Szerzőinkről

Parsifal

Parsifal
I am a White, Christian, European, and Heterosexual Male. So, I am the victim of the biggest haters' anti-hate laws.

Parsifal 2 cikk szerzője:

Parsifal összes megjelent cikke »

Parsifal friss hozzászólásai:

  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Morvai Krisztina a nőjogi migrációs kiskapuról »
    Muhr úr! Hol állítottam, hogy én, azaz "Parsifal", bucira  (sic!) vertem Bucó fejét?!
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Morvai Krisztina a nőjogi migrációs kiskapuról »
    Nem "beszólások", hanem aljas hazudozások... Részben megkapta érte a bért a zugíró...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Morvai Krisztina a nőjogi migrációs kiskapuról »
    A "pozsonyi" (kisbetűvel) nem a hétköznapi és világnézeti képtelenségekről ír, hanem hamisít, és ún. szalmabáb-érv szerint karikíroz. Vagyis nem valós helyzeteket ír le, hanem a da-vinci-kód-szerű hazugmányokhoz hasonlóan valódi embereknek a jó hírnévhez való jogát sérti... Megkapta, nem egyszer, ezért a "kézzel fogható" fizetségét, és meg is fogja a csatornapatkány pozsonyi. Azaz ezek nem igazi karikatúrák, és korrajzok.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Bármelyik férfiból egy pillanat alatt bűnözőt kreálhat az Isztambuli Egyezmény »
    @Domokos Endre János "Ha valaki a személyemet kezdi ki, az nagyjából azt jelenti, hogy nem tud belekötni abba, amit mondok. Ez egyfajta perverz dicséretnek is felfogható." Ez így van! Kiváló megállapítás! Az "író úr" ezen és egyéb perverzióiról elég ennyi is.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Bármelyik férfiból egy pillanat alatt bűnözőt kreálhat az Isztambuli Egyezmény »
    @ Muhr úr, Mert nézze meg pl. a Naoo által linkelt ún. "novellát" az ún. "Füst ment tervet". Egyrészt mindenkinek azt állította tudtommal Pozsonyi, és erre tanúk vannak, hogy ezt Szász Péterről mintázta, másrészt egy teljesen degenerált alak, akit megjelenít. Ráadásul a történet nem így történt tudommal, ahogy leírta. Ahogy Pozsonyit, a másik illetőt is képen törölte. Ráadásul egy másik emberért törölte képen, akit megalázott az illető. Ezért Szász Péter ellen (és másik két, kiváló személy...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Bármelyik férfiból egy pillanat alatt bűnözőt kreálhat az Isztambuli Egyezmény »
    @Domokos Endre János, Ha valaki azt mondaná rólad egy novellában, hogy csőbuzi vagy, három fekete migránssal élsz együtt, s ez sokak között, mint valóságos történet terjengene, és ezzel az illető direkt inteciózus módon, neked be is ismerve téged lejáratni akar, hitelteleníteni, nevetségessé tenni, és rágalmazni, az nem humorérzék kérdése. Egyébként pontosan ilyenekért is lehet lehúzni róla az alsógatyát is. Az igazán undorító az, hogy a "köztiszteletben álló" Domokos Endre Jánossal...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Bármelyik férfiból egy pillanat alatt bűnözőt kreálhat az Isztambuli Egyezmény »
    @Muhr úr Mint mondtam, nem szívesen, de a publikum még nagyobb megelégedésére Szász Péter nem szerepel egyetlen Pozsonyi-novellában sem, és a jövőben sem fog. Ha ez megtörténne, mivel érthetően, azon a nyelven, amin Bucóka egyedül ért, tudtára adta, hogy ilyen véletlenül se történjen, a hitelrontás végett, a jó hírnévhez való jog okán, mivel nem közszereplő az illető, a jogszabályok szerint a gatyát is kiperelheti az egyébként sóher zugíróból, ha hazudozik és savaz. Szerintem Domokos...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Bármelyik férfiból egy pillanat alatt bűnözőt kreálhat az Isztambuli Egyezmény »
    Nem voltál az. Véletlenül privátoltam.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Bármelyik férfiból egy pillanat alatt bűnözőt kreálhat az Isztambuli Egyezmény »
    Kedves Naooo, Ki és kivel házastárs? Mire vonatkozott a kérdés?
