Ahogyan arról korábbi cikkünkben hírt adtunk, a magyar férfiszervezetek bojkottra szólítottak fel az IKEA ellen, mert a multicég tevékenysége során a férfiakat súlyosan megkülönböztető, lényegében férfigyűlölő szervezeteket, a NANE-t és a PATENT-et választotta társadalmi akciójának partneréül, kampányfilmjében férfiellenes sztereotípiákkal sértette meg a férfiak méltóságát, és tevékenysége során figyelmen kívül hagyta a családon belüli erőszak fiú és férfi áldozatait. Néhány nap leforgása alatt férfiak ezrei írták le ellenvetéseiket a Facebook-on és YouTube-on egyaránt az okkal kifogásolható kampányvideó alatt. A hangjukat felemelő férfiak rávilágítottak a multicég nőszervezeti partnerei körül észlelhető anomáliákra, bojkottra szólítottak másokat is, miközben kijelentették, soha többé nem vásárolnak az IKEA üzleteiben. Az IKEA sablonszövegekkel igyekezett hárítani a vásárlói kritikákat, de ezzel nem nyugatattak meg senkit sem. A hozzászólások olyan kínos részleteket is felszínre hoztak és olyan mértékben hiteltelenítették el az IKEA-t, hogy végül mára radikális megoldásra szánták el magukat: YouTube felületükön eltüntették, törölték az összes korábbi véleményt és letiltottak minden további hozzászólást. Úgy tűnik, inkább a kritikus hangok elfojtásával próbálkoznak, minthogy eleget tegyenek a megsértett férfiak kritikájának és a férfiszervezetek kérésének, hogy az inkriminált kampányvideót távolítsák el az internetről illetve forgassák újra megfelelő formában.
Nézzük sorban, hogy milyen súlyos problémát tártak fel a dühös bojkottőrök és az ügyről cikkező újságírók. Az IKEA egyik felháborodott férfivásárlója vette észre a NANE weboldalán, hogy csak színlelik a közhasznúsági beszámolók és az egyszázalékos adófelajánlásokról szóló beszámolók nyilvánosságra hozását, holott erre törvény kötelezné őket. A beszámolók helyén csak üres weblinkek állnak. Tizenhat évnyi beszámoló tűnt el a társadalmi kontroll kíváncsi tekintete elől. Az IKEA szakemberei a panaszra úgy reagáltak, hogy továbbították az észrevételt a NANE felé és kérik a vásárlót, hogy ezt maga is tegye meg. Habár az észrevétel hosszú napokkal ezelőtt született, a NANE továbbra sem tett eleget törvényi kötelezettségének. (Itt láthatjuk, pontosabban nem láthatjuk: NANE közhasznúsági jelentéseit) Bizonyára úgy hiszik, ők a törvények felett állnak.
Nem régen a Magyar Nemzet is egy cikket tett közzé az IKEA-NANE kampányról, amelyben rávilágítottak, hogy a nőszervezet csak a “lelki bántalmazásokkal” kapcsolatos, szakmailag megkérdőjelezhető, tíz éves statisztikákat emelt ki a kampányvideóban, amivel torzítva sugalmazza, hogy a nők rendszeresen “férfi erőszaktevők” súlyos terrorjának vannak kitéve. Ezen kívül a cikk már címével is céloz rá, hogy a NANE és a holdudvarába tartozó “civilek” jórészt külföldről felbérelt társadalmi felforgatók, ezért fordulhat elő, hogy “tüntetéseiken” a jelmondatokat sem kimondani, sem leírni nem tudják; a “semmit rólunk nélkülünk” az ő dialektusukban úgy hangzik, hogy “sámi rólu námkülö”. Mindezek hatására sokan felvetik, hogy a NANE társadalmi támogatottsága valójában aligha létezik, egy külföldi ügynökszervezetről van szó, amely Soros György Nyílt Társadalom Alapítványának pénzén kívül elteszi a Magyar Állam költségvetési támogatásait is. A Magyar Nemzet értesülése szerint ezen felül most még az IKEA 35 millió forintját is bezsebelhetik. Ebbe már csak azért is borzalmas belegondolni, mert alapos okkal feltételezhetjük, hogy ezt a pénzt sem fogják másra költeni, csak újabb férfigyűlölő uszításra, és külföldi kamutüntetők felbérelésére. Emiatt is sokan adnak hangot annak a véleményüknek, hogy kérni kellene a NANE civilszervezeti státuszának ügyészségi felülvizsgálatát és kezdeményezni lenne szükséges a radikális feminista szervezet közhasznú jogállásának megvonását.
Habár az IKEA cenzorai éppen lázasan azon dolgoznak, hogy a társadalmi kritikának még a nyomait is eltüntessék, most megmentünk a köznyilvánosságnak néhány véleményt, amelyeket az IKEA nyilvános felületeire írtak ki a felháborodott vásárlóik:
Azt gondolom, hogy az IKEA jelmondata “Fair and Equal” azt is kell, hogy jelentse, hogy nem törli szelektáltan az IKEA moderátorának nem tetsző kommenteket. Sajnálatos lenne azt gondolni, hogy az IKEA így működik. Felkér egy kommentelőt, hogy tartózkodjon a gyűlöletkeltéstől, amikor az rámutat, hogy épp az IKEA kapmányvideója teszi ezt? Mi volt gyűlöletkeltés ### kommentjében? Miért kellett törölni? A “Fair and Equal jelmondat alapján illendő lenne legalább visszaállítani. Lehetne, hogy az IKEA ne sűllyedjen bulvárszintre hivatalos Facebook oldalán?
IKEA, elég nehéz úgy eszmecserét folytatni, hogy a neked nem tetsző kommenteket törlöd. Most például az egyik saját hozzászólásomat nem látom, az arra érkezett válasszal együtt. Kaptam fb értesítőt, hogy válaszoltak rá, szerettem volna ezt elolvasni. Szerintem semmi sértőt nem írtam, ezért nem értem a cenzúra okát. Megmagyaráznád?
…látott már olyan bántalmazásra figyelmet felhívó videót, amiben nő a bántalmazó?Nem is beszélve arról, hogy a mellékelt linken lévő oldal is ezt hangoztatja, ahogy a támogatóként ajánlott civil szervezetek.Valahogy az nem tetszik a férfierőszak híveinek, hogy a családon belül bántalmazott gyerekeket a legtöbb esetben a család nőtagjai bántalmazzák. Ahogy az sem, hogy a családon belüli erőszak halálos áldozatainak többsége fiú, férfi.
…pont ez a nagy probléma. A film csak egy példát mutat be. A kampány is csak a családon belüli erőszak egyetlen szegmenséről szól. A kampány neve viszont nem ez, hanem az egész téma. Így azt a látszatot kelti, mintha ebből az egy szegmensből állna a téma, és semmilyen más aspektus nem létezik.Roppant sajnálom, hogy beálltatok a hazug feministák mögé. Soha többet nem fogok nálatok vásárolni, az oldalatokat és a reklámjaitokat pedig le fogom tiltani minden informatikai eszközömön.
IKEA, ha a film a nők elleni bántalmazás ellen szólal fel, akkor a videó leírásában miért kifejezetten a családon belüli erőszakról írtok? Ha a családon belüli erőszakról szól, akkor miért a nőket említi egyetlen áldozatként?
Megdöbbentő, hogy az IKEA a családon belüli erőszakkal a férfiakat ruházza fel. Mélyen hallgat a családon belüli férfiakat érintő erőszakról. Miért? Az erőszak gender semleges, kedves IKEA. Mi a motivációja a cégnek, hogy ezzel ellentétes álláspontot képvisel?
