Az nem gyűjtemény volt, hanem egy rakás kocsi egymás hátán. Valszeg azt sem tudta, mennyi van neki. Mayweather is villogott a “gyűjteményével”, tök egyforma sportkocsik, mint egy autókereskedőnél, egy oldsmobil vagy bármilyen ízlést tükröző járgány nem volt közöttük.
Örülök ennek a cikknek. Ritkán látok gyűjtés tematikájú írást; -talán még Győző Bá’ ‘Gyűjtéstől a gyűjteményig’-je ugrik be de azon felül semmi… (ha már ásványgyűjtés)))
Érdekes a megközelítés, erre így még sosem gondoltam de tök logikus. Pár gondolatot azért megérne a gender vonalon túl a generációs és/vagy pixelbuzulós probléma is; -azaz, hogy gyakorlatilag a szemünk előtt szakadnak be a klasszikus tematikájú gyűjtői szcénák- mivel az Y, Z, alfa -ki tudja milyen generáció totálisan érdektelen az irányában. Persze vannak memetikai alapú érdeklődések de azokkal jellemzően a menőségnek áldoznak és az instagramnak ‘szednek össze’ tartalmat nem pedig gyűjtenek. Gondolok itt például a hanglemez boom-ra.
Ez egyrészről nyilván a hardcore gyűjtőknek paradicsomi állapot, mert a telefonnyomkodó tömegek le se szarják az értékeket ami mellett úgy sétálnak el mintha egy eldobott papírzsepi lenne: -ezért 2-3 éve eszement tömegben érhetőek el különlegességek-, másrészről viszont erodálja ugyanezen gyűjtemények értékét nem beszélve az így elvesző leletanyagról. Az azért magáért beszél ami Barna György Úr gyűjteményeivel történt.
A magánvéleményem, hogy számos területen lesz még reneszánsz, de most a éppen vagy a gödör alján gázolunk vagy lesz még lejjebb.
A faszbuk-ismerős meg a lájk gyűjtögetés már lófasz?
Én speciel rohadtul utálok gyűjtögetni, ráadásul viszolygok minden ingóságtól, ami 20 kg-nál nehezebb. Viszont néha mániákusan rendezgetem a környezetem. (Az irodám az ergonómia csúcsa.) Egyszer láttam, hogyan vadásznak a busmanok, egy 60+-os papóca a fiával és egy zöldsapkással. Lehet, hogy mi nagy gyűjtögetők, tervezgetők vagyunk, de ők zseniális stratégák. Egy fehér ember a szavannán lőfegyver nélkül reménytelen eset, na ők fergetegesek voltak. (A szavannán végképp nem esik a banán a szádba, ahhoz képest Európa is egy kánaán.) Egészen elképesztő volt, hogy milyen gyorsan milyen remek következtetésekre jutottak a nyomolvasás során, arról nem is beszélve, hogy az elitkatona kondija teljesen kifújt mellettük, csak lassította őket, ráadásul a zsákmányt is csomószor megriasztotta.
Lehet, hogy az európai szemnek 60+-os busman papóca igazából 21 éves -élete hajnalán- csak kicsit megviselte a szavanna)))
Akkor viszont a hatéves fiacskája volt igencsak túlérett.
…
…
És akkor fűzzük tovább: soha nem az alfa hozta haza a kaját. Az alfa nem gondoskodik az utódáról, mert nem kötődik az adott nőstényhez sem, hiszen bármelyiket megkapja. Maximum a háremre vigyáz, ha jön egy rivális alfa vagy egy ragadozó, de akkor sem az élete árán. Az alfa nem működik együtt más hímekkel, mert védi tőlük a háremét. A nőről, gyermekről gondoskodás, a többi hímmel – akár önfeláldozással – való együttműködés béta tulajdonság. A hímek vezetője nem alfa, hanem a legrátermettebb béta, akit a többi hím is elfogad, hiszen aki úgymond kiverekszi magának alfa módon a vezető pozíciót, azt a gyengeség első jelére elpusztítják. Egy ilyen instabil csapattal pedig bajosan hódítottuk volna meg a Földet. A béták lázadása tette az embert Föld urává.