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Bármelyik férfiból egy pillanat alatt bűnözőt kreálhat az Isztambuli Egyezmény »
    "...elég sokáig vacilláltam, hogy ön vagy te legyen, de erről igazából a katolikus imperativuszban kommunikáló eddigi kollégáid tehetnek (pl. Szász Péter) és egyszerűen udvariasságból igazodtam a hagyományhoz." Kedves Koriander! Legjobb tudomásom szerint nem a "katolikus imperatívuszban" (sic!) kommunikáló Szász Péternek, hanem az ál-lázadó Pozsonyi nevű "esz"rágó ficsúrnak a szokása az indokolatlan magázás.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Bármelyik férfiból egy pillanat alatt bűnözőt kreálhat az Isztambuli Egyezmény »
    Nem ingerült a hozzászólásom, lovag meg pláne nem vagyok. ;) Az érzelmek távpszichológiai meghatározását hagyjuk meg mindörökre a megboldogult Gyurcsók doktornak. Pozsonyin szerintem nem lehet megsértődni. Egyszerűen az undorító, Charlie Hebdo-szintű savazásnak (ami nem azonos a humoreszkkel), ha ilyet elkövetett a zugíró, következményei szoktak lenni. Valakikkel meg lehet tenni, valakikkel meg nem. :)
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Bármelyik férfiból egy pillanat alatt bűnözőt kreálhat az Isztambuli Egyezmény »
    Szász Péter nem szívesen, de a publikum legnagyobb megelégedésére nem szerepelt és nem szerepel Pozsonyi-novellákban, és a zugíró tudtára adta már közel két éve a zugíró számára érthető nyelven, hogy az egészsége érdekében ezt a jövőben is kerülje.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Magán: Bevallom »
    Nem, Brandon. A férfi is evett a fáról. Természetesen előbb a nő evett, a nő(k) általában intuitívabb lény(ek) a férfiaknál, érzelmileg labilizáhatóbbak, és a szép hatása alatt állnak, abból következtetnek az igazságra, hiszen a szépség az igazság felragyogása. A férfi bűncselekményének gyökere az, hogy a nőre hallgatott, Isten helyett. A megváltás ígérete és reménye azonban m
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Magán: Bevallom »
    Pontosan, Reina. Ez a fő küldetése, nem az, hogy szociális intézmény legyen. Az örök élet zálogát nyújtja nekünk, nem elsődlegesen földi vigaszt ad.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Magán: Bevallom »
    Adam, tévedsz, magyarázatod rossz. Sehol sem írja elő semmi, hogy pápában mint alanyi (szubjektív) emberben "bíznod" kell. A pápa mint a tárgyi (objektív) egyházi tanítóhivatal feje iránt "vallásos engedelmességgel" (religiosum obsequium) tartozol. Azonban nem áll minden szavára az isteni garancia, azaz az, hogy tévedhetetlenül (infallabile) és változtathatatlanul (irreformabile) a Szentlélek rajta, mint eszköz-okon keresztül a hit erényével (virtus fidei) kötelező tanítást
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Magán: Bevallom »
    Egy kis kiegészítés, amivel vélhetően magad is tisztában vagy, Reina. Ez nem "ösztönös", hanem az áteredő bűn következménye az emberben. Az eredeti bűn következtében az ember hajlamos a természetével ellentétesen cselekedni, noha felismeri a jót. Értelme elhomályosult, akarata rosszra hajló lett. Ez a hajlam olyan erős, hogy az ember a kegyelem segedelme nélkül képtelen tökéletesen felismerni és tartósan gyakorolni a természettörvényt. Isten azonban helyreállítatta ezt az elégtelenséget...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Magán: Bevallom »
    A tolerancia türelem, ami a személynek szól, nem az álértékeknek. Magyarán különbséget tesz az ember a tárgyi tévedés és az alanyi tévedő között. A mostani pápa nem tanítóhivatali aktusként (tehát nem kötelező tanításként) a mai tendenciáknak megfelelő nyilatkozatokat tesz. Ez neked pl. tetszik, de nem leszel ettől katolikussá, sőt nem is válsz azzá, hogy azt magadévá teszed. (Mivel nem ezen múlik.) Ezeket én személy szerint csak érzelmi demagógiának tartom. XII. Piusz a földön aludt, nem...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Női agy – férfi agy: a nemi hormonok csodálatos hatalma »
    Az új rajzfilmek, amik a sok gyerekcsatornán mennek, pedig pontosan ellene mennek ennek. Tudatosan mérgezik a gyerekeket kiskoruk óta.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Tökéletes diagnózis, kedves "The Hermit"!
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Az írás fölvázolja a háromféle megközelítést, és bizonyítani igyekszik, miért az arisztotelészi-szenttamási megoldás nyújthat egyedül kielégítő tudományos megoldást a "kognitív" alapkérdésre. A materiálmonizmus azt mondja, az ember csak tisztán anyagi-testi lény, és minden pszichikai tevékenységünk csupán anyagi eredetű oksággal bír. Összemossa a kettőt. Az idealisztikus paralellizmus (mint Platón, Descartes) azt mondja, hogy a kettő közötti kölcsönhatás esetleges. Szétválasztja a kettőt. ...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Bölcsészettudományról van szó, igaz, de abból, hogy egy előfeltételezés nem igazolt kísérletileg, még nem következik, hogy hamis (mert honnan tudnánk, hogy az?). Mielőtt önálló tudomány lett volna, a pszichológia az orvostudomány meg a filozófia része volt, vagyis legalább felerészben természettudományos eredetű. ;) Ön félreértett, mivel nem ismeri a skolasztikus tudományeszményt, amiben megfogalmaztam kritikámat. A „scientia imperfecta” azt jelenti, hogy metafizikai bizonyosságú ismeretre...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Kedves Edie! Építőleg a lényegre tapintottál, és mindent megcáfoltál. Köszönöm pszichologizáló, vulgárfreudista hozzászólásodat!