“Az IKEA-nál az a célunk, hogy szebb hétköznapokat teremtsünk az emberek többsége számára. Hisszük, hogy ennek alapja az, hogy mindenki biztonságban érezze magát az otthonában. Ezért döntöttünk úgy, hogy a következő két évben elkötelezetten támogatjuk a családon belüli erőszak áldozatait.” – Nem áll össze. Amit tesztek, az az , hogy kiemelitek az áldozatok egy csoportját a neme szerint, a másik nemet pedig beállítjátok elkövetőnek. Ezzel bántotok egy csomó embert, aki lehet, hogy épp áldozat, de legalább ártatlan. Ez így nagyon nincs rendben. Ez így nem társadalmi felelősségvállalás, hanem “culture war” propaganda egy gátlástalan profitorientált gigacégtől.
Sajnos nem igaz, hogy a családon belüli eröszakot férfiak követnek el többségében. Itt egy millios külföldi statisztika a gyerekbántalmazásrol, amiböl kiderül hogy 70%ban az anyák verik a gyereket…
Nem értem, miért férfisovinizmus kimondani, hogy az éremnek minimum 2 oldala van. A gyerekek a harmadik. Miért nem látod ugyanebben a nősovinizmust, amikor a “mindenki” álcája mögött csak a nők biztonságáról beszélnek?Azért veszi magára minden férfi, mert egyértelműen ezt sugallja a kampány. Hiába nem bántalmazó a férfiak túlnyomó többsége, mégis ezt a sztereotípiát próbálják sulykolni. Obenauf férje például nem tartozik bele a “mindenki” NANE-szerinti értelmezésébe.
Férfiak Napjára szép kis “ajándék”.
Remélem, a Gilette kampányhoz hasonló pénzügyi eredménnyel zárul ez az üzleti fogás.
Kedves IKEA… mélységesen csalódtam… még a végén úgy jár mint a Gillette márka… pedig törzsvásárló vagyok… Na de ez a videó …enyhén szólva is diszkriminatív és gyűlöletkeltő. Szerintem maradjanak a családnál a bútornál és a kényelemnél.
IKEA, gyáva szemetek vagytok. Az egyetlen embercsoportot választottátok az agresszor szerepére (céltáblának a gyülölködésre), akiket a polkorrekt világunkban sajnos “szabad” köpködni következmények nélkül: FEHÉR FÉRFIT. Ezzel nem vállaltok kockázatot, csak minket aláztok meg azzal, hogy rossz színben tűntettek fel bennünket. Ez 2 védett tulajdonság alapján diszkriminatív támadás. Bőrszín és nem szerint… Elvárható a bocsánatkérés a részetekről!
Jelezném, hogy olyan szervezetnek segítenek, akik nem teljesítik a törvényi kötelezettségeket, az éves jelentés a működésük hátteréről és részleteiről nem érhető el! Csak üres linkek vannak kirakva de egyik sem él!
Horror és szerintem pont a nőket idegeníti el! A B2W közösségben (Business to Women) mindig arról beszélünk, hogy a negatív kampánynak az eredménye is negatív! Eddig se sokat jártam az Ikeába, de ilyentájban rendszeresen rendelem a zseniális mézeskalácsokat… idén máshonnan veszem! Nyilván csepp a tengerben, de engem elveszítettek!
Gilette pont ezt csinálta tavaly, 8 milliárd dollárt buktak is rajta. Az IKEA is megérdemelné simán. Én eddig sem vettem ott semmit a lakásba, mert szerintem ócska.
A bántalmazott gyerekekről vagy férfiakról nem láttam semmi említést a kampányfilmben. Nem a probléma eltussolását céloztam be, csak az IKEA nem illik be nekem a képbe. Ráadásul nagyon egyoldalú. Szerintem.
IKEA, hazugság, hogy minden diszkriminációt elítélnek, hiszen kategorikusan férfigyűlölő, álstatisztikákkal manipuláló szervezeteket támogatnak. Egy tisztességes cég szóba sem állna olyanokkal mint a NANE.
IKEA, tisztázzunk valamit! Ez egy céges felület, nem egy civil szervezeté! Még akkor sem használjuk a brandet ilyen kampányokra, ha olyan témát feszegetünk, ami mellett van társadalmi támogatás! A családon belüli erőszak effajta ábrázolása pedig évek óta erősen megosztja a fogyasztót!Lehet a civileket támogatni, de nem a brand nevében, annak felületén! Főleg nem egy erősen megosztó üzenettel!
Párkapcsolati és családon belüli erőszakot említ, de a film annak csak egy szelete. Lehet ilyet egy civil felületre kitenni. De az IKEA nem civil szervezet!Mi a célja az IKEA-nak ezzel?Akárhogy nézem ez gusztustalan!Az áldozatokat akarja aktivizálni? Az lenne a segítség, hogy a bántalmazottak az IKEA-ban költekezzenek?Ahogy beleolvastam a kommentekbe, úgy tűnik, hogy ez a cél! Nyerészkedni az áldozatokon.Vagy a férfiakat célozza meg ez a reklám? „Törjél zúzzál, utána gyere az IKEA-ba és vedd meg újra, amit összetörtél?Ki azonosul a filmbéli férfi karakterrel? Ebből vevő nem lesz!Esetleg a marketinges csapatnak kedvébe járt a konkurencia?Vagy szimplán felelőtlenek? Átgondolták ennek az üzleti kockázatát? Szerintem nem!Maguk szerint mire asszociál ezek után egy vásárló? Mire következtet ebből a kampányból aki érintett és mire aki nem?Felhívnám a figyelmüket, hogy a NANE 26 éves, de eredményt mai napig nem tud felmutatni!26 évnyi működés után nem a problémáról kellene már szólni, hanem a megoldásról!De a NANE nem gondolkodó és nem cselekvő szervezet, hanem egy fingreszelde!A mai napig nincs metodikájuk a megoldásra és a szervezet tevékenységét figyelemmel követve láthatóan nem is ez a cél!Miért vállal az IKEA szövetséget olyan szervezettel, ami se nem hatékony, se nem eredményes a családon belüli erőszak elleni küzdelemben?Ne feledjék! Jelen esetben nem a NANE vállalja az üzleti kockázatot, hanem az IKEA!Más f*szával verni a csalánt. Ennyit tud a NANE felmutatni 26 év működés után. Működést írtam, nem tevékenykedést. Az ugyanis nem tettenérhető!Szálljanak ki ebből, míg nem késő!
…egy tesze-tosza civil szervezettel teszik ezt. Ők 26 éve eredménytelenek e témakörben, tehát nem értenek hozzá. Maguk mégis egy eredménytelen szervezet tanácsait követik! Kampányoljanak ők a saját házuk táján…
Kedves IKEA!
Remélem, nem baj, ha tegezlek. Megszoktam ezt a fajta kommunikációt, amit azért vezettetek be, hogy közelebb érezze magát hozzátok a vásárló. Valahol egy bizalmi viszony az, amikor az ember órákat tölt egy áruházban, hogy kiválassza a saját otthona hangulatát, és aztán odaadja a pénzét cserébe, aminek a megkeresésével az élete egyharmadát, de lehet hogy a felét, eltölti.