…
A hozzászólásod után elkezdtem agyalni ezen az egész alfa-kérdésen, immár sokadjára, és per pillanat a következőre jutottam:
Az alfák, köszönik szépen, jól vannak. Régen is dugtak, ma is dugnak. Aki alfa, az tud róla. Ha az lennék, tudnék róla.
Én nem vagyok alfa. Sose leszek az, még ha cigánykerekeket hányok, akkor sem. Én béta vagyok, esetleg omega incel. Maximum alfásabb lehetek, de sose leszek alfa.
Leszarom.
És annak ellenére, hogy sose leszek alfa, nekem nő kell. Mégpedig jó nő. És ha a hivatalos szabályok szerint az van, hogy nekem azt dobta a gép, hogy sorry srác, de neked így pont nem, így jártál bazmeg, fogadd el ezt a helyzetet mosolyogva, és szép csendben és halkan dögöljél meg, nem zavarva minket azzal, hogy neked is van farkad és szeretnéd halálod előtt lehetőleg még használni is, akkor onnantól kezdve mi értelme a hivatalos szabályok szerint játszania az ember fiának?
És a következő lépés az, hogy: -Hát akkor gondolkodjunk, Béláim (avagy Bétáim). Mi a teendő?
A dolgunk az lenne, hogy összehozzunk egy olyan világot, ahol mi béták nem a partvonalról, irigykedve és rejszolva nézzük, ahogy az alfák jó nőket dugnak. És ha ehhez mondjuk esetleg ki kell nyírni az összes alfát, aljasul hátbadöfve őket egy mérgezett tőrrel, ám legyen. Én legalábbis így látom. Nekem egyik alfa sem ugathat, meg különben is, nekem egyik se a spanom.
És mielőtt ezen felháborodna bárki is, hogy milyen kis köcsög álságos hátbaszúrós kisfarkú béta nyomoronc vagyok aki csak irigy a nála jobbakra, ki kell mondanom: az alfák kurvára cserbenhagytak minket, ezért baszottul megérdemelnék ezt a sorsot. Mert nem vezetnek lófaszt se, nemhogy a társadalmunkat, mert ránkszabadították a korlátlan hipergámiát, mert hülye picsákat raknak fölénk az egyenlőség nevében, mert hagyják hogy idegen, színesbőrű férfiak tömegei jöjjenek a területünkre. A mai alfák lófaszok az én szememben. Vagy egyszerűen csak nincsenek? Azzal együtt, hogy vannak, akik többet dugnak mint én?
Ugyanakkor kell lennie valami normális megoldásnak is. Mondjuk a klasszikus, monogám keresztény házasság intézménye? Végül is évezredeken át bevált. Az alfáknak mindegy, ők dugni fognak így-is, úgy is.
Ezt kéne visszaállítani. Patriarchális reakció kell. Lehet, hogy tényleg csak egy béta incel felkelés tudná ezt kikényszeríteni?
Nagyon helyes. A civilizációt a béta férfiak építették fel. “Boldogok a szelídek, mert ők öröklik a Földet.”
No, itt egy “alfa”.
http://www.she.hu/herself/20181126-hivatasos-katonabol-haztartasbeli-apa-lettem-dosa-eszter.html
A kérdés csak az, hogy a (második) gyerek kitől van?
…
Minden tiszteletem dicső honvédeinké.
Ugyanakkor egyrészt én is voltam katona.
Másrészt kétségtelenül férfias foglalkozás, és a nők valóban buknak az egyenruhára.