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Ámen.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    :) Két dolgot összekeversz. Sok jelenségre, dologra tudnak figyelni a nők egyszerre, de a férfiak a jelenségen túli nagy összefüggéseket jobban képesek átlátni, az átlátáshoz jobb a férfiak fókuszálása, koncentrációs képessége. Ez még a fizikai látásban is megnyilvánul. A nők periférikus látása jobb, szenzibilisebb is a színekre (több férfi színvak, mint nő), de a férfi a kapott információt "ösztönösen" elemzi és absztrakt rendszerbe illeszti, míg a nőknél ez általában tanult képesség. Erre...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Pontosabban magyar szakkifejezéssel az egyházi latin "szaknyelv" teológiai "rétegnyelve". Tkp. három (nem abszolúte szétváló és szétválasztható) rétegnyelvet különböztethetünk meg az egyházi latinon belül: liturgikus latin, egyházjogi latin, teológiai (skolasztikus) latin. Erről egy kiváló előadása volt Rihmer Zoltánnak, amit magam is hallgathattam: "Klasszicizmus és purizmus a XX. század közepének egyházi latin nyelvében". (VI. Magyar Ókortudományi Konferencia Eötvös Loránd Tu
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Itt szerintem az "eszme" értelmében használja a szót, nem az angolban hétköznapibb "ötlet" értelmében. Ezzel arra célozhat, hogy a nők általában kevésbé képesek absztrahálni a konkrét élethelyzettől, egyszerűen pszichikai hajlamosításaik miatt. (Nagy baj is lenne! Kihalna az emberiség.) A nők precízebbek, jobban tudnak koncentrálni egyes dolgokra általában.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Köszönöm, ezt átnézem! Ez valóban fontos!
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Írtam - de úgy látszik, süketek párbeszéde -, hogy a "some" többféleképpen oldható fel itt. Most megpróbálsz egy hamis szembeállítást adni, engem "fennhéjázónak" titulálni. (Ez a feminista shaming language.) De tedd! Ezzel is azt bizonyítod, vérbeli nő vagy, és csak mosolygok cicakarmolásaidon. Érvet érvvel ütköztetünk, és ha nem is győzzük meg egymást, akkor mi van, na bumm? Én nem omlok ebbe össze, nincs világtragédia. Egyetlen tárgyi tévedést nem mutattál ki. Ki mondta, a nő ne...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    A "sum esse fui", a létige. A skolasztika ebből főnevesítette a "lény" szót. Azért helytelen Kecskés Pál szerint "létező"-nek fordítani, melléknévi igenévként (ens ut participium), mivel az fennálló "(létező) lényt jelöl, ami viszont szűkebb. Fuzzy Logic azt lovagolta meg, hogy a "lény" szó alatt a mai általános magyar nyelvi közeg élőlényre asszociál.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Ez nem súlyos kijelentés, lehetséges. Azonban, amit felhoz, nem igaz. a "thing"-et nem fordítottam "ÉLŐlény"-nek. A "lény" a magyar skolasztikus-tomista terminológiában (amit az angolban használ Williamson) nem csupán élőlényt jelöl.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Ez visszafordítható érv. Ugyanazt a gramofont rakod föl. Én hol beszéltem "élőlényről", hol fordítottam "élőlénynek"? Hol fordítottam a "thing"-et "ÉLŐlény"-nek? A "lény" (ens ut substantivum) a "lét" (esse) szóból van képezve a magyarban, s jelöl minden valóságot, ami van, vagy ami volt, vagy ami lehetséges, még akkor is, ha sohasem valósul meg. A "létező" (ens ut participium) a megvalósult és fennálló "lény" alkategóriája a magyar nyelvű tomista-skolasztikus nyelvben. Az angol ezt a "thing"...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    teljesen felesleges és a cikkhez nincs köze. Olyan, mintha valaki suksüköl, vagy ragozási-nyelvhelyességi hibát vét rendszeresen, és ezen lovaglunk a mondanivaló helyett. Munka mellett kb. másfél nap volt a cikkre, így sem sikerült egybeszedne. (Pl. az "idea" fordításával bíbelődtünk. Suum Cuique az "ideát" javasolta én az "eszményt".) Nem láttam a végleges változatot, mielőtt kikerült volna. (Már javítani sem tudok benne.) Fuzzy Logic lényegbeni, tartalmi eltérést nem volt képes...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Pash Cutter, a vitriolos szarkazmusodból semmit sem veszítettél. Leszámítva a sajátosan magyaros hetykeséged (és néha megjelenő alpáriságodat), olyan vagy stilárisan mint Williamson. ;)
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Még mindig nem bízonyítottad, tartalmilag hol módosítottam. A "thing" mint szakterminológia, az angol bölcseleti nyelvben "létező lény"-t jelöl. Írj Williamsonnak és kérdezd meg,m hogy értette! A "lény" szó a magyar bölcseleti nyelvben nem csak élőlényt jelöl. A kezdet és a születés jelen esetben szinonim fogalmak. Mondtam, akkor szólj hozzá kérlek, ha lényegi eltérést találsz, ami megmásítja az értelmét a szövegnek.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Kedves Athena! Nem ugyanabból az alapállásból indulunk ki, mások az alapvetéseink és más logika szerint érvelünk, amit én hajlandó vagyok elfogadni – nemcsak a logikám női, hanem az empatikus készségem is – , csak éppen egyetérteni nem fogok önnel. Az eredményes vitatkozás nézőpontok olyan ütköztetése, ahol a vélemények egy akármilyen minimális felületen átfedést mutatnak, különben csak elbeszélés lesz egymás mellett, ami teljesen terméketlen, fölösleges dolog. Ön egy nagyon fontos ism