És tudjátok mit? Működik. Mindenki szeret titeket. Az IKEA egy olyan brand, amit lehet szeretni. Nagyon sok márka dolgozik azon, hogy szerethető legyen, hogy hűséget váltson ki a vásárlóból, hogy elkötelezze, hogy úgy szolgálja ki, hogy közben a vásárló is kiszolgálja őt. Nagyon sok áruházlánc hirdeti azt, hogy “szeress”, legutóbb a madárkás közért csinálta ezt, direkt nem írom le, de minden nap hallgatjuk, és nem szeretjük tőle jobban, és a piros nagybetűs közért is hiába mondja, hogy a legkisebbek is mennyire számítanak, attól se megyünk holnaptól kizárólag oda.
De az IKEA más.
Titeket szeretünk. Sokszor az ember oda sem néz a többi bútoráruházra, ha valamit nálatok kapni, mert akkor inkább tőletek veszi meg. Karácsonykor többször is benézünk csak azért, hogy lássuk a fényeket meg a hangulatot, hogy érezzük a mézeskalácsot meg a fahéjas almát magunk körül – a családi tűzhely meghittsége és a szeretteinkről való gondoskodás úgy kapcsolódott már össze a fejünkben az IKEA branddel, hogy nem is erőltettétek, nem is küzdöttetek érte; vagy talán éppen azért. Mert őszinte volt. Mert megterveztétek ugyan, hogy mi merre, de sosem a szándékos marketingfogások hozták meg a győzelmet, hanem hogy őszinték és kedvesek voltatok, és az emberek szeretik ezt viszonozni, és szeretik magukat otthonosan és szeretve érezni. Az IKEA egy békés kis sziget, ahová el lehet menni, és mindig jó. Nem tudjuk, miért, de jó.
Ebbe a hangulatba sikerült most belerepülnie a NANE egyesületnek.
Nem értjük, hogyan. Nem értjük, miért. Hogy ki volt az, aki ezt megengedte, ki volt az, aki kapott tőlük egy levelet, és nem töltött el vele 3 percet a Sokszínű Keresőprogramban, hogy felfedezze, miről is szól a NANE tevékenysége. Csak azt látjuk, hogy elhittétek: az is a szeretetről, a biztonságról meg az otthon melegéről szól.
Ugye most már sejtitek, hogy nem így van?
Most, hogy a férfiszervezetek tiltakozni kezdtek, talán kibomlik majd egy teljesebb kép. Hogy ez az egyesület a férfiakat tekinti ellenségnek. Hogy náluk apuka a potenciális bűnöző, náluk apuka az, aki veri anyukát, és anyuka az, aki a sarokban sír a gyerekkel. Ez a sztereotípia az, amit ők elsősorban közvetíteni akarnak, és hiába vannak férfi áldozatok, hiába vannak női elkövetők, innentől kezdve ők a kisebbség, mégpedig egy olyan kisebbség, akinek kivételesen nem kell foglalkozni a jogaival. Mert mindenki másnak a jogai nagyon fontosak, ha csak egy-két százaléka a társadalomnak, akkor is – de a férfi áldozatok láthatatlanok. A férfiak, akiket sokkal-sokkal több fizikai erőszak ér, és akiket az anyák is gyakrabban bántalmaznak, mint a lánygyereket; a férfiak, akiket a családjogi bíróságok elidegenítenek, akiket a pénzvadászatból házasodó nők évtizedeken át kirabolnak, majd öngyilkosságba hajszolnak, ők nem léteznek. Csak a nők elleni, férfi által elkövetett erőszak létezik, mert a NANE így látja a világot. Mert a NANE nem a nőkért van, hanem a férfiak ellen.
Döbbenten néztem az első videótokat. Amikor a szervezet neve felmerült, már tudtam, hogy baj van, és a videó aztán nem is hagyott efelől sok kétséget. “A nők elleni erőszak a legtöbb esetben láthatatlan”, hadarta sietősen a narrátorhang. 49%, állításuk szerint, és senkinek nem szúr szemet, hogy ez ellentmondás: ha a 49% mellett lenne egy sokkal nagyobb százalék, amiről nem tudunk, akkor meghaladnánk a százat. De miért csak a nőkről beszélünk? Miért “a nők elleni erőszak”, miért nem “az erőszak” számít?… Miért kap egy egyesület össztársadalmi támogatást arra, hogy az emberiség felét a szőnyeg alá söpörje? Családon belüli erőszak az is, amikor az anya bántja a gyereket. Nagyon sok ilyen esetről tudunk. Miért nem erről beszélünk – miért nem olyan szervezettel szerződik az IKEA, akik mindenkit védenek, miért kell ennyire diszkriminatív irányból közelíteni egy létező és súlyos problémához?
Persze nem tudjátok, de a NANE senkit sem véd, senkiért nem harcol. A NANE kiadványokat terjeszt, és ha valaki felhívja őket, hogy “segítsetek, ver a férjem”, általános dolgokat mondanak, bizonytalanul azt javasolják, hogy talán hívja a rendőrséget, vagy a PATENT egyesületet; igazi segítség nem érkezik, és eleve nem is mindig veszik fel, csak bizonyos napokon, bizonyos idősávban. Ők nem a nők megsegítését tűzték ki célul. Hogy mennyire így van, ahhoz elég a másik nagy szervezetet: a PATENT-et jobban megnézni, itt már a név is az, hogy “patriarchátust ellenzők társasága”, és nem kell sokat keresni, hogy az ember felfedezze, hogy a két szervezet szinte egy és ugyanaz, de legalábbis kéz a kézben járnak.
Ti csak jót akartatok.
Értem, hogy jót akartatok. Egy nemes célért indultatok harcba, felvettétek a kapcsolatot valakivel, akiről úgy tűnt, hogy jót akar. De nem akar jót. A férfiaknak akar rosszat, és nem csak annak a pár százaléknak, aki tényleg bántja a partnerét: értük nem kár. Azokért kár, akik nem tettek semmit, de mostantól a vádlottak padján fognak ülni gondolatban, és aztán majd egyre inkább konkrétan is. Az ártatlan, jószándékú férfiak kapták ezt a pofont, és kapják innentől kezdve két évig, ahogy azt a második videóban megmutattátok. “Szakmai partner.” Milyen szakma lehet ez, ami csak arról szól, hogy valaki ellenszenvesen nézzen rám csak azért, mert férfi vagyok? Ha bármelyik más csoporttal: a feketékkel, az indiaiakkal, a tálibokkal vagy a melegekkel csinálja meg ezt egy szervezet, hogy általánosítva a bűnözők közé sorolja őket, másnap lángokban áll a média! A férfiak, és főleg a fehér férfiak viszont világszerte céltáblák, mert velük ezt meg lehet csinálni. Én magam sokszorosan céltábla vagyok: férfiként, fehérként, heteroszexuálisként, sőt, újabban külön kitétel, hogy “ciszneműként”, a világ szennyének, hordalékának érezhetem magam, mert állandóan ezt kapom mindenhonnan: én voltam, én csináltam, én követtem el, én követem el még ma is nap mint nap a világ összes bűnét, és én vagyok a felelős a rabszolgakereskedelemért, a világháborúért meg az olajválságért is. Erről szól ez a “szakma”, amiben a nősoviniszta szervezetek partnerek lesznek. Ezt kell most hallgatnom két évig.