De önmagában az, hogy egy ember a fegyveres erők tagja és kiválóan érti a szakmáját, az még nem jelenti automatikusan azt, hogy az illető a nőkkel is tud bánni…
…
Nagyvonalakban egyetértek. Kicsit visszatetsző, ahogy férfitársaid, saját bemondásuk alapján, lebétázod (fő az önbizalom, ugye), de a gazdasági hatalom visszavétele nélkül nincs semmilyen megoldás. Mai cikk, valamit sejtenek a hatalmi berkekben is erről, bár, tartok tőle, öszvér fog születni:
https://magyaridok.hu/velemeny/csaladpolitika-nepesedespolitika-3699704/
…
A végkövetkeztetésem nekem is ugyanaz, hiába más a kiindulópontom. Én alapból nem hiszek az alfaságban, az emberré válás egyik alapja szerintem az alfák legyőzése volt. A civilizációt a béták építették fel. Ha a nő szétteszi a lábát az alfának, azzal ugyan hallgat az ősi ösztöneire, de ugyanúgy felrúgja az alapvető civilizációs normákat, magyarán ugyanolyan szar alak, mint a férfi, aki nem gondoskodik az utódáról.
…
A matriarchátust feminista áltudósok találták ki, nincs semmilyen tudományos alapja. Vannak elszigetelt – ráadásul nem is ősi – kis közösségek, amire rá lehet fogni nagy jóindulattal a matriarchátust, de ott azt a speciális helyzet (férfiak kihalása stb.) idézte elő. Minden organikusan fejlődő társadalom patriarcha.
Az utódok döntő többsége az alfától származott. A nőstények az alfához vonzódtak, mert a legjobb génállománya neki volt, ráadásul az alfa – génállományát védve – nem is engedte, hogy a béták párosodjanak. A béták egyetlen esélye a szaporodásra az alfa elűzése és az alfává válás volt. Ugyanakkor az alfa értelemszerűen nem tudott gondoskodni a hárem összes kölykéről (legalábbis a mai ember – Homo Sapiens – szintjén), így eleve sokkal életképesebb, gyorsabban fejlődő kölyköknek kellet születni a kiszolgáltatott helyzet miatt.
Ugyanakkor egy szexuálisan ennyire túlfűtött élőlény (az egyik legkanosabb gerinces), mint az ember, képtelen lett volna elfogadni, sőt együttműködni egy olyan vezetővel, aki megfosztja a pinától, szóval az együttműködés, és így értelemszerűen a vadászat egy alfával együttműködve szerintem kizárható.
Viszont történt valami az emberré válás során, aminek az alábbi mélyreható következményei lettek:
1. az emberkölyök a legkevésbé életképes lény az egész élővilágban,
2. az ember csúcsragadozó lett mindenfajta testi adottság nélkül,
3. az ember hímje a legbékésebb a természetben, még csak hasonló sincs hozzá.
Ezt az alfa-kérdést érdemes kicsit átgondolni, mert mintha valami nem stimmelne vele.
Ezekről mit gondolsz?
Szerintem egy klasszikus alfahím, akinek egy minimális esze is van, nem fogja levarrni az általa vezetett emberek asszonyait (még ha azok esténként a takaró alatt mind rá gondolva gyurmázzák is a kis pöcküket). Mert tudja, hogy az emberei bizalma és lojalitása abban a pillanatban ugrott, amint ez kiderül, és bosszúból az emberei vagy elárulják, vagy cserbenhagyják.
Nem véletlenül mondják, hogy a civilizáció egyik alapköve a szexuális ösztönök kordában tartása (a másik pedig a kontrollált agresszió.)
…
Tényleg nincs más út, zgy001.
Első körben a béta férfinak, mint egyes harcosnak, le kell esnie a tantusznak, hogy át lett baszva, és tököt növesztve cselekednie kell, különben marad a szopás élete végéig.
Második körben pedig jöhet ugyanez, de most már társadalmi szinten.
Más utat nem látok. Magától nem fog javulni a helyzet, az alfák nem fogják megjavítani nekünk a helyzetet, a nők még kevésbé: nekünk magunknak kell megoldanunk a helyzetet.
Ez van.