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Kedves Fuzzy Logic! Ha lényegbeni, mondandóbeli, tartalmi eltérést találsz, szólj. Suum Cuique mondta, ne a "pár tíz hét" fordítást hozzam. Nem "kb. tíz hét", hanem "pár tíz hét" (some ten weeks) áll ott, ill. a some fordítható itt körülbelülinek is, azonban a kontextusból ez nem derül ki. Valószínűleg igazad van, és a püspök javasolja, hogy a nők az egyetemre menjenek. Nominalista ál-filologizmusod, kérlek, hagyd meg magadnak.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Kedves Fuzzy Logic! Mielőtt nagy angol filológusként föllépnél, jó lenne, ha előbb utánanéznél a katolikus teológiának. A "szöveghű" fordítás épphogy a gondolati, jelzős különbségek miatt tévedéseket is magában foglalhat. ráadásul ismerni kell a teológiai szaknyelvet is. Értelmileg nem változtatta meg a jelentését ez a szerkezet. Sajnálom, hogy mivel a gondolatot megcáfolni nem tudod, bumfordi-filologizmussal próbálod hitelteleníteni. A "thing" az angol skolasztikus szaknyelvben...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Azt hiszem, ez a részlet ezerszer többet mond a nő s férfi lélektanáról, hipergámiáról, az anya szerepéről, harcról stb. KLINGSOR A bástyán ott kúszik fel ő!   KUNDRY Ó! Végem, végem! Ezért keltettél föl? Kell hát? Kell?   KLINGSOR Ó, nagyon szép az ifjú!   KUNDRY Ó! Ó! Jaj nekem!   KLINGSOR Hó! Ti őrök! Hó! Hősök! Talpra! Fel! Ellenség! Ha! Hogyan tódul a falhoz a sok bódult képzelődő, hogy megvédje ördögi...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Most megpróbállak elcsípni. :) Mint Parsifalt a Blumenmädel serege? http://www.youtube.com/watch?v=6X6mTuY-lG8 Kedves Parsifal, február 24.-én 07:47-kor írtál egy hozzászólást a “Vallásgyalázó csöcsmutogatás a Notre-Dame-ban” c. cikk alatt, Animebj-nek válaszul. Egy részlet: “Szerintem a nőknek nincs – legalábbis egyenlő – szavazati joguk, mert ez nem az ember természetéből adódik. (…) Ugyanez vonatkozik a vá
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Engem egyik sem hat meg. Nem érdekelnek sem a tanácskommunisták, sem a leninisták, sem Ebert. Ahogy a pesti vicc mondja: "vihar a zsinagógában". Konok Péter, attól mert nem vagyunk egy platforomon és egy történelmi és társadalmi határhelyzetben agyonlőne, még szakmailag kifogásolhatatlan a nyilvánvalóan áterezhető elfogultság dacára. A baloldali mozgalmak eszmei és politikai rétegződését nála jobban senki sem tárta föl a magyarországi olvasóközönség felé.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Azért ez erősen elnagyolt, császárkori képzet, kedves Franciska... Abban az időben, mikor nagybirtokosokból és nem szabad parasztokból állt a római vezető réteg, tehát jóval a polübioszi leírás után, a nők már nem a consulok, hanem a férjeik után tartották nyilván az éveket, erkölcsileg nők irányítottak, az alfahímek és genetikai anyaguk a háborúkban felmorzsolódott, a homoszexualitás elterjedt lett, a rómaiak elpuhultak.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Kedves Athena! Kíváncsian és néhol borzongással olvasom ezt a prédikációt (meg a fentit is a püspök úrtól). Az egész gondolatmenet tükrözi azt az objektív, száraz logikát, ami a férfiakra jellemző, ami a saját érvein kívül nem hajlandó semmi mást meghallani, és a sokrétű, számos egyéb körülményt figyelmen kívül hagyva egyetlen okra visszavezetni egyes jelenségeket – mint itt a nők eltávolodása a családi élettől, az ő hagyományos szerepeiktől. Mintha a társadalmi folyamatok egyedül a logikán...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Ez annyira volt német forradalom, mint amennyire a jiddis német nyelv.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    „Az antik világ a női hivatásról Nagyon helyesen adta meg az antik világ józan értékelése a nő legszebb dicséretét, amikor az elhunyt matróna sírkövére e magasztaló sorokat véste: „domum servavit et lanam fecit, házat őrizte és font”. Ez volt a római női ideál abban a korban, amikor a rómaiakat a hősies erények a világ uraivá tették. És ez annyi évszázad után ma is a keresztény női ideál.” (Forrás: Zborovszky Ferenc SJ: Isten országa mibennünk. Lelkigyakorlatos előadások a művelt katolikus...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Az objektív igazság tértől és időtől független. A normalitás jele, ha szubjektív értelmünket az objektív valósághoz illesztjük (a logikai igazság).