Értem, hogy segíteni akartatok, de ebből nem lesz segítség. Ez az egész kampánysorozat valójában nem csinál semmit, nem javít a nők esélyein. Ezt nagyon fontos megérteni. Ez egy szervezet reklámja, hogy több pénzt kapjanak, pedig pénzük aztán eddig is volt. Tenni nem tesznek semmit: a bántalmazott nőnek nem telefonvonal kell, hanem védelem, márpedig azt csak az állami szervezetek nyújthatnak – és ők nemre való tekintet nélkül nyújtják, ahogy ez igazságos. Mert igen, férfit is bánthatnak, fiúgyereket is bánthatnak, és a férfiak éppen olyan fontosak, mint a nők. Próbáljátok csak ki: tegyetek ki egyszer egy táblát, hogy “a férfiak éppen olyan fontosak, mint a nők”, van egy fogadásom rá, hogy másnap a NANE felbontja a szerződést, vagy üzletipartner-kapcsolaton belüli erőszakot alkalmaz rajtatok. Nekik ez vörös posztó. Ők egy ilyen bosszúálló “segélyszervezet”. Még ezt a levelet is kénytelen vagyok név nélkül írni, mert láttam, hogyan tiporják sárba azt, aki vállalja magát. És én köszönöm, nem kérek ebből, mert engem nem véd meg tőlük senki.
Kedves IKEA!
Kérlek, hogy ne bántsatok minket. Mi sem bántunk senkit. Mi nem bántjuk se a családon belülieket, se a családon kívülieket. Mi vagyunk a normális, épelméjű férfiak, ellenünk hergelitek a normális, épelméjű társadalmat – mindezt néhány százalék bűnözőre hivatkozva. Igen, létezik családon belüli erőszak, de a rendőrség, az igazságszolgáltatás, a gyámhivatal és sok más szervezet azért van, hogy harcoljon ellene. Ha rosszul csinálják, kampányoljunk azért, hogy csinálják jobban – de ne bízzunk meg helyettük a gyűlölködőkben!
Kérlek benneteket, hogy maradjunk barátok. Én holnap is szeretnék az IKEA-ba menni, és amikor belépek, nem azt szeretném érezni, hogy elkövető vagyok. Csak egy ember vagyok, egy férfi vagyok, aki bejött, és szeretne itthonra mécsest, lámpát meg karácsonyi sütit venni, mert nekem ez továbbra is a szeretetről szól. Szeretném visszakapni a hangulatot, amiben eddig osztozhattunk. Mert a legtöbb családban igenis ott van a szeretet, és a legtöbb apa ajándékot akar venni a feleségének meg a gyerekeinek, nem pedig nadrágszíjjal megverni őket. Kérlek, ne soroljatok minket egy csoportba velük.
Ti jobbak vagytok ennél.
Köszönöm, hogy elolvassátok, és köszönöm, ha értitek az üzenetet!
Üdvözlettel,
Egy nagyon régi, nagyon hűséges vásárlótok
– Hová mész Géza?
-Megyek az Ikeába
-Ikeába? NaNeeeee…
Ha az IKEA jogászai megkérdeztek volna egy átlagos budapesti válóperes ügyvédet, hogy vállalja-e olyan nő ügyét, akinek köze volt a NANE csoportosuláshoz, akkor a válasz kb. az “Isten ments az ilyen elmebetegektől….” lett volna. Mert a NANE-hoz forduló nők rendkívül problémásak (mindig okosabb akar lenni az ügyvédnél, panaszt tesz ha valami nem tetszik neki az ügyvéd tevékenységében, iratot ad be a bíróságra és még csak nem is szól róla a saját ügyvédjének, stb.). Nem beszélve a szintén jó eséllyel elmebeteg faszijaikról, akikkel még egy bírósági folyosón sem kellemes találkozni, ami pedig relatíve egy védett terület. Nem igazán érzem jó marketing fogásnak elmebeteg jellegű nőket pátyolgató egyletek (NANE, stb.) patronálását.
Nem az első eset, hogy eredetileg gyártó, vagy kereskedelmi cég politikai, ideológiai propagandát terjeszt.
Annak ellenére, hogy ez az üzleti eredményeik rovására mehet. Úgy tűnik tehát, hogy fontosabb számukra egy bizonyos ideológia terjesztése és ennek érdekében hajlandóak vállalni a veszteségeket is. Feláldozni a bevételeikből, a profitjukból, holott abból élnek.
Kik ezek?
Akiknek már az ideológia a fontosabb és nem az, amiért eredetileg létrejöttek és az eredeti érdekeiktől mára már annak a rovására is eltérnek?
Kerülni kell az ilyen, mára már csak látszólag kereskedelmi, inkább ideológiai trójai falovakként működő cégeket.
Az nem lehet, hogy az ikea azt reméli, hogy az eddigi vásárlói kitartanak a szemetük mellett, míg ezzel az új multikultimindenkicsillámpóni kampányba (most épp a fehér férfi ellni támadásként jelenik meg) beleállva további új vevőket szereznek? Mondjuk akkor se gondolkodnak logikusan, de hát ez van svédisztánban is… :-[
Csak magamból tudok kiindulni, de biztos nem rohannék egy boltba csak azért vásárolni, mert számomra szimpatikus politikai propagandát tolna.
Ha viszont nekem nem tetsző a politikája, azzal eltaszít.
Úgy vagyok vele, egy gyártó, vagy kereskedelmi cég ne politizáljon, mert nem az a dolga.
Egyetértek veled, szerintem se lesz sokkal több vevőjük, csak próbáltam logikát keresni ott, ahol nincs…
Persze és értelek is.
A szocializmusban “divat” volt, hogy a Ruhagyár meg a Vasmű is beállt a pártpropagandába. Engem ez erre emlékeztet.
Itt van lehetőségünk a pénzünkkel szavazni. Mondjuk lehetne valami Nane-s kampány mintájára valamit szervezni az Ikea elé pl. az Örs vezér térre.
Pl. Annó a Blahán voltak kivágott női figurák és ráírva, hogy férfi ölte meg, vagy valami hasonló.
Az én felfogásomnak izléstelen, de ha ezzel a fegyverrel kell élni, akkor lehetne pl. gyerekek papírból kivágott sziluettjével telepakolni a teret és azzal a felirattal, hogy nő ölte meg.
Nem tudom. Gillette esetén átálltam másra, pedig minőségben teljesen megfelelt. De a kurva anyjukat. Most ez van IKEAval is. Van más bőven nem nagy cucc, basszák a svéd anyjukat (aki nő).
Kodo, de hogy tudod elkerülni ezeket a cégeket, jelen esetben az IKEA-t? A lakást be kell bútorozni (feltételezve, hogy családot alapítottál és fészket raktál), rengeteg praktikus, aránylag jó minőségű kiegészítőjük is van. A Yisk meg a hasonló, piacon lévőmás bútorbolt kandallóba való szemetet gyárt (a bútor egy év alatt szétesik, a furat mérete nem egyezik a tiplivel, komplett csavarcsomag hiányzik a dobozból stb.)
Mivel én nem verek asszonyt, én bizony nem veszem magamra ezt a kampányt, és mivel milliomos sem vagyok, hogy kézzel készített teakfa bútort rendeljek, így marad nekem az IKEA.
Ma egyébként pont ott jártam, teli volt férfiakkal, nem látszott, hogy egyáltalán tudnának erről a kampányról valamit is.
Bár nem nekem tetted fel a kérdést, de én pl. a feleségemnek annak idején (szülinapra) magam készítettem el a teljes konyhabútort.