…
Nem dobok én el automatikusan minden lehetőséget, de jelen pillanatban a saját édesapámon kívül nem látok magam körül a mai világban olyan férfit, akinek a parancsára és/vagy őt vakon követve szuronyrohamra mennék egy ellenséges lövészárok vagy géppuskafészek ellen…
Aki a közösség fenntartása végett nem varr le minden nőt (értsd: megtartóztatja magát), az eleve nem alfa. Egy teljes közösségben (nőstényekkel) vagy kizárólag egy ivarérett hím, az alfa van, vagy a többi hím szexuálisan nem igazán aktív (például a farkasoknál). Nézd meg az állatvilágban, ha gyengeséget tapasztalnak az alfánál, rögtön hátba támadják. Az alfadominanciára épülő közösségeket az irigység, a félelem és a gyűlölet mozgatja. A emberré válás egyik legfontosabb lépése volt, hogy az alfaszerep megszűnt. A vadászatot nem az alfa, hanem a tapasztalt öreg vezeti, aki viszont más vonatkozásban (pld. utódnemzés) egyáltalán nem domináns. Nem véletlen, hogy teljesen más az ember vadászstratégiája, mint a csúcsragadozóké. Az embernél jellemzően nincs olyan dominancia, hogy az alfának van messze a legtöbb utóda, és a közösség tagjai sem csak a saját génállományú ivadékaikról gondoskodnak. Ez mondjuk hasonló a farkasokéhoz, de ott csak az alfa hímnek és alfa nősténynek vannak utódai, nincs kavarodás. Az oroszlánoknál meg minden utód egy hímtől (esetleg testvérpártól) származik.
“Aki a közösség fenntartása végett nem varr le minden nőt, az eleve nem alfa.”
A kurvák közösségét nem fenntartani kell, hanem szétrobbantani.
…
Te most komolyan mondod, hogy a közösségeket tinédzserek és huszonévesek vezetik? Egyébként anélkül, hogy jobban belemélyednék, vicces, milyen remek példákat hoztál az alfákra: a nőkkel szemben legendásan balfék Napoleont és Caesart, no meg a csatakbuzi Nagy Sándort. Egyébként meg Napoleont és Hunyadi Jánost kivéve valamennyien már eleve születésük jogán nagy hatalomra voltak predesztinálva. Ha értelmi fogyatékosnak születik, Caesar akkor is minimum a Senatus tagja, Mátyás és Nagy Sándor ugyanúgy király, Vilmos pedig Normandia hercege lett volna.
…
Most komolyan égetni akarod magad azzal, hogy soroljam a középkorú vezetőket? Majd minden országot ilyenek irányítanak, és így volt ez mindig. Az általad hozott példák durva kivételek. Az alfaság személyes adottságok, képességek sora. Az, hogy valaki trónörökös, nem az. Én valahogy Károly herceget nem igazán tudom összekeverni Muhammad Alival. Akkor nézzük a példáidat: Napoleon: teljesen bele volt zúgva Josephine-be, olyan rajongó szerelmes levelekkel bombázta még a hadjáratai során is, hogy azon még maga Josephine is csak röhögött. Egyébként Talleyrand-t és Napoleont is teljesen hülyére vette a felesége, holott a kor két legnagyobb politikai géniuszai voltak. Most akkor hol itt az alfaság? Egyébként Napoelon ugyanolyan szerelmes lett Mária Lujzába is, akárcsak egy kiskamasz. Mekkora macsó! Nagy Sándor homoszexualitására nincs bizonyíték? Már ha a buzibarátja emlékére emeltetett mauzóleumot nem vesszük annak… Caesart vajon miért is ölték meg? Mintha kicsit becsicskult volna Kleopátrának a nagy nőfaló. (Légy szíves, ne gyere a vulgármarxista lázálmokkal a köztársaság visszaállításáról).
…
Jézusom, hova keveredtem?
…
Szerinted most komolyan kellemetlen kérdés, hogy soroljak fel középkorú vagy idős vezetőket? Nem álltam neki felsorolni, mert hát minek töröljem beléd a lábam, meg hát ugyan ki vagy te, a vizsgáztatóm? És ha felsorolom, akkor mi lesz? Talán elismered, hogy ostobaságokat beszéltél? Ha ezt megteszed, akkor veszem a fáradságot, és felsorolok neked tapasztalt öreg vezetőket, de csak akkor.