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Repetitio est mater studiorum. Egy kedves hölgyismerősöm ingerülten szajkózta, mikor fölvetettem Williamson tézisét: "Ez nem dogma!" :) Ajánlottam olvasásra neki ugyanezen Schütz-féle Dogmatika első kötetéből a mű első értekezésének 3. és 4. fejezetét. Főleg "Az egyházi előterjesztés tárgya" című fejezetet. A közvetett és közvetlen tárgy fogalmának megismerését, a materialiter és formaliter dogma közötti különbséget és mindkettő jelentőségét stb. Jellemző általában a női kedélyingadozásra,...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Köszönöm a minősítgetést, kedves Edie! A püspökre gondolt, vagy rám? Nem jó példa, ugyanis Szaúdi-Arábia gyakorlatát maga Williamson vagy én is kritizálom. Kissé cizelláltabb a gondolkodásunk. Krokodil-érvelése nem állja meg helyét.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Ez félreértés értelmileg, vagy akaratilag csúsztatás. Joseph de Maistre, az ellenforradalom teoretikusa helyesen szólt. Mi vonzó egy nőben? Az, hogy más. Az okos nő épphogy tudja, nem lehet nőként konfrontatíve elérnie bármit egy férfinál. Az egyformaságot  "univoce" gondolta a gróf. Pozsonyi Ádámot tudom idézni. Minden egészséges nőnek disszonáns lenne, ha a tükör elé lépne a férfi, kitúrná onnét a nő, és bájgúnárkodna, meg így beszélne: "Áh, voltam a Zarában, jött nekem egy új, nagyon...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Ezzel mit cáfoltál? Semmit. Ez citatológia és a kivételek hamis extrapolációja. Mit mond Williamson? "Természete szerint tanulékony, és esetleg a szükségesnél nagyobb agykapacitással is bír, így mindig jól imitálja a jó tanuló szerepét, főleg akkor, ha kedvében akar járni egy férfiprofesszorának. Ismételten nem szabad ezért kigúnyolni, hisz Isten olyannak tervezte, hogy kedves legyen és tessék – a férjének. Előfordul, de nagyon ritkán, hogy a lenyűgöző hallgatónőből valóban jó tanuló válik, a
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Felüdülésként. Harcművészet, lovagolás, íjászkodás, férfi-női szerepek a Szent László-legenda tükrében. http://kereszteny.mandiner.hu/cikk/20131012_guba_andras_eletet_adnek_ha_nem_is_fizikailag
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    ***moderálva*** A "német" (helyesebben hazátlan, szekularizált, gyökértelen, zsidó származású) forradalmárnő uszított értékek ellen. Friedrich Ebert nem volt "ellenforradalmár". Az igazi ellenforradalom Bangha Bélával kezdődik, nem egy félig-meddig forradalmár szocdemmel. "Ha a Forradalom rendbontás, akkor az Ellenforradalom a Rend helyreállítása. A Rend pedig nem más, mint Krisztus békéje Krisztus Királyságában, azaz az önfegyelmezett és hierarchikus, alapvetően szakrális, antiegalitárius...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Koriander. Szent Ágoston kérdéséhez, meg mi és hogyan torzult. Ajánlott olvasmány: Jáki Szaniszló: A papi cölibátus teológiája.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Látom, előkerült a "létrend" fogalma... Ebbe ne menjünk bele, messzire vinne. ***moderálva***
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    ***moderálva*** Nem az "én" bibliamagyarázatom, hanem az egyházatyák konszenzusa. Nem dobhatod ki a KRESZ-t arra hivatkozva, bibibíí, ez nincs benne az alkotmányban. Áthajtasz bringával a piroson és elgázolnak, nem neked fognak igazat adni. Ajánlott olvasmány. Melchior de Cano OP: De locis theologicis. Arról meg igazán nem tehetek, hogy amely érveket minősítettem, azok megegyeznek a modernisták és a szekularisták "érveivel".