Ha tudod, hol készülnek a környékeden a bútorlapok, meg egyéb fém-, fa- és műanyagok, akkor olcsóbban is hozzájuthatsz, mint ha boltban vennéd. Ezen kívül pontosan olyan lesz, amilyenre szeretnéd (és/vagy amilyenre meg tudod csinálni) méretre, formára. Igaz, így ráment majdnem két hónapom (munka után volt csak időm játszadozni vele), de a végeredmény jó lett, feleségem nagyon el van ájulva azóta is tőle, volt is hálákodás rendesen, amikor meglátta (;-D). Teljesen más, mert ugyanolyan kinézetre, mint a bolti, de a tudat, hogy te készítetted a két kezed munkájával…
A színét bútorfólia adja, illetve hengerrel is festettem, ahol nem akartam fóliázni (a fólia marha macerás és könnyen sérül).
Amúgy vannak már olyan asztalosok is, akik elkészítik a kért bútort a hozott anyagból is (ez azért nekem már drága lett volna közalk. fizuból). Ha nagyon elszánt vagy, akkor meg lehet oldani, hogy ne kelljen semmiért bemenni az ikeába. A magam eszkábálta konyhabútor már nem tegnapi, de köszöni, jól van, most éppen jól szuperál a karácsonyi sütés-főzéshez. :-]
Annyit viszont elismerek, hogy az általam kínált alternatíva csak akkor működőképes, ha van elég időd és bátor vagy új dolgokat kipróbálni akkor is, ha csak kevés tapasztalatod van. Az se árt, ha van helyed, ahol tudsz fúrni-faragni és senkit se zavarsz vele közben. Meg ha van némi kézügyességed. Én nem vagyok asztalos (technikából csak hármas voltam), ezért többek között a zsanérok, meg teleszkópok beszerelését a netről kellett elsajátítanom, de a reggeli kávé-tea főzéskor rátámaszkodva a pultra, szerintem megérte! Nagyon jó oktató anyagok vannak fenn, szerintem egy kezdő is tök jó dolgokat tud kreálni.
Az utolsó mondatodra is reagálnék: tök fura nem, hogy ekézik a férfiakat, közben meg “belőlük” élnek, ki érti ezt?
Minek kell bebútorozni, régieket kidobtátok? Mikrót is cserélitek 5 évente divatos legyen?
Na mert az ikea nem kazántölteléket gyárt? Hanem mit?
Vagy 10 ezer bútorbolt van, de neked csak az ikea? Miért reklámozod itt ezt a fost? Kapsz pénzt tőlük?
Ebben a fos áruházban csak konzumidióták vásárolnak. Meg is érdemled, sose legyen normális minőségű bútorod. Edd csak nyugodtan a szart. (Csak akkor mit keresel itt???)
Abban a tényben, hogy tőkeerős multicégek melldöngetve beleállnak ilyen gyagyás, mellesleg alapvető emberi jogokat sértő kampányokba – mert nem az IKEA teszi egyedül, nagyvállalatok tömegei olvadoznak a multikulturális-homokosimádó-szélsőliberális bálvány előtt – nem az az igazán félelmetes, hogy ennyire szervilisek, hanem az, hogy gyakorlatilag nulla üzleti kockázatot látnak benne. Azaz média-, és reklámszakembereik, illetve vezetőik úgy ítélik meg, hogy a “közvélemény” már éppen eléggé megdolgozott ahhoz, hogy bárgyú vigyorral tapsoljon hozzá.
Kicsit arra emlékeztet, mint mikor egy régi bírósági történet szerint a bíró megkérdezte a besurranó tolvajtól, hogy nem szégyelli magát, fényes nappal végiglopni a falut, az utcán közlekedők szeme láttára bemászni az ablakon, mire az azt válaszolta, szégyellje magát az a falu, ahol az emberek annyira nem törődnek egymással, hogy ezt meg lehet tenni.
Lehet, hogy az IKEA mocskos, a NANE meg szimplán gonosz, de (összeurópailag) ezt a társadalom megengedi nekik, akkor az igazi gonosz és igazi hülye nem ők, sajnos…..
Ha úgy látják hogy a társadalom már eléggé megdolgozott, akkor mi értelme, hogy még ők is dolgozzanak rajta?
Vagy azt akarják mutatni hogy milyen jófejek, mert már ők is meg vannak dolgozva?
Azért tudhatnák, hogy a magyar társadalom nem ott tart. Szóval inkább arra gondolok, hogy egy bizonyos politikai oldal mellett kampányolnak.
Engem meg nem igazán ösztönöz, hogy ilyen qvázj politikai szervezetnél vásároljak. Inkább megyek olyan boltba, ahol elsősorban nem politikával, hanem a kereskedelemmel foglalkoznak.
Talán (még) nem, de a moslékkoalícióra szavazó Orbán/Fidesz-fóbiások még ezt is hajlandóak “benyelni” a remélt “győzelem reményében”…….és bizony, ők már 50% körül, néha a fölött “táncolnak”……
Azok a faxok hiszik is.
Nem kell fityeszfelszopónak lenni ahhoz, hogy felforduljon az ember gyomra ettől a kampánytól. Nem is értem az itteni kommentelők fityeszmániáját.
Sajnos a Fidesz-ellenesek nagyrészt automatikusan mellé állnak szinte mindennek, ami a Fidesz által hirdetettekkel ellentétes. Főleg a fiatalabbak és a befolyásolhatóbbak, illetve akik úgy érzik, hogy a társadalmi státuszuk (a hasonszőrű ismeretségi körükben) kerülne egyébként veszélybe. Tehát ők dafke megveszik a “buzimesekönyvet” a gyereknek, kiállnak a migráció mellett, Soros mellett, az SZFE-sek “ügye” mellett stb. stb.
Valahogy fel kell dolgozniuk a “veszteséget” és valahogy meg kell tartaniuk a hitet magukban, hogy egyszer csak leszámolnak a patással és mindegy milyen áron, de végre “győzhetnek”….
Figyelembe kell venni, hogy az emberek igen magas százaléka menthetetlenül konformista, alkalmazkodó, és ehhez hasonlóan magas százalékuk pedig menthetetlenül ostoba, szűklátókörű, agyatlan.
“A demokrácia elleni legerősebb érv – beszélgess öt percet egy átlag választóval.” – mondta az alkoholista és erőszakos Churchill. És ebben is igaza volt a gazembernek.
A nyugati világ saját sírját ássa meg az általános választójoggal, különösen annak fényében, amely tendenciát egyértelműen látni kell, hogy keveslik a megvehető, semmirekellő prolitömeget, és importálják is a harmadik világból.
…
Én nem szívesen folyok belpolitikai fejtegetésbe, ezért CSAK ÚGY NAGY ÁLTALÁNOSSÁGBAN az a véleményem, hogy a rövid távú haszonelvű politizálás, a kommunikáció, a hatalomtechnikai csűrés-csavarás, amely mozgatórugója az “én olyan f.sza gyerek vagyok, hogy én MINDENT tudok egy személyben irányítani a pártomban, mindenről ÉN döntök, és az ÉNt imádom, és az ÉNt nagybetűvel írom, ezért nincs szükségem okos emberekre, szakértőkre, csak bólogatójánosokra, seggnyaloncokra és talpnyaló újságírókra, és annyira rutinos, tehetséges, űberfölénövök országom politikai kasztjának, hogy megvezetek bárkit, becsapok bárkit, és olyan szinten űzöm a sz.rkeverést, hogy nem is érti a tökfej ellenzék, hogy mit csinálok, nekem idehaza nemhogy ellenfelem nincs, de még mércém se, ezért én majd a világpolitikában mutatom meg, ki is vagyok” önteltsége ….a múltban is mindig, kivétel nélkül, megbosszulta magát.