…
Szerinted a bácsik a képen nyugdíjas öltönymodellek? Majd érettségire tanulni fogsz róluk.
…
Az 1. pontnak pont az a lényege, hogy alfadomináns közösségben ilyen alig életképes utódnak semmi esélye nem lenne. Ahhoz kell egy hím, aki az összes erőforrását kizárólag annak az egyetlen ivadéknak a gondozására fordítja. De amit veszítesz a vámon, azt nyered a réven, mert az ivadék születési gyengesége rejti magában egészen elképesztő tanulási képességét, intelligenciáját. Ez a gyenge ivadék a természet szuperlénye lesz.
A 2. pont azért fontos, mert az is elképzelhetetlen az alfadominancia mellett. Az embernél nagyon sok a hím. Máshol (pld. oroszlánoknál) az arány 20-80 % a nőstények javára, az embernél – a természeti népek esetén – kb. 25%-kal több a férfi, mint a nő. Ez is egyedülálló jelenség. És ezek a férfiak nem rivalizálnak, hanem együttműködnek. Ennek legszebb példái a rendkívül összetett stratégiájú vadászat (ilyen nincs még egy a természetben), és a nőstényeken való megosztozás. Alfadominancia esetén egyik sem működne.
A 3. pont vonatkozásában teljes a tudományos konszenzus. Nem találsz olyan humánetológiai munkát, ami olyasmit állítana, mint te. Ha 20 hím csimpánzt beraksz egy buszba, mire a végállomáshoz ér, mind megdöglik, kinyírják egymást. (A csoportok közötti versengés megint egy teljesen más téma, azt ne keverjük ide.)
…
1-2. pont: Világos, de a csimpánzkölyökkel ellentétben a csecsemő és a nő meghal, ha a férfi nem hoz nekik ételt. Tehát a béta stratégia dominánssá vált az alfával szemben. És szerintem itt az okot cserélted fel az okozattal. Nem azért jutott nő a bétának, mert a csecsemő gyenge, hanem azért születhettek gyenge (és zseni) csecsemők, mert a nőstény számíthatott a béta gondoskodására.
3. A csimpánzok esetében ez egyszerűen nem így van, de tudományos hivatkozások nélkül is nyilvánvaló, hogy egyetlen főemlős sem képes olyan nagy tömegben békésen együtt élni, mint az ember pld. Bombay bádogvárosaiban. De ha te láttál 1 millió csimpánzt vagy gorillát 3 km2-en életvitelszerűen együtt élni, akkor neked van igazad. A gyarmatosítást meg a harmincéves háborút felfűzni az alfakérdésre szerintem a probléma túlzott leegyszerűsítése, hogy mást ne mondjak, de ezzel tényleg túl messzire mennénk, és szerintem nem is igazán érdekes téma.
…
Cinikus voltam, de ezen tényleg nem érdemes vitatkozni. Az ember a legbékésebb főemlős, ez olyan bizonyított tény, mint az evolúció.
…
De akkor ez nem így van.A nők nem az alfákkal dugnak félre.A nők eredetileg az alfákkal dugtak.Ha másik férfi próbálkozott azt az alfa elintézte.Mivel nem lehetett ott mindenhol csak becsúszott egy-két idegen vérvonal a csoportból.Ahogy a csoportok nagysága nőtt úgy vált egyre ellenőrizhetetlenné az alfa számára ,mit is csinálnak a női.Tehát a nők a bétákkal dugnak “félre” .
A nők a diverzifikáció miatt (is) dugnak félre, és akkor, ha ezzel nem csökken a már meglévő életszinvonaluk, illetve ha kicsi a kockázata annak, hogy ha kiderül/”válás esetén” rosszabbul járna.