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    "Az, hogy a nők ne tanítsanak az egyházban, se nem de lege Dei, se nem de lege Apostolica." Ezt honnét szedted? Pont erről beszél Szent Pál. :D Tehát apostoli jogon kötelez, a Szentírásodban más áll talán?
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Pontosan, Suum Cuique. Hinni azt kell, egy katolikusnak isteni és katolikus hittel, amit az Egyház mint ilyet elé ad, nemcsak kifejezetten (explicit) módon, azaz dogmákban, hanem a Szenthagyományban és a Szentírás implicit bennfoglalt hit- és erkölcsi igazságokat. Mint mondtam, a fegyelmi törvények egy része is isteni és apostoli jogon kötelez, és azok bizonyosan a természettörvénnyel korrelálnak. Ráadásul a jog (köztük az egyházjog) alapvetően az erkölcshöz illeszkedik. Nem szabadon...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Khmm... Ezért (se) tanítsanak nők... Nem kellett volna teológiában okoskodva kioktatni. Egyrészt, a jogrendnek van egy hierarchiája, a tételes jogrendnek is. A tételes jogrend (lex positiva) a következő "KRESZ" szerinti elsőbbség szerint hierarchia szerint rendeződik a katolikus tanítás szerint: 1.) lex divina positiva; 2.) lex apostolica positiva; 3.) lex ecclesiastica positiva. Magyarán egy fegyelmi döntvény, ami isteni vagy apostoli jogon kötelez, nem írható felül. Sőt, dogma is...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    A tanítás már önmagában vezetés, mert "auctoritas"-t képvisel. A tudás átadása meg nem csupán objektív tény, hanem szubjektív tett. Didaktilailag nem mindegy. Nézze, végül egy kutyatálból is lehet enni rántottcsirkét, de nem lehet absztrahálni a rántottcsirkét az átadási közegtől, mert a tudás elsajátításában ezek a tényezők is szerepet játszanak. A férfiak többsége sem képes már e miatt az absztrakt gondolkodásra. Nemrég egy magyarszakos barátommal beszélgettem. Elmondtam, milyen lenne az...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Még egy gondolat. A tudás nem mennyiségi kérdés ("sokkal többet tud"). Ez a felvilágosodás "enciklopédizmusa". Itt látszik, nem értették meg az emberek Williamson cikkét, mivel nem ismerik a kontextust, amiben gondolkodik. Tisztázta az egyetem természetét. A bölcsészet és a teológia régen sokkal jobban "logikusabb" szak volt, mint a műszaki tudományok, vagy a természettudományok. Az utóbbiaknál soha nem is lesz nőtöbblet. Kant óta, mióta a metafizikai agnoszticizmus elterjedt, lett meseszak a...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Megint nem érted. A nő praepubertás fiúkat kell, hogy tanítson, sőt, sok esetben ez pozitív. Utána destruktív. nem tekintették "elrontott" férfinak, ez feminista propaganda, és Szent Tamás szándékos félreértése. A nő a férfiból lett alkotva, nem elrontva, és mivel eredettényező, természeténél fogva hierarchikusan neki alárendelt. Nézd, én sem becsülöm a trampli nőkhöz képest a transzvesztiták öltözködését vagy sminkjét. A "konstruktivista" nézőpontod absztrakciója természetellenes. Azért...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Köszönöm Suum Cuique, már épp hozni akartam a hagyományos kommentárt. Reina szekularista-liberális felfogása nem fogadható el a konzekvens gondolkodás alapján, mert épp a konzekvencia miatt követelik a modernisták a nők bevonását az istentiszteleteken is, és relativizálják ("korának terméke"), pszichologizálják ("buzi, nőgyűlölő") Szent Pál döntését, holott ő metafizikai (a teremtés rendje) és kegyelemi rendi (Krisztus rendelése) okolást hoz. Istennek hála, kiváló óvónők és tanítónők voltak,...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    A bűn "hajlamosabb" voltát, ha jól tudom, Suum cuique vetette föl. Szerintem a nők más bűnökre hajlamosabbak, máshogy vihetők könnyebben bűnbe.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Ellenkezik az emberi természettel. Nő nem vezethet férfit természetszerűleg, rendes körülmények között. Statisztikák mutatják, a férfiak vagy nyünyükék lesznek, vagy lázadni fognak. Emlékszem, ahogy kikészítette a fiatal biológia-tanárnőnket középiskolában a többségében fiúosztály. Sírógörccsel ment ki. Ösztönösen nem viselték el a keménykedését, tanítása meg reproduktív volt. Az elapátlanított társadalomban nem férfipózban okoskodó nőket akarnak látni a fiúk. Szent Tamás is érvel a mellett,...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Sienai Szent Katalinnak fontos szerepe volt az avignoni fogság megszüntetésében, kétségtelen. Nem állítottam az ellenkezőjét. Azonban ő is a szentek intuitív ráérzésével mint tanulatlan "mantellata" érte el ezt. Isten így mutatta meg akaratát és hatalmát. Ez is visszaigazolja a püspök tézisét: "Ahogy Izabella, Spanyolország katolikus királynője, úgy családja nőtagjai sem mentek soha egyetemre! Avilai Szent Teréznek, Sziénai Szent Katalinnak és Szent Johannának sem volt szüksége arra, hogy...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Nem csak az ő művük volt, és kortársaik sem ezért tisztelték őket. A "diplomáciai" tevékenység sem rajtuk múlt. A francia királyság épp szétesőben volt, felszabadult a pápa, így visszatérhetett.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    (A kanonizáció nem azt jelenti, hogy minden tette tökéletes a kanonizáltnak. Ezt általánosan mondom, nem esetileg.)