A mindent egy emberre (egy lapra) feltevés rugalmatlan, változásra reagálni nem tudó politikai szerkezetet hoz magával, amely a kulcsegyén kiesése esetén pártja és politikai rendszere gyors és látványos összezuhanását okozza.
Az önteltség, a politikai ellenfél és a saját szövetségesek lenézése, megvetése mindig veszélyes, emberileg is súlyos személyiséghiba, politikai, gazdasági vagy katonai téren pedig a legnagyobb, amit el lehet követni.
Ennek a viselkedésnek a tragikuma nem a primadonna bukása, azt a közönség akár ki is nevetheti, hanem az az erkölcsi kudarc, amit a bukott rendszer szlogenek szintjén lejáratott világnézetére nehezedik.
Nincs annál nagyobb bűn, mint mikor valaki a sárba rántja le magával a magasztos elveket. Egy lerombolt épület újraépíthető, egy tönkretett gazdaság reorganizálható, de még a harcmezők vérrel áztatott földjén is kinyílik a virág. De mikor az emberek lelkét, lelkesedését, vágyait, céljait tapossák meg, ott utána már csak gaz nő a lelkekben.
Ezt fel se fogja az, aki ezzel játszik, a saját piti hatalmi játszámját játszva.
Ja, igen.
És posztkommunista Wirtschaftban – mivel az 1970-es, 1980-as évek kelet-európai ma is túlélő technokrata rétege nem valódi kommunistákból, hanem cinikus karrieristákból állt, áll, akik személyükben egyesítik a bolsevista bunkóságot, mint képességet, és a gerinctelen és telhetetlen kaméleonmentalitást, mint viselkedési normát, akkor sem lehet megbízni, ha ló legel a sírjukon, mert azok úgy képesek bármire, hogy egyébként semmire se alkalmasak.
Akkor talán “megérdemlik” azt, amit “kapnak”….., mert senkit nem lehet megmenteni “önmagától”…
Ez, ennél egy picit összetettebb.
Igen, lesz ennek egy ilyen hozadéka is.
De, emlékezzünk vissza, hogy az osztrák és német “átlagember” milyen cirkuszt csapott akkor, amikor a gecipatás nem engedte “szegínymenekülteket” tovább!
Milyen Wilkommenskultúr kerekedett ki ebből és a “nagyonfejlett”, “nagyondemokratikus” NYUGAT-hoz képest mi milyen lelketlen, elmaradott mucsai parasztok voltunk és vagyunk a mai napig!
Bárki is úgy gondolja hogy ezen nyugati “néplelkeket” az azóta eltelt idő tényei/történései bármilyen mértékben is megváltoztatták?
…
Megint álszent vagy, mert nem “CSAK ÚGY, NAGY ÁLTALÁNOSSÁGBAN” mondod te ezt a “véleményt”, hanem konkrétan Orbánra gondolsz, amivel nem lenne semmi baj, és mint a végén kiderül, épp olyan vagy, mint amit kritizálsz, csak annyi különbséggel, hogy nem vagy abban a pozícióban.
Az a helyzet, hogy sok mindenben igazad van. Az is biztos, hogy a politika bizony ezzel jár. Ha tudsz akár a jelenből, akár a múltból olyan példás politikust/vezetőt mutatni, akit kell(, vagy legalább érdemes ) “követni”, akkor rajta, ne titkold el előlünk.
Az ember gyarló. Mindenki. Kivétel nélkül.
Viszont a megítélésénél mindig az a lényeges, hogy “győztes”, vagy “vesztes” lesz a végén? És a másik serpenyőben lévők “ellensúlyozzák”-e, esetleg “elhomályosítják”-e a gyarlóságait?
Fenét, voltak és ma is vannak olyan “dinasztiák”, hogy még a teljesen elkorcsosult, adott esetben már nemzőképtelen és degenerált utódok is vígan éltek, mert megtehették.
Pl. Mátyás király esetén is, de vehetjük Nagy Sándort -től kezdve Attilán keresztül Napóleonig és még tovább bármelyiket, mert ez egy ilyen “műfaj”, ez ezzel jár.
Majd jönnek (jó esetben) mások és reméljük hogy képesek lesznek létrehozni legalább ilyen, vagy jobb “korszakot”.
Ennél mér csak a mindenek fölötti szervilizmus és koncért való (haza)árulás lehet lejjebb……..
Bla-bla-bla……..
Gyurcsibohóc “igazságbeszéde” és Heller Ágnes: “„no one was shot, no one was tortured”” 14 év távlatából már “nem azt jelenti”, sőt, az új nemzedéknek már igazán semmit, és bizony, egy “karizmatikus” bohócra mindig is meglesz az a réteg aki szavazni fog, hiszen az abszurd kutyapártnak is van nem is elhanyagolható “bázisa”.
Hagyjuk már ezt a “pátoszt”. Azon kívül, hogy álszent, nem sokban különbözik a ballibsi “dobd vissza kenyérrel”, vagy “a jókeresztény önként és dalolva leszopja a fejét levágó más kultúráju szemetet” című mantrától…….
Mivel nincs valós alternatíva, csak nagyságrendileg sokkal rosszabb “választási” lehetőség, így a “köpködés az elefántcsonttoronyból” ennyit is ér, ráadásul pontosan ugyanazt a pökhendi, önelégült , lenéző és megvető személyiséget mutatod be te is, aki “kívülálló pózban” tetszelegve, “kritizál”……..
Már maga a fityeszezés intellektuálisan alsóbbrendű. Ezért értelmes ember nem vállal szívesen közösséget vele. Lehet nem szeretni, de ez masszív prolitempó. Másrészt, a “nem fideszesek”-nek mindez pont belefér. Meg a bevándoroltatás, a végtelen-ingyenes abortusz, illetve a legtöbb feminista mantra.
Szóval, ha megengeded, neked sem hiszek.
Látod, gnómork. Ennyit értek a százmilliárdokból fenntartott kesmátokkal. Balliberális oldal tematizál ennekellenére.
A progresszív fiatalság már elvárja a “társadalmi felelősségvállalást” a cégektől, amibe beletartoznak az ilyen kampányokba való beleállások is. Számukra ez menőbbé teszi a céget, még büszkébben fogják mondani mindenkinek, hogy az IKEÁban vásárolnak, olyan cégnél, amely bátran kiáll a harmadik hullámos feminizmus, az LGBTQI, a bevándorlás áldásos volta stb. mellett, még “ebben a borzalmas Orbán-rezsimben” is. Kérdés, hogy elég sokan vannak-e ahhoz, hogy ellensúlyozzák az esetleg emiatt a cégtől elfordulókat. Tekintve, hogy általában jómódú, budapesti, gyakran szintén multicégnél dolgozó (vagy ha még nem végzett a tanulmányaival, akkor gazdag családból való) rétegről van szó, könnyen lehet, hogy bőven ellensúlyozzák nálunk is.
És a fiatalság bizony progresszív….., Főleg a “jólét, béke és szabadság korában”…..
Ez sem kőbe vésett, te köcsög gnómork. 2006-ban az volt? Kell hozzá a patásból áradó ósdi penész ájer. Pl: párkapcsolati buli bergendiékkel..még fidesz fanatikus apám is kínjában felröhögött ezen.
Ui: nagyon eltűntél csütörtökön, gnómork..:D mindegy két ünnep között is kelet-magyarországon lesz dolgom…végig látogatom a vonatkozó helyeket.:P
Akkor érthető a fóbiád……..