Több alfa is van, nem zárt és ellenőrízhető kiscsoportban élnek, másrészt meg a “prostítúció” az, amivel a béta be tudott kerülni a “nemzési folyamatba” – csimpánzok kajáért dugnak “alsóbbrendűvel”.
A közgazdaságtan “törvényei” érvényesek itt is.
Az ősasszony épp a pataknál oltotta a szomját ,gyűjtögetés közben kicsit messzebb tévedt a többiektől, ekkor megjelent egy ismeretlen jóképű fiatal ősember akit eddig még soha sem látott és csak úgy egyszerűen megtörtént a dolog.( A srác egyébként egy kanos béta hím volt a szomszédos közösségből és ő sem tudta miért is kóborolt arrafelé de megérte neki)
Eleinte a nő csak pinát adott kajáért, aztán a béta bevédte az utódot és a nőstényt is, majd hozott nekik is kaját. A nő így rájött, hogy jó üzlet a bétával párosodni.
Az alfa meg erre elszomorodott és hazament, nagy magányába MGTOW lett és kihalt, a béta meg virul a hűséges feleségével….
…
Nem szívesen offolom ezt a kiváló cikket, de kénytelen vagyok.
Ez a legjobb dolog, ami mostanában történik.
#ThotAudit
Mindig is úgy véltem, hogy a prostitúció, a szexmunka nem más, mint a béta bux kimaxolása. A férfiak teljesen normális szexuális vágyain való élősködés. Ráadásul adómentesen.
Enter the ThotAudit. (THOT=That Hoe Owes Taxes KEK) Ki más lehetett volna, aki belevág egy ilyen kezdeményezésbe, mint Roosh V, aki elkezdte az IRS-nél, vagyis az amerikai adóhatóságnál felnyomni a camgirl-öket. Adócsalásért. Imádom ezt a csávót.
(SerialSlut, remélem a te dolgaid rendben vannak a NAV-nál, fizeted az adót minden után amiért pénzt kérsz a férfiaktól mert ha nem, jön a TEK. KEK Na jó, igazából a vámkommandó, vagy hogy is hívják őket.)
Ha a férfiaknak kell adózni, kelljen a ribiknek is. Éljen a nemi egyenlőség.
Mondja ezt valaki, aki állítása szerint végig kurvázta a fiatal éveit és rajtuk vezeti le a beteges frusztrációit. Szerintem senki fejéhez nem szegeztek pisztolyt, hogy kurvának fizessen.
Na még egy megkeseredett szerencsétlenség, aki nem tud csajozni, a kurvázáshoz túl szarrágó, és inkább így éli ki magát. Lehet ennél mélyebbre süllyedni?
Nyilván nagyon fogja érdekelni a hatóságokat.
Mégegyszer: ki kényszerít bárkit is, hogy fizessen egy kurvának. Ha távozott a pénztártól utána már ne reklamáljon.
Tudod, kedves Aldo, a valós helyzet ezzel szemben a következő:
1. Nem jókedvemből kurváztam végig a fiatal éveimet. Tapasztalatlan, ám befolyásolható és érzékeny tiniként, alighogy rádöbbentem arra, hogy a farkamat nem csak a pisilés végett tervezte a Jóisten, és izgatottan optimista várakozással néztem a szexuális élet elébe, sikerrel győzött meg ez a kibaszott beteg világ és az idióta kortárs csoport arról, hogy a testem undorító és taszító, arról, hogy az, hogy egy ilyen is, mint én, szexuális vágyat érez, az gusztustalan, és hogy ha egy ilyen, mint én, arra számít, hogy a nemi vágyát valaha is kielégítheti, az egyszerűen nevetséges és még belegondolni is hányinger. Sikerült is kialakítani bennem egy jó kis testkép-zavart, szégyenérzetet a meztelenség iránt, természetellenes félénkséget, és a mindebből fakadó önbizalomhiányt és a totális értéktelenség érzését. Ehhez hozzájárult a blue pill-es, feminista kondicionálásom, az approach anxiety… Ha szexuális életet akartam élni, maradtak számomra a prostik. Arról, hogy ez milyen iszonyatosan megalázó egy fiatal férfi számára, arról talán ne is beszéljünk…