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Az imáikkal érték el elsődlegesen. Mindkettő apáca volt (pontosabban Katalin mantellata), illetve apácaként érték el. Természetesen nem csak rajtuk múlt, és nem nőjogi harcosok voltak, és nem Bédi-Schwimmer Róza modorában tették.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Vannak szent asszonyok! Istennek hála! Én is ismerek jó párat.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Szűz Mária csak egy volt, van és lesz. A szent asszonyok és kiválóan a Boldogságos Szűz Mária is alázatos volt, ahogy Williamson írta, nem jiddische mamék voltak, akik beleugattak a férfiak dolgába. Pontosan ez az alárendelésük, alázatuk magasztalta föl őket.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    A Boldogságos Szűz Mária természete szerint lényegesen különbözik tőlünk, akár a helyreállítandó, akár a helyreállított természetünk állapotában vagyunk. Pontosan egy érett felnőtt férfi a nőnek való őszinte önátadást, gyermeki bizalmat neki adja meg, nem Éva leányának. A nőknek tilos 10 év fölötti férfiakat oktatni (tanítónők lehetnek, sőt jobb is, ha nők azok), a természet rendje ellen van, ha ez nem így van. Lehet azzal jönni, hogy az NDK-s úszónők az úszni tudó férfiak zömét lekörözik,...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Ezzel mit cáfoltál, Reina? Semmit.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - A férfiak ideje »
    Nem biztos, mert a német jövendölések németről szólnak. Végül is ez lényegtelen bizonyos szempontból. A "szent pápa és a világcsászár" korszaka közeleg. Erről Williamsonnak is van egy kiváló videója, amiben Boldog Holzhauser Bertalan jóváhagyott magánkinyilatkoztatását magyarázza. La Salette-tel és Fatimával összevetve.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - A férfiak ideje »
    Tökéletes diagnózis.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Richard Williamson: Lányok az egyetemen »
    Mivel egy kisebb vita támadt a szerkesztőségen belül is, ezért a cikk elején elhelyeztünk egy kisebb bevezetőt.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Egy gondolat – Értelem és érzelem »
    Tényleg mókás a "logikád", mert nő vagy. :) Köszönöm, hogy megnevettettél, kedves Fuzzy Logic. "Nyilván, elvégre azt is kifejtetted már a nagy keresztényi szeretetben, hogy eleve mienk az eredendő bűn, tehát a nevünk kuss, még otthon is." A mondat első felét nem állítottam, nem fejtettem ki soha, a másodikat sem mondtam. Az, hogy ki a hímsoviniszta, ebből láthatóan nagyon szubjektív. Az emancipált nők, ha az önérzetükre lépnek, rögtön előveszik a "shaming language"-t, köztük a "buzizást",...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Egy gondolat – Értelem és érzelem »
    Már miért utáná önmagát? Mit értesz utálaton? Ha valaki biszexuális, akkor abból miért következik, hogy jobban fogad el társnak? A nivelláció, hierarchiarombolás persze jobban jellemző a nőkre. A logika nem "szerteágazóság" kérdése. Sehogy sem bizonyította, hogy a "hímsovinizmus" -ból logikusan következik, hogy a saját neméhez fog vonzódni. A szexualitásnak nem kell feltétlenül a társasságról szólnia, így nem védhető ez az érv. Maximum női szemmel. Azonban egy hímsovén a legkisebb esetben...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Egy gondolat – Értelem és érzelem »
    A nők és a férfiak nem ugyanúgy "züllenek". Egy Ganxsta Zolee, vagy más hímsovén, ritkán mondható homoszexuálisnak. Természetesen előfordulhat ilyen torzulás (pl. Ernst Röhm), de ez nem automatikus. Ahogy több nő biszexuális, mint férfi. A két nem torzulásai és torzulási tendenciái asszimetrikusak.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Egy gondolat – Értelem és érzelem »
    Ez sem igaz, Maestro. Egy nőgyűlölő férfi a nőket kihasználhatja és egy férfigyűlölő nő a férfiakat kihasználhatja. Ettől nem lesz homoszexuális vagy leszbikus.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Egy gondolat – Értelem és érzelem »
    Tökéletes diagnózis Reina Nicolasatól. Megerősíti Aranyszájú Szent János tanítását: "Aki a házasságot kárhoztatja, az megtépázza a szüzesség dicsőségét is; (...) aki dicséri, csodálatosabbá teszi a szüzességet. Mert ami egy rosszabbal összehasonlítva tűnik jónak, aligha különösebben jó; ami azonban az általánosan jónak tartottnál jobb, az kiemelkedően jó." (Chrysostomos: De virginitate. 10, 1.)