Pontosan.
Lesz az még máshogy is, mikor az egyszeri fogyasztó rájön, hogy ezeket a zsebükön keresztül lehet legjobban bántani.
Ami a postok törlését illeti, tegye fel a kezét, aki meglepődött. Csak idő kérdése volt.
A woke kapitalizmus jelensége mögött valóban az is áll, hogy a kultúrmarxisták az USA-ban és Nyugat-Európában már valóban olyan mértékben lúgozták ki a fiatalabb korosztályok agyát, hogy bizony a többség tapsol az ilyen üzenetű reklámoknak, legyen szó antirasszizmusról, feminizmusról, melegek és transzneműek felkarolásáról, menekültek segítéséről. Másrészt a “média- és reklámszakemberek” mindig is khm, tudjukkik voltak nagyrészt, és ideológialag erősen progresszívek. A fiatalabb generációjuknak emellett sokszor bizonyára már egyik szakja volt a gender, race, women stb. studies, vagyis a kultúrmarxista “foxi-maxi” az egyetemen. Vagy ha nem, akkor is hallgattak ilyen kurzust.
Nálunk a Coca-Cola reklám sem aratott egyöntetű tetszést, ahogy most az IKEA-é sem, a döntéshozók valószínűleg nem magyarok voltak.
Nem kellett azon ” lúgozni” semmit, ebbe születtek bele, így szocializálódnak.
A szüleiket sem érdekelte, nem látták és most sem látják a ” veszély”-t.
Lehet itt szidni sokmindenkit, de ez egy természetes folyamat, így, együtt vezettek el ide. Ha bármelyik összetevőt kivennénk, akkor is csak maximum “lassabban” menne végre, de ugyanott tartanánk.
Dehogynem, gnómork. Csak az egzisztenciális szolgalelkűség nagyobb.
Propaganda médiátok buktatta be, hogy egy “balliberális” politikusnő is úgy tudja szidni bibsiket- ha safe spaceben érzi magàt- hogy a der stürmernek is becsületére vált volna.
Ez bizony nem tudatosság, hanem a rendszer zsarolása előtti meghajolás.
Kis köcsög, penészgombám.
Szörnyű, nem?
Nahát, nahát milyen meglepő, hogy szélbal és széljobb összeér….
A ballibsi “meghajol a rendszer zsarolása előtt”, hát hogyne……..
Mert a zsideszeseid szerinted mit csinálnak az összetartásokon a kokain-pálinka kombó után.
Utána meg álszenten/szolgalelkűen versenyt antiszemitáznak a balliberokkal.
Te kis utolsó szar..
Pedig külön felhívtuk apád figyelmét, hogy ne kotyogja el…………..
A Jobbikra gondoltál?
Hm….
A szélbal és széljobb nem ér össze, mindössze arról van szó, hogy MINDEN szélbal. Jelneleg csak áljobboldali pártok vannak jobboldali színben.
Ez pontosan így van, mivel a baloldali elvekből ez következik. A teljesen tiszta elvekből következik, hogy egyre messzebbre mennek a társadalom és az ember totális felbontásában aminek a végén ott van a teljes anarchia és a totális szürkeség. Vallásos megfogalmazásban az antikrisztus uralma.
A jólét “természetes következménye”, ettől függetlenül a prolik még mindig szeretnék átvenni a “gazdagok” helyét, de csak akkor, amikor “nem esik az eső, nem fúj a szél”, különben erre az időre a forradalmat mindig felfüggesztik….., annyira azért nem szar nekik…….
Ez így igaz is lenne, ha a baloldalnak lennének “elvei”, még inkább, ha ezeket az elveket nem szegnék meg azonnal, amikor hatalomra jutnak…….
A baloldal mindig a “proliból”, az “elnyomottnak érzettből”, a “gyengéből”, “áldozatból”, a “kiszolgáltatottból”, “mélyszegényből”, a “bétákból-omegákból” -erednek, aztán rosszabbá válnak mint azok, akiket “legyőznek”.
És a világ “nemkeresztény” 5/7-e szerint is? Vagy őket nem érinti a “világvége” az “antikrisztus”?
Ha mégis, akkor ők mind a pokolra fognak kerülni?
Primitív, műveletlen gnómork. A távol-keleti lélekvándorlásban hívő világvallások szerint is végkorszakban vagyunk. A Káliyuga korszakában. És ott is- minő véletlen- egy női istenséggel Kálival szimbolizálják ezt.
Örülök, hogy segíthettem.
A muszlim/zsidó eszkatológia szerint is..
Nem, gnómork a “baloldal” a” forradalmi élcsapatból” ered. Felső-középosztálybeli zsidó és elzsidosodott “intellektüellekből. Akik max felhasználják emezek-amúgy sok esetben jogos- dühét.
Robespierre, Danton, Marx, Lenin sztb nem volt proli, nagyon nem.
Ők nem, de a támogatóik, azok onnan erednek, a “söpredékből”, akik azt várják egy fordulattól, hogy majd ők jóelvtársakként parancsolgathatnak, hiába bánt el velük a természet. Ma már a biológiailag “elnyomottak” ezek, mert a klasszikus proletariátus már nincs Nyugaton, az Kínában, Bangladesben stb. gyártja nekünk az olcsó cuccokat. Ami maradt belőlük, az most a nemzeti, bevándorlásellenes erők felé hajlamos tendálni. Persze a szélsőjobb is bevonzza a vesztesek egy részét, a fiatal incel férfiak pl. legalább annyian fordulnak feléjük, mint a szélbal felé. A szexuális deviánsok, a drogosok, a kék-, zöld-, lilahajú szárazföldi bálnák vagy akár a jól kinéző, de legalábbis fejben (bár ez sokszor már a rondán teletetovált, telepírszingelt testben is megmutatkozik náluk előrehaladottabb esetben) igencsak “sérült áru” fiatal nők viszont a szélbalhoz mennek. Az nyújt nekik megélhető érzelmi közösséget a “társadalmi igazságosság” jelszavaival, a közös gyűlöletcélpontokkal (fehér ciszheteró férfiak, kereszténység, nemzeti identitások – hisz ezek mind kirekesztők – és kb. minden ami a régi világból még megmaradt).
Esszenciálisan meg egyetlen fogalomra vezethető vissza az egész baloldali törekvés: az irigységre. Ez volt és ez lesz mindig is az üzemanyaguk, kb ennyit az “elveikről”.
A negatív érzelmek célirányos kanalizálása egyre nagyobb népszerűségnek örvend világszerte, ez fémjelzi az egész mai politikát, de más doméniumokat is. A jobboldali érdekérvényesítésnél is ez dominál, csak irigység helyett a xenofóbiára fókuszálnak.
Nagyon helyes.
Elég, ha a ballibsik nyalogatják a muzulmán-pakinigger-cigányokat.
Igen, csaxi, csak ez elmaradhatatlanul kitermeli és létjogosítja a focihulligán “erkölcsű” bagirákat is, aki történetesen épp téged terrorizál…
Ugató kutya, ez elég messze áll a “terrorizálástól”.
Ok, petyuska majd 2 ünnep között megbeszéljük..:P kis gnómpatkány.
Vagy most is cserélhetünk egy számot.
Ugass, kutya.
Nyugi, gnómork ott leszek 2 ünnep között..:P
Már csak az hiányzik, hogy kiderüljön: csaxi is ügyvéd. Akkor kezdhetnétek az ememét direkt a tárgyalóteremben :)
Kedves György Károly Tóth!