Ha nem lettek volna prostik, még ma is szűz lennék. Mondjuk így utólag visszagondolva, hálásabb lettem volna nekik, ha mondjuk fiatal srácként nem Chlamydiával fertőztek volna meg, hanem ha mondjuk azt mondták volna, hogy: “te egy helyes fiatal srác vagy, és nem az a szexuálisan taszító szörnyeteg, mint aminek magadat gondolod, és ha bátran és vagányul viselkedsz a korodbeli lányokkal, akkor simán van esélyed náluk”. Csak hát a kurvák olyanok mint a többi nő, a fiatal férfiak, az incelek szexuális nyomorából van a legtöbb pénzük, ezért gondolom mind örültek a nyomoromnak. Utólag, felnőtt fejjel nézve fiatalkori fényképeimet, sírni tudnék: csak egy átlagos, fiatal kölyök voltam, egész helyes, csakhát a tükör torzít ha az ember fejben testképzavaros…
2. Roosh V-ről azt állítani, hogy “nem tud csajozni”, elég merész kijelentés. A Game tudományának és az egész Manoszféra létrejöttének egyik megalapozójáról és hajtómotorjáról ilyet állítani vagy olyan szintű tudatlanságról árulkodik, vagy a valóság olyan szintű torzítására tett kísérletnek tűnik, hogy hiteltelenné válik tőle annak a mondanivalója, aki ezt egyáltalán megkísérli…
Nem hiszem, hogy a kurvázáshoz szarrágó lenne. Arról lehet inkább szó, hogy az illető NEM AKAR kurvázni. A dolog egy idő után nem ad semmit egy férfinak. Ha egyszer az ember fejében helyére kerültek a dolgok, miért akarná az ember a legmegalázóbb módon magára venni a Béta Bux szerepét, és a nők elszabadult, korlátlan hipergámiájának kimaximalizált Béta Bux stratégiáját azzal támogatni, hogy olyan szutyok ringyók zsebét tömi, akik egy normális világban az ember cipőjét sem fűzhetnék be?
3. A hatóságok imádják a megerőltetést nem kívánó könnyű munkákat, amivel a statisztikát egyszerűen és gyorsan, különösebb energiabefektetés nélkül hozni lehet. Ezeket az ostoba ringyókat sokkal könnyebben meg lehet fogni, ha megvan rá a hivatalos akarat, mint mondjuk a pénzmosásban utazó profikat.
Úgyhogy reménykedjünk, hogy előbb-utóbb Magyarországra is begyűrűzik a ThotAudit, és a NAV ott bassza majd meg ezeket a SerialSlut-féle ringyókat (akik mind azt hiszik, hogy többet érnek mint a vendégeik, pedig valójában a cipőjüket sem fűzhetnék be egy normális világban) ahol nekik az a legjobban fáj: a pénztárcájukba behatolva, mélyen és tövig. (Arról nem is beszélve, hogy ha feltöltik a letartóztatásukról készült videót a youtube-ra, akkor arra ki lehet majd verni a faszunkat. KEK)
4. Hogy ki kényszerít bárki is, hogy fizess egy kurvának? Nos, a prostitúciót, a legősibb mesterséget, anno nem a férfiak, hanem a nők találták ki, mint olyat. Egy férfinak önmagától sose jutott volna eszébe, hogy fizessen egy nőért, hiszen azzal szinte beismeri az ember, hogy nem tartja magát férfinak. Nem, kérem szépen: a prostitúció mint pénzkeresés ötlete anno a nők fejéből pattant ki. A kínálat váltja ki a keresletet. Helyzet az, hogy egy férfi alapból azt tehet egy nővel, amit csak akar, és ebben csak egy másik férfi tudná őt megakadályozni. A mi civilizációnkban, a mi kultúránkban viszont úgy döntöttünk, hogy megengedjük, hogy mindig a nő választ. A prostituált ezzel él vissza, amikor azt mondja, hogy őt pénzért megbaszhatja a férfi.