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Egy gondolat – Értelem és érzelem »
    Ilyen világban élünk. :) Az embereket a maguk esendőségében kell szeretni, persze lehet? Emberi erővel semmiképp sem. A nőket a helyükre kell tenni, a mai világnak ez az egyik problémája.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Globális mismásolás »
    Gondolom, ezt ismered: http://www.youtube.com/watch?v=qyKJiMptXkU
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Egy gondolat – Értelem és érzelem »
    Reinának nőként kissé romantikus elképzelései vannak erről. Érzelmi hajlamosítású lény, baj is lenne, ha nem ilyen gyönygvirágszál, Kökényszemű Katica lenne. ;) Különben is: "Az asszonyok a gyülekezetben hallgassanak; mert nem engedtetik meg nekik, hogy szóljanak, hanem hogy engedelmesek legyenek, mint a törvény is mondja. Ha pedig valamit tanulni akarnak, otthon kérdezzék meg férjüket; mert illetlen asszonynak a gyülekezetben szólani." (Káldi-Vulgáta változat. Szent Pál első levele a...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Egy gondolat – Értelem és érzelem »
    "Bűnös ember vagyok, mivel nincs lehetőség a földi hatalomban sáfárkodni igen súlyos bűnök nélkül." Szent László levele a montecassinói apáthoz (1091.) Talán itt kezdődik az életszentség valahol. Ha belátjuk, mennyi "nemes" és "önzetlen" nagyszerű tettünk az önimádatot is erősít, arra irányul, ha a mélyre evezünk. Egy "Buddha-szerű" kiváló (az általam ismert legkiválóbb) ferences atya világított erre rá nekem, mikor az emberi önbecsapásokról beszélgettünk. Hogy az ember Sztálinná válik,...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Egy gondolat – Értelem és érzelem »
    Ez nem igaz. Ha valaki buzi lenne, pont bejönne neki az akarnok, férfipózoló, agresszíven nyomuló nőszemély. A férfinak a nőhöz három viszonyulása van.  Mint anyjához, mint menyasszonyához/feleségéhez, mint lányához. Illetőleg más férfihez ily módon kapcsolódó valakihez. A görög férfiszerelem okai teljesen mások voltak, hamis extrapoláció. Hisz voltak heteirák, ahogy máshol geisák, vagy most a politikusokat befolyásoló escort-lányok. Aki buzi, az a nőktől nem kapott meg valami érzelmi...
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Bűncselekmény az apasági teszt Franciaországban »
    Ez a civilizáció-szifilizáció úgy fog összeomlani mint a WTC-ikertornyok... Én ülök és kortyolgatom a boromat, a probléma már áttétes, csak Isten segíthet. Mindenhol, a legjobbszándékú embereknél is (beleértve első helyen önmagamat) a forradalmi kontamináció komoly rombolásával találkozom.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Femen leprabélyeggel ünnepel Franciaország »
    Sok érdekes és értékes gondolat. Konstruktív vita. Ezt már szeretem! Nézzük meg pár pontot alaposabban. 1.) A természettörvény és a tételes emberi törvény viszonya Abban most nem akarok belemenni, hogy a törvény (lex) és jog (ius) szóalakok által jelzett valóság a jogbölcseletben és jogalkalmazásban hogyan módosult az egyes történelmi korokban, én alapvetően a klasszikus skolasztikus jogbölcselet értelmében használom e szavakat. A természettörvény (lex naturalis) nem
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Katalinnak mondom: ez tanulságos volt »
    Így már értem.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - Katalinnak mondom: ez tanulságos volt »
    Írtam én erről valaha?
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - A feminizmus filozófiai alapjai »
    Inkább egy pszicho-szocio-pata. ;)
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - A feminizmus filozófiai alapjai »
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - A feminizmus filozófiai alapjai »
    Valakinek a mocskolódó stílje és gyalázkodása még nem jogosít fel minket automatice, hogy mi is így írjunk róla.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - A feminizmus filozófiai alapjai »
    Már megkövette, tudtommal.
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - A feminizmus filozófiai alapjai »
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - A feminizmus filozófiai alapjai »
    Pash Cutter, a férfiszabadság élharcosa, avagy gyerünk, srácok! (A végén még szobrot is kap uraságod.) ;) https://www.youtube.com/watch?v=-yHOlEC_sjA
  • Ugrás a hozzászóláshoz - - A feminizmus filozófiai alapjai »
    Inkább egy Kamaszuka a "Kincs, ami nincs"-ből. ;) https://www.youtube.com/watch?v=4z2-SftOv2o  https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=HSmxJb3zhx0