Kinek éri ez meg, és miért? Mi a cél? miért lehet, hogy annyi ideológia között pont a feminizmus az, aminek minden enged, minden kisebb nála? Értem én, hogy a túlélés, és szaporodási ösztön kiélhető a nőn, mert annyira alapvető, mélyen gyökerező ez a két ösztön, hogy ezért mindent megtesz a férfiak nagy része. De, ki/kik ismerték fel ezt, és hajtanak belőle hasznot? Kizárt, hogy deficites lenne a férfigyűlölet szinte bárhol a modern társadalmakban. Ha valahol el is vesz, a globális haszon milliószor nagyobb, nem egy gyatra gillette, vagy ikea kicsit megsínylett bevétele fogja érdekelni a feminizmus tényleges haszonélvezőit (nem a nőkre gondolok). Szóval mi ennek a mozgalomnak a gazdasági modellje? A nők többet költenek felesleges dolgokra, könnyen manipulálhatóak, könnyű kicsalni tőlük a pénzt. Ha én lennék ennek a gonosz, bár kétség kívül zseniális ideológiának a kitalálója, akkor biztosíthatnám magamnak az abszolút teljhatalmat, mert: kiiktathatnám az erkölcsöt, nagyságot, józanságot az emberekből (férfiak állandó mocskolása, média minden felületén, iskolában, óvodában, megfosztani őket gyerekkoruktól a fejlődésükhöz szükséges összetevőktől, mint például a gyerekmeséken keresztül történő stabil tengely kifejlődésétől). Így nem kell félnem, hogy a férfiak elvegyék tőlem a hatalmat, a nőktől meg nem kell félni, de ha ráadásul az ő támogatásukat megszerzem, akkor aztán főleg nem kell félni a férfiaktól, hogy elveszik a hatalmam. A nők költik el a fejlett országokban a pénz nagy részét, aminek csak elenyésző mennyiségét kerestek meg. Így csak az ő érdekeiket kell nézni, drága, felesleges, csillogó holmikat gyártani, amit meg is fognak venni, így a pénz is az enyém lenne, az összes. Mivel a férfiakat kiiktattam a gyerekkortól kezdődő pszichológiai terror által előidézett iskolaelhagyással, alkohol és egyéb kábítószer fogyasztással, öngyilkossággal, jelentéktelenséggel, és a nőket tudom irányítani, rám szavaznak majd mindig, így én leszek mindig a pénz és hatalom abszolút birtoklója.
Erre tudtam következtetni, mindenképpen szeretném megtudni, hogy mi a véleménye erről a gazdasági modellről?
Üdv, Miklos
Miklós kolléga,
Elnézést, hogy nem tudom megállni a “belekontárkodást”: az én véleményem az, hogy minél több ilyen, civilizált és értelmes ember regisztráljon a Férfihangra, mint Ön.
Na meg: ennyit a “nőuralomról” :)
Államilag kell feloszlatni ezeket a nőbűnöző szervezeteket, a fos ikeátol meg elkobozni minden vagyont és takarodó. Persze ehhez állam kéne, nem ilyen papucskormány.
Szép. új világ……..
Inszemináció egy gyorsétterem mosdójában és egyéb kellemességek
https://mindenkiszingli.blog.hu/2020/12/17/inszeminacio_egy_gyorsetterem_mosdojaban_es_egyeb_kellemessegek
A kommentekben van a “vitamin”…….
Mikor a Facebook-on felhívtam a figyelmüket a problémákra, a válasz annyi volt, hogy törölték a hozzászólásaim, és letiltottak.
Kedves IKEA! Ajóqrvanyátok!
Lehet hogy lesz némi idoszakos kiesesuk, de a fogyasztási ösztön erősebb mint az elvek. Marpedig nem igazán van versenytársa az IKEA-nak lapraszerelt bútor mennyiségben és raktarkeszletben. Nekem vegyes a véleményem, van sok megfizetheto és praktikus termékük és sok ipari hulladék is. Szerintem a kozhfelhaborodas hatása erősebb lesz mint a forgalomcsokkenese, talán ilyen nyílt propaganda reklamjuk nem lesz mostanában, de a liberális vonal megmarad.
Sajnos ezek a multik tulnottek azon hogy komolyan beleremegjenek egy ilyen botrányba.
Pedig ha a férfiak összefognak, akkor tönkre is tehetik.
Nehogy már felgyújtsák az egészet, az nagyon nem lenne liberális dolog.
Ha a BLM liberális, akkor pedig de.
Azok marxisták, saját bevallásuk szerint.
A feladatunk NEM az IKEA tönkretétele lenne. Tény, hogy éreznénk némi kárörömöt, hogyha ez megtörténne ennek a videónak a következményeként. De a kutya nem itt van elásva.
Ez a videó gyakorlatilag része egy régóta zajló, globális kampánynak, amely a tömegmédia és a szociális média segítségével egy olyan mesterséges konszenzust akar létrehozni, melyre alapozva és hivatkozva bevezethetnek további férfiellenes, feminista intézkedéseket. Mégpedig a lakosság nagy részének látszólagos egyetértésével, és az esetleges egyet nem értők megbélyegzésével, az ellenállást lehetőleg megelőzve.
Ezt kellene valahogy megállítani, és amit eddig elértek, a visszájára fordítani.
De, mert másból nem tanulnak.
Nem azt mondtam, hogy ne csináljuk. Azt mondtam, hogy nem az IKEA tönkretétele a cél, mert ez célnak legalábbis önmagában kevés. Azt viszont mondanám, hogy simán lehetne egy távolabbi célhoz esetleg elvezető, lehetséges eszköz. Támogatom a bojkottálásukat. Mutassuk ki, hogy nincs konszenzus. Gyönyörű jelképes győzelem lenne. Amivel – ha sok hasonló ilyen győzelem lenne, Gilette, Ikea, stb… – akkor vissza lehetne szorítani azt, hogy kereskedelemmel, iparral, gazdasági tevékenységgel foglalkozó magáncégek beszálljanak a nyilvános propagandába. Legalábbis azok, ahol a cél még mindig a profit termelése.
A Gilettnél működött, itt is működni fog.
Bojkottálni kell, de a lényege amit írtam hogy valószínűleg ehhez túl kevesen leszünk hogy érezhető nyomás legyen rajtuk. Meg általában pont nem a férfiak nagy ikea rajongók, utálunk áruházakban sétálgatni, biszbaszokat vásárolni amelyek nem jók semmire.
Hát igen, ez tipikus női hobbi a felesleges szarok felvásárlása. Csak hát sokszor történik ez “Feleség vagyok Kft.” cégformában Béta Béla finanszírozásával.
Ingvar Kamprad, aki szimpatizált a nemzetiszocializmussal is annak idején, bizonyára forog a sírjában.
A nők döntik el többnyire mit vegyen egy család vagy pár az IKEA-ban… vagy egyáltalán milyen bútort. Egyedülálló férfiak között lehetne esetleg próbálni terjeszteni, bár szerintem ők nem adják az IKEA profitjának jelentős részét.
Ez a feminista irány kb. egy évtizede kezdődött.
Az sokat elmond, hogy az előző PR Manager, Varga-Nagy Eszter (https://hu.linkedin.com/in/eszter-varga-nagy-98b42170), most az Amnesty csapatát erősíti. Kiváncsi vagyok az Ikea mikor fogja őket is támogatni.