Miért ne reklamáljunk? Én már csak vissza akarom kapni a pénzemet. Ha a nő a szabad választás jogával úgy él vissza, hogy pénzért baszik, akkor szerintem az a helyes lépés, hogy mi, férfiak visszavesszük tőle a szabad választás jogát… Ebben az iszlámisták gondolkodnak jól: náluk, ha egy kurvát megerőszakolnak, egyszerűen nem értik, hogy mi ebben a bűncselekmény… De ne legyünk ennyire extrémek: egyszerűen azt mondom, hogy nincs olyan nő a Föld nevű bolygón, aki annyira felettem áll SMV-ben, hogy a különbséget csak egy jelentősebb pénzösszeg tudja eltüntetni köztünk, és az is csak ideig-óráig…
A prostitúció nem adómentes, csak illegális, így hát senki nem vallja be az adóbevallásában. Képzeld el, a strici bevallaná, leadózna utána, aztán bónuszként kapna 4-5 évet.
A stricinek illegális, de a kurvának és a kliensnek szerintem nem. A lényeg, hogy futtatni nem szabad őket, hanem maguknak kell megszervezniük a “munkát”. Ami annyira nem bonyolult, mert ott vannak a szakoldalak. A szakoldalak szerintem szürkezóna, de de-facto nem baszogatják őket, még az is lehet, hogy ki is van mondva, hogy a weboldal üzemeltetése nem minősül striciskedésnek.
Emiatt a szabályzás miatt a weboldalakat és a nőket sem lehet piszkálni, meg a klienseket sem, tehát mindenkinek a lelkiismeretére és a pénztárcájára van bízva, hogy mit csinál.
Viszont a jövedelem után adót kellene fizetni (sejtésem szerint, de nem ismerem a pontos szabályokat), amit gondolom nem nagyon szoktak. Tehát a ThotAudit itthon működhetne.
Lényegi eltérés van sok európai országhoz képest, van ahol például a klienst büntetik! Úgyhogy külföldön észnél kell lenni! LOL
Valóban lehet meghatározott keretek között csinálni, de az adóköteles.
Csak annyit korrigálnék, hogy Roosh V a Roosh Hour-ban azt mondta, hogy ő nem jelentett fel senkit, csak annyit írt be, hogy “kiváncsi mennyit fog bevallani a bevételéből” vagy valami hasonlót. És ő nem bíztat senkit hogy jelentse a thot-okat, de az tény, hogy az adóhatóság bónuszt ad ha bevételük keletkezik a bejelentés alapján :-).
Szóval valószínűsíthetően nem Roosh nyomta fel őket, ő csak twittel ezt-azt. De ez nem vesz el az érdemeiből, ő indította el a lavinát! És nekem is nagy kedvencem Roosh! :-) KEK
A topiktól függetlenül pedig egy remek koncertfelvétel, amibe beleakadtam: https://www.youtube.com/watch?v=lzQZfO-Bc_Y Panzerlied Japán előadásban – “GIRLS und PANZER HERBST MUSIKFEST 2015”
Amikor a karmester kitekint a közönségre és tapsra bíztatja őket… Szívmelengető
…
Van egy olyan kép, hogy közmunkaprogram Hitler alatt, meg fidesz alatt levélsöprögetőkkel, de nem találom.
Vaké Kona!!! megjöttem én is, és máris olvastam egy szuper cikket igy hogy egy pár napig távol álltam a mindenféle nettől meg világricsajtól…hogy legyek a cikkhez hű, itt van az én gyüjtésem eddig:
– kulturális- 384 kazetta
-115 lp
-391 CD
-64 DVD
1255 Könyv
-Magyar Metal Hammer az első számtól 2007-ig
.mekanika – mindenféle patentkulcsok, csavarok, anyák, holzcsavarok, hegesztőgép, subler, bádogvágó, kerti fölszerelés, undsoweiter…..
ja, és csajok is, most már kevesebb de jobb…